Vieläkö äidiksi nelikymppisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintämyssy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintämyssy

Vieras
Minulla on kaksi lasta (ala-asteikäisiä) edellisestä liitosta. Nykyisellä miesystävälläni (minua nuorempi) ei ole lapsia. Olemme vasta ohimennen sivunneet lapsentekoasiaa ja hän on sanonut, että hän haluaisi jossakin vaiheessa lapsen. Jäin ihan sanattomaksi, sillä minä olen "jo" 39-vuotias, joten vaikka hän tietää, että minulla ei ole mitään kolmatta lasta vastaan, niin eipä tässä ole monta vuotta enää lapsentekoikää jäljellä (ehkä ei enää yhtään).

Eka lapsi sai alkunsa nopeasti, mutta toista lasta väsättiin pari vuotta. Onko teillä muilla kokemuksia siitä, että vaikka nuorempana olisikin saanut lapsen, niin vanhemmalla iällä se ei välttämättä enää tärppääkään? Jos olette päätyneet hormonihoitoihin jne, niin minkä ikäisinä olette hommaan ryhtyneet? Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta.

Heips, täällä yksi 41 vuotias "vanhus", tutkittu ja hoidettu, siis kolme ivf-hoitoa takana, ei yhtään plussaa ja syy selittämätön. Menneisyydestä ykjsi 15 vuotias lapsi, mikä tuli ihan normalisti kaikin puolin, mutta nyt vanhana ei asuiat menekään niin, tosin mies vaihtunut ja vuosia välissä, mutta kuitenkin, tothtorin mukaan luomuplussa olisi aivan mahdollinen, mutta tässä on elelty jo neljättä vuotta ilman mitään ehkäisyjä, ja samassa jamassa olaan, kuin aloittaessa, en kuitenkaan halua masantaa Sinua, toisilla onnistuu hyvinkin yli nelikymppisenä raskaaksi tulo, mutta näin kävi meillä, ja hoitotiekin olis senverran raskas, ettemme yhteisestä sopimuksesta miehen kanssa jatka sitä enää, siis elämme näillä eväillä eteenpäin, mitä luoja on meille antanut...

Anteeksi kirjoitusvirheet, kun nopeasti kirjoittaa, tekstikin on mitä sattuu, tosiaan tuolla aurinkovauvoissa on onnellisiakin onnistumistarinoita Sinulle kannustukseksi :)

Tätini sai kaksi ekaa lastaan noin kolmekymppisenä ja nyt 1,5-vuotias kuopus syntyi tätini ollessa 41-vuotias. Pari vuotta he tuota kuopusta yrittivät ennen kuin tärppäsi. Mutta tärppäsi kuitenkin :). Terolutit taisivat olla matkassa mukana ylipitkien kiertojen takia. Plussaonnea sinullekin!

Yhteistyössä