6,5kk vauva ja mahakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help me

Vieras
Tyttöni on nyt siis 6,5kk ja kovin herkkävatsainen. Tällä hetkellä syö perunaa, naudan lihaa, kaurapuuroa, luumua, mustikkaa, mangoa ja juo maissivelliä. Kaikista muista on saanut mahansa kipeäksi. Nyt olen pari päivää antanut perunaliha-soseen joukossa myös kesäkurpitsaa (tosi varovasti) ja se näyttäisi olevan ihan ok.

Mitä vatsaystävällisiä ruokia voisin lisätä pikkureppanan ruokavalioon? Olen huolissani että saako näistä ruoista tarvitsemansa. Olen kokeillut tähän mennessä mm. maissia, kananmunaa, kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa, banaania, päärynää, bataattia, mutta kaikki aiheuttaneet itkua ja huutoa ja vääntämistä lopulta. :(
Pitäisikö vain jatkaa antamista ja toivoa että maha tottuu, vai jatkanko vain näillä mitkä jo sopivat? En haluaisi turhaan itkettää pikkuista. :(

Koska masu kehittyy niin että alkaa kestää ruokia paremmin? 5kk neuvolassa sanottiin että voi antaa perunaa ja lihaa niin kauan että suolisto vähän kehittyy, mutta koska tämä tapahtuu?? En imetä enää lainkaan ja korvikkeena tyttö juo tuttelin 6-12kk äidinmaidonkorviketta.

Esikoisella ei koskaan ollut minkäänlaisia ruoasta aiheutuvia mahakipuja, joten tilanne on minulle aivan uusi ja olen aivan neuvoton :(

No jotku ruuathan nyt vaan on sellasia et ne ei toisille sovi,jos ois alllergiaa niin luulis et muitakin oireita?
Jatkaisin niiden varmojen ruokien antamista,ja lisäisin uutta makua pikkuhiljaa tyyliin pari lusikallista.

Meillä pojan masun kovetti luumu.Persikka ja päärynä pehmitti,niitä saikin jokaisen ruuan yheydessä.
Mustikkahan nyt tiedettävästi taitaa olla kans yks joka kovettaa,ja banaani.

Onhan tuossa jo kuitenkin hedelmää, lihaa ja viljaa. Ei varmaan kovalla kiireellä kannata mitään laajentaa väkisin, ellei siis ole selkeää tarvetta. Voisithan sä kokeilla vaikka vesimelonia kun kesäkin tulee ja sitä saa helposti, siitä saa nestettäkin mukavasti mikä taas auttaa mahan toimintaan.

Yhteistyössä