Vierastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonsku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonsku77

Vieras
Heippa!
Meillä on reilu 3kk ikäinen tyttö. Vietän paljon aikaa neidin kanssa kahdestaan kotona, koska isä tekee pitkiä työpäiviä. Tyttö on yleensä hyväntuulinen ja nauravainen. Nyt muutaman viikon ajan ovat vieraat paikat (neuvola ja jopa mummola) ja harvemmin nähdyt ihmiset aiheuttaneet vierastamista ja hurjaa huutoa eikä huuto meinaa loppua millään. Vie kauan aikaa ennen kuin lapsi tottuu uusiin kasvoihin tai paikkaan. Äitinä minusta tuntuu pahalta lapseni puolesta. Toisaalta myös harmittaa se, ettei voida käydä juuri missään ilman itkua. Onko kenelläkään tietoa, miten yleistä vierastaminen on näin pienellä? Voiko asialle tehdä mitään? Meneekö vierastaminen ohi ollenkaan ennen varsinaista vierastamisaikaa (8-12kk)? Kaipaisin neuvoja ja olisi kiva kuulla, onko meillä kohtalotovereita?

Mulla on nyt 4kk ikäinen tyttö ja vierastaminen alkoi myös 3kk iässä. Ensin neuvolassa ja myöhemmin muuallakin. Mun isää vierastaa tosi pahasti, en tiedä johtuuko siitä että on möreä ääni ja kalju. Jos meille kotiin tulee vieraita niin ei ongelmaa mutta vieraassa paikassa tulee hätä. Oon yrittäny käydä vähintään kerran viikossa mummolassa (asuvat ihan vieressä) jotta tottuisi paikkaan. Mulla kans mies paljon poissa joten pelkään että rupeaa vielä sitäkin vierastamaan...
En osaa antaa mitään neuvoja kun on asia uusi minullekin. mutta kohtalontovereita siis löytyy. :)

Meillä tyttö hätääntyi joskus juuri tuon ikäisenä, jos oli vieraassa paikassa. Erityisesti, jos heräsi muualla kuin kotona. Lääkkeeksi vietettiin mahdollisimman paljon rauhallisia kotipäiviä. Päästiin kuitenkin melko vähillä huudoilla, eikä vaihe kestänyt kauan. Nyt tyttö on 6kk ja alkanut ihan virallisesti vierastaa. Onneksi äiti tai isi on aina lähettyvillä :)

Meillä siis vauva 3,5 kk ja alkanut nyt myös vierastaa. Muuten "juttelee", nauraa jne paljon kotona/mummolassa mutta jos tapaa muita uusia ihmisiä (erityisesti sellaisia joilla kova ääni) niin menee alahuuli mutrulle ja alkaa huutamaan.

Yhteistyössä