Vierailut sisarusten luona (tai sitten ei)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotenkin outoako ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotenkin outoako ?

Vieras
Kun asiaa oikein ajattelee, taitavat minun ja sisarteni välit olla aika omituiset.

Mitään riitoja ja ongelmia ei ole, ja kun tavataan (yleensä vanhempiemme luona) , kaikki on kuten ennenkin ja kunnossa.

Ja tästä huolimatta emme ole juuri lainkaan tekemisissä toistemme kanssa sen lisäksi, mitä näemme lapsuudenkodissa.

Tajusin tässä, että toisen sisareni luona olen käynyt kerran viimeisten vuosien aikan ja toisen luona kaksi kertaa. Ja he suunnilleen saman verran minun luonani. Eikä mitään intoa sen tiheämpään kanssakäymiseen tunnu olevan kellään; sisareni eivät kutsu minua kylään, ja jos olen joskus ohimennen maininnut, että voivat tulla käymään joskus, niin ei sekään tunnu kauheasti kiinnostusta herättävän.

Mulla on kaksi siskoa, toisen kanssa ei välttämättä nähdä eds joka vuosi, en muista milloin olisi viimeksi soiteltu... Toisen siskon kanssa soitellaan säännöllisen epäsäännöllisesti ja nähdään yhtä epäsäännöllisesti.

Ei tuo nyt kovin oudolta kuulosta. Mulla on hyvät välit sisaruksiini, mutta asuvat toisella puolella Suomea ja tulee ERITTÄIN harvoin kuhan vaan käytyä. Mekin tavataan enimmäkseen vanhempieni luona, ja silloin kun sisärukset perheineen matkaavat pohjoiseen ja kävät ohi kulkiessaan meillä kahvilla ja vessassa. Soitellaan lähinnä jos on jotain asiaa, ei siis mitään mitä_sulle_kuuluu_puheluita (vaikka onhan tuokin asia, ja tärkeäkin vielä).

Nuorenpana asuin lähempänä sisaruksia ja silloin tuli kyläilyä useammin.

[QUOTE="vieras";28020852]Sama täällä. Minustakin on outoa. Serkukset ei koskaan pääse kunnolla tutustumaan toisiinsa.[/QUOTE]

Omassa lapsuudessani nähtiin vanhempieni sisaruksia lähinnä kesälomareissulla, koska asuttiin pohjoisessa ja kaikki sukulaiset etelässä. Näin serkkujani n. kerran vuodessa. Ne tädit/sedät jotka olivat enemmän yhteyksissä ja kävivät meillä kylässä pari kertaa vuodessa, olivat/ovat lapsettomia.

En ole serkkuihini koskaan sen enempää tutustunut, tiedän nimeltä ja ehkä tuntisin jos vastaan tulisi, ehkä en. Mua tämä ei vaivaa pätkääkään.

[QUOTE="noh";28020838]Ei tuo nyt kovin oudolta kuulosta. Mulla on hyvät välit sisaruksiini, mutta asuvat toisella puolella Suomea ja tulee ERITTÄIN harvoin kuhan vaan käytyä. Mekin tavataan enimmäkseen vanhempieni luona, ja silloin kun sisärukset perheineen matkaavat pohjoiseen ja kävät ohi kulkiessaan meillä kahvilla ja vessassa. Soitellaan lähinnä jos on jotain asiaa, ei siis mitään mitä_sulle_kuuluu_puheluita (vaikka onhan tuokin asia, ja tärkeäkin vielä).

Nuorenpana asuin lähempänä sisaruksia ja silloin tuli kyläilyä useammin.[/QUOTE]

No, tuon nyt sentään ymmärtää, että jos välimatkaa on useita satoja kilometrejä, niin silloin luonnollisesti tapaamiset ja vierailut jäävät vähemmälle jo ihan käytännön järjestelyjen takia. Vaan kun omassa tapauksessani ei ole edes kyse siitä. Itse asun Hämeenlinnassa ja toinen sisareni perheineen Tampereella ja toinen miehensä kanssa Helsingissä, joten matkaa on jonkin verran, mutta ei mitään mahdottomia kuitenkaan

Yhteistyössä