Vierastatteko töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töissä

Vieras
En nyt haluaisi määritellä normipalstalaista, mutta viime aikojen keskusteluista on jäänyt sellainen kuva, että moni palstalainen pitää työttömyyttä itselleen hyväksyttävänä tai jopa toivottavana tilana. Ettehän te ladyt vaan vierasta töitä? Joo, kaikista töistä ei saa huippupalkkaa ja aina ei ole kivaa. Mutta vuosien myötä palkkaa saa enemmän ja myös arvostusta, vastuuta, koulutusta, mahdollisuuksia. Toki ne menee miehille, jos naiset eivät välitä.

En vierasta, olen saanu saman kuvan kuin sinä. Olen töissä opettajana ja mulla tietenki se etu että pitkät lomat, mutta vastaavasti joudun ottaa töitä kotiinkin. Ehkä minäkin kuitenkin olisin vain kotona jos lottovoiton saisin ;)

olen laittanut vinot pinot hakemuksia, niin osa-aikaisiin kuin vakituisiinkin hommiin. muutamissa haastatteluissakin olen käynyt, mutta ei vaan tärppää.
taas sain viime viikolla pettyä, säköpostilla ilmoittivat, ikävä kyllä et tulut valituksi.
katsotan miten tuon keittiöapulaisen paikan kanssa on , joka olis toisella paikkakunnalla. Aion silti käydä täätltä töissä, sinne pääsee bussilla ja junalla kätevästi.

no tavallaan vierastan. Olen tehnyt töitä 10v ennen lapsia. Nyt kuopuksen hoitovapaan jälkeen tein määräaikaisen työsuhteen joka päättyi. Palkka oli hyvä. En kovin helposti lähde nyt töihin jos en saa enemmän rahaa mitä kotona ollessa. Koska on ihanaa olla 3veen ja 4veen kanssa kotona ja touhuta jos rahallisesti pärjää. Ja mun työelämään vuoden jos vaikka joudun oleen työttömänä, ei ole niin isoa merkitystä, kuin lapsille se että äiti kotona ja ei kiire mihinkään. Mun mielestä tää systeemi on jotenkin huono kun mun on kannattavaa olla kotona eikä mennä huonopalkkaiseen työhön. Ja ehkä olen luuseri kun aion tätä hieman meidän perheen takia hyödyksi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ei työn raataja:
Siis eihän kukaan hullu mene (? ) töhin alle 2000 euron bruttopalkalla? En mää ainakaan. Parempi maata kotona.

mä saan vaan500e kotona lessa, joten jos bruttopalkka mulla on 200 saan enemmän kuitenki käteen, vaikka esim asumistuki pienenee niin menen ekuitenkin. tietty omaa harkintaa kanantaa käyttää sinä että paljonko menee matkoihin, onko se enää silloin kananttava.

Tavallaan. Opiskelen uutta alaa, vaikka entisellä alalla olisi hyvä palkkaisia töitä! Ennen opiskeluja olin jo monta vuotta kotona lasten kanssa. Kait sitä pitää joskus tajuta, että jokin ei vaan sovi itselle.

Mun käsityksen mukaan suurin osa näistä kotona olevista on kuitenkin hoitovapaalla tai vähintäänkin hoitaa työttömyyden ohella yli 3 vuotiaitaan. Silloin öaitetaan tärkeys järjestykseen perhe ja työt, joista yleensä perhe on se ykkönen. Töihin mennään heti, kun se työpaikka löytyy, joka nousee lasten kotihoitoa tärkeämmäksi. Esim. perhettä ei hyödytä, jos äiti menee joka päivä töihin, josta ei makseta edes päivähoitoaksua ylittävää osaa ja sen vuoksi lasten on raahauduttava tarhaan. Tai äiti menee vuorotöihin, jolloin kouluikäiset lapset joutuisivat olemaan yksin illta tai yöt... tai sitten se palkka menisi hoitajan maksuun...

Täällä jotkut miettivät, miten kannattaa irtisanoutua vakityöstä ennen kuin hoitovapaa loppuu, että saa karenssin vietettyä hoitovapaan aikana. Ei siinä mun mielestä pitkällä aikavälillä työllistymistä mietitä. Mä en ole koskaan kutsunut edes haastatteluun ihmistä, jolla on työttömyyskausia työhistoriassa. Muitakin hakijoita löytyy.

Minä alan jo olla siinä vaiheessa, että työ ei kauheasti kiinnosta, onpa sitä tullut jo 22 vuotta tehtyäkin. Vielä vajaa 11 vuotta, luopuisin kyllä jo nuorempien hyväksi, jos osaisin tehdä jotain muuta.

No oikeasti vierastan! Ois ihanaa vain olla ja nukkua pitkään ja tehdä mitä huvittaa.

Mutta. Mieluummin vaikka raadan kuin olen jonkun (tai työkkärin) armoilla. Tän hetken projektina säästää sen verran että saan pysyyn oman firman. Sitten mua ei määrää kukaan eikä mikään.

Omasta mielestäni en vierasta. Kun en löytänyt töitä kuukaudessa niin hain työharjottelupaikkaa, minkä löysin saman tien. Nyt sitten teen "töitä" harjotteluna siihen asti, että saan niitä oikeita töitä. Ja minusta tämä on mukavempaa kuin kotona makaaminen :)

Kyllä vierastin lyhyitä työ pätkiä siihen asti kunnes sain hoitopaikan lapselle. Sekä lapsen 3 vuotiaaksi. Kun hoitopaikka saatiin aloin tekemään päivän parin keikkoja. Nyt on pitempi homma ja työnteko on kivaa. Palkka kohtalainen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No oikeasti vierastan! Ois ihanaa vain olla ja nukkua pitkään ja tehdä mitä huvittaa.

Mutta. Mieluummin vaikka raadan kuin olen jonkun (tai työkkärin) armoilla. Tän hetken projektina säästää sen verran että saan pysyyn oman firman. Sitten mua ei määrää kukaan eikä mikään.

entäs verottaja? :)
oman firman pyöritys voi olla aika julmaa.
sitä on firmansa kanssa naimisissa 24/7
jos käy jollain toisella töissä, voi unohtaa ne työt kun lähtee kotiin.

En todellakaan vierasta töitä, olenhan ollut vuosikausia haastavissa hyvissä työpaikoissa. Mutta ajat on muuttuneet ihan tässä parin vuoden aikana kun olen ollu poissa ja työpaikkoja ei ole samaan malliin tarjolla ja hakijoita on paljon. Mulla ei ole työttömyysjaksoja CV:ssä, vain kotiäitijakso ;) Mutta siis mulle on kannattavampaa olla ansiosidonnaisella kotona kuin huonopalkkaisessa duunissa jonka takia joutuisin viemään lapsetkin hoitoon... Enkä ole irtisanoutunut, klassinen tapaus jossa määräaikaista projektipäällikkyyttä ei jatkettu äitiysloman takia.

Yhteistyössä