vieraat isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä on tilanne ettei olla oikein tutustuttu isänpuoleisiin isovanhempiin. Emme siis ole yhdessä lapsen isän kanssa. Kovasti pyytävät lasta luokseen mutta en anna koska viina näyttelee niin suurta osaa heidän elämässään. Molemmat ovat työttömiä eivätkä edes hae töitä, "pappa" tuskin saisikaan mitään työtä kun on ryypännyt itsensä tärviölle, eli sairastaa juopoille tyypillisiä sairauksia. Tilanne on se että ovat minulle katkeria kun eivät saa viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa. Mutta en voi millään antaa lasta sellaisille käymään jotka eivät piittaa edes alkeellisimmista asioista, esim turvaistuimen käyttö. Tiedän että tämä pappa on kännipäissään minua haukkunut kylillä ja en tahdo että lapseni joutuisi kuuntelemaan kun juoppo haukkuu äitiä.

En ole koskaan kieltänyt etteikö mummo voisi tulla meille lasta katsomaan mutta eipä ole haluja tulla. Mitenkäs te muut? Annatteko lapsia vieraille isovanhemmille hoitoon?

En todellakaan antaisi. Enkä antaisi tutuillekaan isovanhemmille jos alkoholi on mukana kuvioissa. Itse olen lapsena saanut pelätä ja hävetä ym. omia humalaisia vanhempiani ja olen päättänyt etteivät minun lapseni sellaista joudu kokemaan.

Onko lapsella isän puoleleta luotettavaa kummia tai täti, jonka luokse lapsi voisi mennä ja isovanhemmat tapaisivat lasta siellä?

Älä ihmeessä anna lasta vieraille ihmisille hoitoon olivatpa he sukulaisia tai eivät. Voithan pyytää mummoa teille kylään useammin ja vihjata (ei luvata) että lapsi voi isompana tulla heille kylään.