vieläkö yksi vauva 35v??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lagoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lagoon

Vieras
Esikoisen sain vähän alle kolmekymppisenä ja kuopuksen vähän yli. Kolas olisi tervetullut. Onko synnytys vaikeampi nyt kun olen 35v. Joku sanoi, että on. Helpoin on muka alle 35v. Onkohan totta? Mulla on molemmat synnytykset olleet kivuliaita, ensimmäinen kesti kauan ja toinen oli lyhyempi mutta muuten vaikeampi. Kivulias siis.

Meillä on kolme lasta aika peräkkäin. Esikoisen sain kans alta kolmekymppisenä ja kaksi seuraavaa 30v ja 31v. Neljännestä ei vielä haaveilla, mutta ei sitä osaa poiskaan sulkea. Olen kuitenkin miettinyt, että JOS neljättä yritettäis, en haluaisi "ajoittaa" vauvan syntymää lähemmäksi 40v vaan ehkä juuri 35-36v, jolloin esikoinen olisi jo koulussa. Mielestäni tuo ikä ei ole mikään este eikä edes vielä mikään epätavallinen äidiksi tulemisen ikä, vaikka kyse olisi esikoisestakin. Että omien tunteiden mukaan ja toivottavasti tärppää! :)

minulla on 2 aikuista poikaa ja nytten 36vuotiaana sain terveen ihanan pojan =) . Olen nauttinut tästä ajasta täysin rinnoin, poika täyttää kohta vuoden , vähän haikeakin on olo, kun vauva.aika meni näin nopsaa :( . Raskaus aika meni ihan ok ja synnytyskin meni ihan hyvin, kesti 5 tuntia, vaikka edellisestä oli jo vuosia. Elikkä jos todella itse olet terve ja vauvakuumetta on niin anna palaa ja nauti täysillä!!! :wave: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2005 klo 10:01 mamma-72 kirjoitti:
Meillä on kolme lasta aika peräkkäin. Esikoisen sain kans alta kolmekymppisenä ja kaksi seuraavaa 30v ja 31v. Neljännestä ei vielä haaveilla, mutta ei sitä osaa poiskaan sulkea. Olen kuitenkin miettinyt, että JOS neljättä yritettäis, en haluaisi "ajoittaa" vauvan syntymää lähemmäksi 40v vaan ehkä juuri 35-36v, jolloin esikoinen olisi jo koulussa. Mielestäni tuo ikä ei ole mikään este eikä edes vielä mikään epätavallinen äidiksi tulemisen ikä, vaikka kyse olisi esikoisestakin. Että omien tunteiden mukaan ja toivottavasti tärppää! :)

Aina menee vähän asian vierestäkin, mutta mullakin synnytykset on kyllä olleet kerta toisensa jälkeen helpompia. Eli neljättä synnytystä en kyllä iän vuoksi pelkäisi. Kuitenkin ehkä sitä, että lapsi syntyisi liian aikaisin keskosena (esikko rv 39, keskimmäinen rv 37 ja kuopus rv 36)...

moi,

synntys oli ihan ok kolmevitosena (kolmas lapsi), mutta palautuminen todella hidasta. raskaudenaikaiset liitoskivut eivät ole kadonneet minnekään, vaikka synnytyksestä on jo puoli vuotta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2005 klo 09:49 Lagoon kirjoitti:
Esikoisen sain vähän alle kolmekymppisenä ja kuopuksen vähän yli. Kolas olisi tervetullut. Onko synnytys vaikeampi nyt kun olen 35v. Joku sanoi, että on. Helpoin on muka alle 35v. Onkohan totta? Mulla on molemmat synnytykset olleet kivuliaita, ensimmäinen kesti kauan ja toinen oli lyhyempi mutta muuten vaikeampi. Kivulias siis.

En usko että on sen vaikeampaa, eikös ne yleensä tule "helpommiksi"

Minä itse olen saanut esikoisen myös hieman alle 30v ja kuopuksen 30v. Tällä hetkellä ei olla suunniteltu kolmatta, mutta jos tulisi puheeksi että tehdään kolmas niin tekisin kyllä. En tunne että ikä siihen paljoaa vaikuttaisi.
Äitini on saanut 4 lasta ja kuopuksen teki 39v eikä ollut mitään ongelmia, päin vastoin!
Teki nilkkasynnytyksen eli lähti synnytyksen jälkeen kuuden tunnin päästä kotiin. =)
On kyllä varmaan myös hieman ihmisestä kiinni miten sujuu...

Synnyti 29, 30 ja 42 vuotiaana. Lähtö painoni oli kaikissa sama ja kuntoni on aika hyvä. En kokenut eroa iällä ainoastaan kipulääkkeiden sivuvaikutukset olivat erillaiset. 30 vuotiaana yrjösin heti ylös noustessa ja oloni oli hutera.

En ole koskaan kuullut, että synnytykset iän myötä vaikeutuisivat.

Minullakin on ensimmäinen syntynyt vähän alle 30-v, toinen vähän yli. Tällä hetkellä tuo toinen on niin pieni vielä, että ei jaksa ajatella tällä hetkellä enempää lapsia, kun ei tahdo noillekaan aika riittää kotitöiden lisäksi.

Mutta siis meilläkin on toiveissa ollut miehen kanssa 1-3 lasta, joten se viimeinen on ikäänkuin "auki" vielä. En katso iän olevan vielä este reilu kolmikymppisellä. Saa nähdä riittääkö nämä kaksi vai tuleeko kolmas joskus?

Yhteistyössä