Vien ton koiran kohta salaa pois..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
mitä eläinrääkkäystä se on jos koira on hihnassa sisällä???

En tiedä koirista mitään, mutta luulisin koiran kaipaavan virikkeitä ja liikuntaakin(?) enemmän. Kuulostaa aika virikkeettömättömältä ympäristöltä.

kyl meiän koira pääsee ulos.mies lähtee aamulla 8 töihin ja koira lähtee mukaan,tulevat kotiin 16.JA mies on ulkohommissa,koira irti mukana.niin ja koira pääsee vielä 21 aikaan lenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja gisse:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuper:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
hihnassa eteisessä?!! Häh? siis sisällä koira on kiinni? miksi?

siksi että siitä lähtee karvoja niin paljon,saan edes vähän rajattua ettei niitä ole keittiössä tms.

Ei oo totta?! Taidat olla porvoosta :D Vie se edes pihalle liekaan, niin ei tule niitä vähäisiäkään karvoja.

Kyllä toi valitettavasti voi olla tottakin :/ Tunnen yhden ihmisen joka teki kauan sitten niin, onneksi niillä ei ole koiraa enää eikä tämäkään ollut pitkään vaan sai uuden kodin.

Kukaan ei näköjään ymmärrä,harmi.Sitä koiran karvaa on paljon!!paljon!!!Ja minä olen ainut joka imuroi enkä todellakaan jaksa!!!!!!!!!!!!!!!

Sulla on suu sanoa miehelles suoraan, jos et osaa niin mee ittees sit.
Mutta elä rääkkää eläintä sen takia |O

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Kukaan ei näköjään ymmärrä,harmi.Sitä koiran karvaa on paljon!!paljon!!!Ja minä olen ainut joka imuroi enkä todellakaan jaksa!!!!!!!!!!!!!!!

Olen sanonut!!En mitään vaikutusta!

meillä lähtee kanssa koirasta karva tällähetkellä, imuroin kerran tai kahdesti päivässä, eikä kukaan muu tee sitä minun puolesta. Silti en voisi tuosta koirasta luopua. Kyllä minä sen ymmärrän, että se ärsyttää välillä

Miksi olette ottaneet koiran jos sen karvat tuottavat noin kovan ongelman!!!??? Annatko lapsetkin pois jos ne sotkee? Siisteys ennen kaikkea-niinkö?

kun koira otetaan niin siihen sitoutuu silloin koko perhe.

Tässä yksi lainaus aiheeseen liittyen, sivustolta http://www.resy.fi/artikkelit/koiranhakittaminen.html

Eläinsuojelulaki kieltää koiran pitämisen niin, että sille tuotetaan tarpeetonta kärsimystä. Laki määrää muun muassa, että koiran pitopaikan on oltava sille riittävän tilava. Eläinsuojeluasetuksen mukaan koiraa saa pitää sen kuljetukseen tarkoitetussa häkissä tai muussa vastaavassa pienikokoisessa säilytystilassa (esimerkiksi näyttelyhäkissä) vain, jos koiran kuljettaminen, sairaus tai muu tilapäinen ja hyväksyttävä syy sitä vaatii. Tilapäisenä ja hyväksyttävänä syynä ei ole pidetty esimerkiksi sitä, että koira tuhoaa kotia silloin, kun väki on poissa.

Koiraa voidaan kuitenkin pitää kotona sisällä häkissä edellyttäen, että noudatetaan maa- ja metsätalousministeriön antamia määräyksiä häkin koosta. Häkin korkeuden pitää olla vähintään häkissä pidettävän koiran pituus rintalastasta hännän juureen kerrottuna luvulla kaksi. Edelleen vaaditaan, että häkin pinta-ala on määrätyn kokoinen riippuen koiran painosta. Esimerkiksi yhden 30 kilon koiran häkin on oltava vähintään 3,5 neliömetriä eli vaikkapa 2 metriä kertaa 1,75 metriä. Yhdelle korkeintaan 10 kilon painoiselle koiralle pinta-ala on oltava vähintään 2 neliömetriä, 20-kiloiselle 2,5 neliömetriä, 40-kiloiselle 4,5 ja yli 50-kiloiselle 5,5 neliömetriä.

Jos koiria on enemmän, häkin pinta-ala tietysti kasvaa. Pitää muistaa, että ministeriön antamat määräykset ovat vähimmäisvaatimuksia. Häkin koon suurentaminen vähimmäisvaatimuksesta on tietysti enemmän kuin suotavaa.

Lopuksi on myös muistutettava, että sisällä koiraa saa pitää kytkettynä muutoin kuin hyväksyttävästä syystä tilapäisesti ja lyhytaikaisesti. Lyhytaikainen tarkoittaa noin tuntia ja tilapäinen sitä, että vain joskus voidaan koiraa pitää näin.

ja aloituksen tarkotus oli kysyä mielipiteitä siihen että veisinkö koiran salaa pois ku mies ei siitä suostu luopuun.

No ei missään nimessä salaa! Miten voit edes miettiä tuollaista. Sanot miehelle suoraan, että siivoaa karvat itse tai koira on annettava pois.

En kuitenkaan usko, että koiran psyykkeelle on hyväksi viettää suurin osa vuorokaudesta kiinnitettynä eteiseen. Ei missään nimessä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi olette ottaneet koiran jos sen karvat tuottavat noin kovan ongelman!!!??? Annatko lapsetkin pois jos ne sotkee? Siisteys ennen kaikkea-niinkö?

Ei ne ennen tuottanut ongelmaa ku siitä ei ennen lähtenyt noin paljon karvaa ja me asuttiin ok talossa!
Siisteys ei oo mun pakkomielelle,mutta sitä karvaa on liikaa,jos leipäpala tippuu lattialle se on täynnä koiran karvoja,niitä karvoja on liikaaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:

Olen sanonut!!En mitään vaikutusta!

No sit sanot, että koira lähtee, jos ei osallistu ja piste. Ja sanot mihin mennessä koira lähtee, jos ei rupee tapahtumaan mitään. Parempi se on koirallekin koti jossa sitä rakastetaan eikä pidetä eteisessä kiinni.

Ja tässä vielä toinen linkki, missä asia ehkä paremmin ilmaistu, sivustolta http://www.hel2.fi/YMK/julkaisut/oppaita/elainsujelu_Helsingissa.html

"Eläinsuojelulain lemmikkieläimiä koskevassa päätöksessä annetaan yksityiskohtaiset vähimmäismitat tarkoituksenmukaisille eläintenpitoon käytettäville säilytystiloille (koiratarhat, kytketyt koirat, häkit, terraariot). Pidettäessä koiria piha-alueella, tulee kaupunkioloissakin muistaa lain edellyttämä vähintään 40 m2 liikkumamahdollisuus ja vaatimus asianmukaisesta koirankopista. Koiran pitäminen muuten kytkettynä (remmillä kytkettynä tai häkissä) on sallittua vain tilapäisesti, eli korkeintaan noin tunnin ajan."

Yhteistyössä