vieläkö lapsia?

Heips!

Mielestäni et ole liian vanha tekemään lisää lapsia =) Itse olen 36-vuotias neljän lapsen äiti, lapset P03, P00, T94 ja P92. Nyt olen potenut vauvakuumetta jonkin aikaa ja syksyllä kuume ehkä laantuu, jos uusi tulokas ilmoittelee tulostaan =)
Tunnen monia meidän ikäisiä äitejä, jotka ovat tehneet iltatähtiä =)

Kannattaa tehdä vielä yksi lapsi jos tuntuu siltä! Mulla tyttö vasta 7 kk ja haluaisin jo toisen lapsen, mutta miehen kanssa ei olla ihan yhteisymmärrykseen päästy...Itse olen kohta 31 vuotta. Ajattelen aina niin että parempi toimia nyt kun vielä voi, ei jää sitten vanhuuden päiville mitään jossiteltavaa ja mietittävää että olis pitäny tehdä niin ja näin. Äläkä ikää mieti, koska sulla on juuri nyt aika. Kyllä jaksat ja pärjäät, olen siitä aivan varma. :heart:

Lauriinas pikana
Minulla -96 ja -97 syntyneet pojat ja kolmatta olen kuumeillut vajaa vuoden. Nyt näyttäisi tuo kolmas tekevän tuloaan :heart: jos kaikki menee hyvin =) yhden km: kokeneena tästä on vaikea uskaltaa nauttia vielä :/ Niin ja ikää minulla on 35 v =)
Hyvä ikähän tuo on, anna mennä vain... :D

myy
Meille on kolmas tulossa ja ehdin täyttää 36v kun vauva syntyy (jos kaikki menee hyvin).
AIna aikaisemmin ajattelin, että kolme on hyvä määrä, mut nyt on käynyt jo neljäskin mielessä, ettei kuopus olisi niin yksinäinen. :whistle:
Isommat lapset on 7 ja 6v.
Tosin mies tuskin innostuu enää neljännestä, enkä mäkään ehkä tosissani.

Hyvin sä vielä voit, kun ei ole edes esikoisesta kyse =)

olen kolmen lapsen äiti.lapset syntyneet v.-90,-92,-95 ja poden vauvakuumetta. :) menkat ovat myöhässä ja oireet ovat tutut,mutta jotenkin pelottaa että meneekö kaikki hyvin.olen 37-vuotias ja mieheni on 40-vuotias.vanhemmat lapset ovat innoissaan jos tulee vielä pikkusisarrus.hyvää kevättä kaikille :hug: :)

Minulla on 2 tytyä: 2v8kk ja vauva kohta 3kk. Hiukka harmittaa että päästiin aloittamaan "lastenteko" vasta päälle 30v. mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :whistle: TOsin joutuu tinkimään lukumäärästä...vaikka ennen en edes tiennyt haluavani 3 tai jopa enemmän lapsia. :eek: ;) :D

Ei silti, sinulla tilanne voi olla tyystin toisenlainen eli jos elämäntilanne sallii, niin ei kun lisää lapsia vain tulemaan. ;) Me tuskin enempää yritetään, vaikka kuumetta olisikin...

Tää menee kyllä vähän off topic, mutta kun olin itse saamassa kuopustani laitoksella samassa huoneessa kanssani oli 45-vuotias äiti, joka oli juuri saanut esikoisensa. Sitten siellä oli myös 25-vuotias äiti, joka oli juuri saanut iltatähtensä eli 4 lapsensa, jolla oli sentään ikäeroa muihin lapsiin 5 vuotta. Ja hei, näillä äideillä oli 20 vuotta ikäeroa, toinen saamassa esikoistaan ja toinen suurperheen iltatähteä. Kyllä siinä, jos missä, avartui meikäläisenkin maailmankatsomus. Molemmat naiset mukavia ja täysin järkeviä, täyspäisiä ihmisiä. Mutta niin vaan se elämä heittelee!

Ikää itselläni nyt 30 ja esikoinen 1 v 4 kk- olen "päättänyt" että jos ja kun toista lasta meinataan niin sen pitää tapahtua ennen kuin täytän 35.

Kunnioitan kyllä sellaisia naisia jotka tekevät lapsia vielä tuosta "korkeammalla" iällä, mutta itse en siihen kykenisi enkä välttämättä haluaisikaan. En halua, että lapsellani ja itselläni olisi liian iso ikäero enkä muutenkaan "vanhemmalla" iällä taitaisi jaksaa yövalvomisia yms.

Kohta synnyttämään
Minulla on ikää 36-vuotta ja olen viimeisilläni raskaana. Tyttäreni on jo kymmenen vuotias, joten ikäeroa tulee valitettavasti jonkin verran. Koin kuitenkin niin, että minun on nyt viimeinen hetki tehdä lapsi. Vanhempana kun tuo jaksamispuoli on vähän niin ja näin. Elämä on heitellyt ja siitä syystä en ole hankkinut lisää lapsia aiemmin (ero ja nykyinen uusi liitto).

Toisaalta on kamalan haikea olo, sillä tiedän tämän olevan viimeinen raskauteni ja synnytykseni. Olenkin hävyttömästi nauttinut olostani koko raskausajan ja meinaan nautiskella myös synnytyssalissa.

Jokainen joutuu omassa elämässään miettimään sen, milloin on valmis tulemaan äidiksi ja hankkimaan perhettä. Onneksi tässä asiassa ei ole yhtä valmista kaavaa, vaan jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa.

Onnea kaikille tuleville, tuoreille ja vähemmän tuoreille äideille!

Kyllä voit vielä hankkia lapsia.

Mä olen 34v ja odotan kolmatta syntyväksi elokuussa. Mulla on 2 lasta ennestään, -97 ja -98 syntyneet. Miehellänikin on 2, -95 ja -98. Olisin mielelläni saanut tämän kolmannen lapsen hieman lyhyemmällä ikäerolla, mutta elämä ei mene aina niin suoraan. Ja toisaalta...nyt on monta innokasta "hoitajaa" hoivaamassa meidän kaikkien pientä prinsessaa. On kuin olisi ensimmäinen lapsi. Sillä erotuksella, ettei yksin tarvitse hoitaa.
:)

Tuolla vauvakuume-palstalla on yli 35 v kuumelijat-lista. Siellä on aika monta kuumeilijaa, jotka ovat yli 35v ja kuumeilevat vielä yhdestä lapsesta. Käyppä lueskelemassa.

Itsekin ajattelin joskus 20 v, että eka lapsi täytyy saada ennen kuin täyttää 25. 3 lasta halusin ja ehdottomasti ennenkuin täytän 35v. Silloin nuorempana 35v:kin tuntui jo "vanhukselta". Mutta ei aina voi elämää suunnitella ja itsekin on muuttunut, maailmankuva avartunut ja ei ajattele enää asioita niin mustavalkoisesti.
Nyt meillä on 3 lasta. Ensimmäisen sain 25 vuotiaana ja kuopuksen 34vuotiaana. Enkä tosiaankaan koe olevani mikään "vanhus". Tuttava piirissä on monia 40 vuotiaita vauvojen äitejä. Itselläkin vauvakuumetta hieman, mutta täytyypi malttaa kuitenkin...
Mutta jokaisella elämäntilanteet niin erilaiset, että ei siihen toiset voi mennä neuvoja antamaan...

pientä kuumetta
Esikko 11 vuotias ja toinen nyt vajaa 5 kk:tta. Juuri tänään miehelle sanoin kun on niin runsaat menkat päällä että vieläkö yritettäs yhtä? Sit voisin vakavasti harkita jo kohdusta luopumista kun se ei ole terve, endometrioosi vaivaa. olemme onnekkaita että ollaan edes saatu noita naperoita. Olen 31v. Aika näyttää. Ystäväni sai 3 vkoa sitten kolmannen ja hällä ikää 38v, joten ei muuta kuin kuumetta parantelemaan jos siltä tuntuu =)

Meillä lapset 5 ja 7 vuotta, itsellä ikää 36. Kolmosesta olen haaveillut kovasti, ja vihdoin mieskin suostuu siihen. Olen aivan onnessani!!!!!!!!! Moni on saanut vauvoja yli nelikymppisenä, itse en halua lykätä, vaan haluaisin lapset melko tiiviiseen tahtiin ja kun olen itsekin vielä suhtnuori.

Toivon kovasti iltatähteä.

Mutta pelkään saavani ikäni puolesta ikäviä katseita yms.
Täytän pian 40v.

Lapsi ei suinkaan olisi ensimmäinen. Mutta toivoisin niin nuorimmaiselleni "kaveria".

Päätimme jättää ehkäisyt sikseen ja katsoa mitä tuleman pitää..

Yhteistyössä