Vieraiden lapsista(valitusta)

  • Viestiketjun aloittaja viivis
  • Ensimmäinen viesti
viivis
eli kun tuttava perhe tulee käymään niiden poika kaataa kaikki lelut laatikoista lattialle,riehuu,juoksee ja heittelee tavaroita(viisi vuotias)
eikä sen vanhemmat sitä komenna eivätkä kerää leluja kun lähtevät..kummatkin heidän lapsensa ovat rajuja leikeissään ja kotonaankin särkevät lelujaan.Sitten on vielä sekin että käy meidän lapsia nipistämään tai puristaa kurkusta..
Arvatkaa ootanko näitä vierailuja aina kauhulla;paremmat lelut nostan kaappiin etteivät hajoa,samoin pikki-legot nostan pois ettei tarvi kerätä yötä myöten..
Vit:ttaa,eikä kehtaa mennä toisten lapsia komentaan,
paitsi kun on kurkussa kiinni tai hajottaa jotain arvokasta :'(
 
bigglet
mulla on periaate,että vahin omaani kun ollaan kylässä,ettei se ala riehuun mahottomasti..ja sit jos meille tulee vieraita, ni vahin niiden lapsia etteivät ala riehuun ja pistään paikkaa remonttiin..eli jos rupee vauhti meneen mun mielestä liian rajuks, ni laitan ihan kylmästi vaan lelut pois...
 
ak79 harmaana
mäkin olen sitä mieltä että kyllä saa komentaa vieraiden lapsia omas kodis, jos on ihan kaheli!! mut sitä en siedä että joku vieras tulee ja komentaa mun lapsia mun kodissa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 22:04 ak79 harmaana kirjoitti:
mäkin olen sitä mieltä että kyllä saa komentaa vieraiden lapsia omas kodis, jos on ihan kaheli!! mut sitä en siedä että joku vieras tulee ja komentaa mun lapsia mun kodissa!!



Olen kyllä itse sillä linjalla, että jos meidän kotiin tulee vieraita ja oma lapseni käyttäytyy sopimattomasti, enkä minä ole näkemässä niin mielestäni ehdottomasti toinen aikuinen saa puuttua siihen! Aikuinen ohjaa lasta, oli se sitten vieras tai oma vanhempi.
 
Äitskäläinen
Minä kuulun kans niihin jotka komentaa kaikkia lapsia niin kotonani kuin kylässäkin. Musta se on aikuisen tehtävä eli se joka tilanteessa on niin ohjaa lapsia parhaaksi näkemällään tavalla. Odotan myös et meijän tenava laitetaan järjestykseen kylässä ja meillä kotonakin jos itte en tilannetta oo huomaamassa ja vaikka olisinkin vieressä niin jos toinen aikuinen on sitä mieltä et lapsi kaipaa "ojennusta" niin ihan ok, en asiaan sekaannu.

Musta sun alkuperäisen kirjoittajan kannattaa vaan kylmästi komentaa noita vieraita lapsia vaikka niitten vanhemmat ei sitä tee, koska se on kuitenkin niille lapsillekin vaan hyväksi et jossain on säännöt eikä voi tehdä mitä huvittaa. Ja voit ehkä yllättyä positiivisesti, koska vanhemmatkin voivat olla vain iloisia kun joku laittaa heidän lapsensa käyttäytymään kunnolla kun itse eivät ilmeisesti siihen pysty. =)

Rauhallisempia vierailuja toivottelen!!
 
pinguviini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 22:04 ak79 harmaana kirjoitti:
mäkin olen sitä mieltä että kyllä saa komentaa vieraiden lapsia omas kodis, jos on ihan kaheli!! mut sitä en siedä että joku vieras tulee ja komentaa mun lapsia mun kodissa!!
Kyllä mun puolesta munkin kakaraa sa mun kotona vieras komentaa jos meno alkaa mennä hulabalooksi, enkä itse pääse heti puuttumaan tilanteeseen. Jja itse komennan myös muiden kotona jos vastaava tilanne siellä käynnissä.
 
äippä-00
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 22:04 ak79 harmaana kirjoitti:
mäkin olen sitä mieltä että kyllä saa komentaa vieraiden lapsia omas kodis, jos on ihan kaheli!! mut sitä en siedä että joku vieras tulee ja komentaa mun lapsia mun kodissa!!

samaa mieltä, ehdottomasti!
 
äippä-00
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2004 klo 00:02 äitiliini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 22:04 ak79 harmaana kirjoitti:
mäkin olen sitä mieltä että kyllä saa komentaa vieraiden lapsia omas kodis, jos on ihan kaheli!! mut sitä en siedä että joku vieras tulee ja komentaa mun lapsia mun kodissa!!



Olen kyllä itse sillä linjalla, että jos meidän kotiin tulee vieraita ja oma lapseni käyttäytyy sopimattomasti, enkä minä ole näkemässä niin mielestäni ehdottomasti toinen aikuinen saa puuttua siihen! Aikuinen ohjaa lasta, oli se sitten vieras tai oma vanhempi.

sori, piti siis laittaa tähän et oon samaa mieltä!
 
ak79 harmaana
no pitää nyt hiukan korjata.. kyllä mä hyväksyn sen että lastani joku tuttu esim. siskot ku on käymässä komentaa, mut muistui yks tapaus mieleen ku lapseni ei mun mielestä tehny mitään pahaa niin toinen rupeaa kasvattamaan sitä ja täl ihmisel ei itsellä ollu lapsia, jos nyt joku ymmärs mitä ajan takaa.. siis ojentaa saa jos pahojaan tekee mut ei kasvattaa.. mä kasvatan itse omat lapseni!!!
 
hile
mutta mitä mieltä olette tällasesta kun mun tuttavapiiri pitää mua tiukkapipoisena äitinä kun kiellän lastani tekemästä kylässä sellaisia asioita, jotka ovat kotonakin kielletty. esim meillä on sovittu ettei kotona heitellä palloa sisällä eikä ikkunaverhoihin saa mennä koskemaan, mutta naapurissa näitä ei ole lapsilta kielletty. en silti halua, että lapseni tekee näitä kylässä kun ei saa kotonakaan tehdä. 2-vuotias menee mielestäni vaan suotta ymmälleen, jos joskus kielletään ja joskus taas ei. näiden tuttavaäiten mielestä siis komenna lapsiani liikaa. itse vastaavassa tilanteessa omassa kotonani ohjaan lapset tekemään jotakin muuta, jos huomaan, että lapset tekevät jotakin sellaista, joka on joltakin lapselta kielletty.
 
Tommonen on varmaan tosi rasittavaa! \|O . Jos ei vanhemmat kiellä, sinuna minä komentaisin!
Oma poikani on aina ollut kova meneen ja villi. Kaikkein villein tuttavien lapsista. Siksi olen aina juossut pojan perässä komentamassa ihan kokoajan. En halua että muut kyllästyy meidän seuraan mutta onneksi poju on jo 2v2kk:na alkanut rauhoittumaan :)
 

Yhteistyössä