Vieläkö lähteä IVF- hoitoihin?

Rinsessa-Ryysynen

Aktiivinen jäsen
09.05.2008
2 318
0
36
Jotkut varmaan tietääkin, että ollaan oltu aktiivisissa lapsettomuushoidoissa pari kolme vuotta (välillä muutaman kk taukoja pitäen ).
Ennen IVF: ää tehtiin monta muuta hoitokeinoa, eikä tärpin tärppiä. Nyt IVF hoitoja on tehty 2. Ekalla kerralla saatiin kerättyä hyviä munasoluja 5 kpl joista paras siirrettiin -> ei raskautta. Sitten yritettiin samasta hoitokerrasta pakastealkiosiirtoa -> ei siirtoa, koska kaikki alkiot kuolivat sulatusvaiheessa.
Toisessa keräyksessä saatiin 6kpl hyviä alkioita ja huippuyksilö siirrettiin -> ei raskautta. Pakastealkiosiirrossa sulatettiin kaksi, joista toinen kuoli ennen siirtovaihetta, toisesta ei lähtenyt raskautta.
Pakkasessa olisi vielä 3 alkiota.
Sitten olisi vielä mahdollista tehdä yksi keräys ja niistä siirrot/ pakasteet.
Minulla on vaan niin vahva tunne ettei näistä mitään tule, turhaa kaikki ja stressiä ja pahaa mieltä :ashamed:

Mitään syytä ei ole löytynyt.
Onneksi on tuo esikoinen ja ainokainen 7v luomulapsi :heart: Ihana olisi sillekin sisarus saada kuitenkin...

Mä en osaa kuvitellakaan, miten rankkaa tuo on... :ashamed:
Kuitenkin aina ajattelen, että kyllä se siitä :hug:
Vaikka kaikki ois päin pehvaa, niin asiat voi vaan mennä parempaan suuntaan.
Ennemmin mä kehottaisin vielä yrittämään, en todellakaan osaa sanoa että turha homma.
Kun mun mielestä aina kannattaa yrittää.
Toivottavasti saatte toivomanne pikkuisen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mä en osaa kuvitellakaan, miten rankkaa tuo on... :ashamed:
Kuitenkin aina ajattelen, että kyllä se siitä :hug:
Vaikka kaikki ois päin pehvaa, niin asiat voi vaan mennä parempaan suuntaan.
Ennemmin mä kehottaisin vielä yrittämään, en todellakaan osaa sanoa että turha homma.
Kun mun mielestä aina kannattaa yrittää.
Toivottavasti saatte toivomanne pikkuisen :heart:

No, meidän kokemukset ei varmaan ole mitään verrattuna teidän vastoinkäymisiin :hug:

En osaa kuvitellakaan, kuinka rankkaa tuo on :ashamed: . Mutta ulkopuolisena ajattelisin, että käyttäisin kaikki mahdollisuudet, koskaanhan ei tiedä, miten tuuri kääntyy. Ja jos sittenkään vaan ei onnistu - sitten vasta niin olisi tarkoitettu. Jos siis vain jaksatte, kokeilkaa vielä. Toivon paljon onnea matkaan :heart: .

Nuo hormonit tekee mut hulluksi ja lihotta 10kg!
No, pakastesiirroissa pääsee vähemmällä, mutta jos uusia rakkuloita aletaan kasvattamaan, mä en tiedä miten jaksan sitä enää. ja se punktiokin oli ekalla kerralla NIIIIN kivulias :x

Mä ajattelin toisen IVF-hoidon jälkeen, et en taida jaksaa kolmatta mut mentiin sit kuitenkin, kun aika tuli. Onneksi, kolmannen IVF-hoidon tuoresiirrosta sai alkunsa tuo meidän poju.

Tänään oltiin ristiäisissä ja pakostakin nousi pala kurkkuun ja oli vähän vaikeatakin olla siellä. Monet siellä olleista ei tiedä meidän taustaa, ihmettelivät varmaan miksen leperrellyt vauvalle niinkuin muut, en ottanut syliin jne.
Katkeroitua en aio ja lopetetaan ennekuin pää hajoaa :|
mutta oli ihana katsoa kun esikoine hellästi piti sylissä ja ihasteli, kotona vielä rukoili vauvan puolesta näin. "toivon sinulle kaikkea hyvää, amen"

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Miksi et enää voi saada lapsia jos esikoinen on luomu lapsi?Sorry kun mä en tiedä näistä jutuista yhtään mitään,sen takia kysynkin

Jaa-a, kerropa se mulle kun ei lääkärikään tiedä :snotty:

Ok,mutta varma onnistu vielä saada,aika monet yrittävät kauan senkin kauta ja kuitenkin saavat lapsia.
Mäkin unelmoin saada lisää,mutta se ahdistus on este :'(

Täällä yksi lapsettomuus-palstalainen harmailee...
Mun mielestä kans kannattaa yrittää vielä kerran, kun kerran mahis on! Jos vaan jaksat muniksien kasvattelun. Ollaan primäärilapsettomia ja takana kaksi nega IVF:ää ja kolmas pian alkamassa. Usko meinaa loppua, mutta meinaan käyttää kaikki hoidot ennenkuin luovutan. Mulla se ehkä on helpompaa ku en kokenut kasvattelua ja punktiota kivuliana. Toki pettymys negan jälkeen on jotain ihan hirveetä.
Paljon tsemppiä ja jaksuja sulle Rinsessa Ryysynen! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja perhonen:
Täällä yksi lapsettomuus-palstalainen harmailee...
Mun mielestä kans kannattaa yrittää vielä kerran, kun kerran mahis on! Jos vaan jaksat muniksien kasvattelun. Ollaan primäärilapsettomia ja takana kaksi nega IVF:ää ja kolmas pian alkamassa. Usko meinaa loppua, mutta meinaan käyttää kaikki hoidot ennenkuin luovutan. Mulla se ehkä on helpompaa ku en kokenut kasvattelua ja punktiota kivuliana. Toki pettymys negan jälkeen on jotain ihan hirveetä.
Paljon tsemppiä ja jaksuja sulle Rinsessa Ryysynen! :heart:

Kiitos sulle :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja perhonen:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisukka:
Meille muistaakseni sanottiin, että 3 IVF-hoitoa KANNATTAA yrittää, sen jälkeen onnistumisen todennäköisyys pienenee.

Huoh, nyt tuli paineita :O

No niinpä... antaisin mitä vaan, että saisin tulla raskaaksi rakastelemalla aviomieheni kanssa :(

Alkuperäinen kirjoittaja kaisukka:
No niinpä... antaisin mitä vaan, että saisin tulla raskaaksi rakastelemalla aviomieheni kanssa :(

Sama juttu, ei oo pelkoa että ilman hoitoja onnistuttais :( Välillä kun oon ihan varma että ei mun kohtuun mikään tartu. Kummastakin IVF:stä tullu puhdas nega, PAS:ia ei olla vielä päästy kokeilemaankaan...

Yhteistyössä