Vieläkö käytte luonnonvedessä uimassa?

Me jatketaan vielä kesää. Eilen käytiin illemmalla vielä uimassa. Lapsista vain vanhempi ui, nuorempi jäi suosiolla rantaan, mutta minä vedin ihan kunnon puolen tunnin uimasession. Jotkut laittoivat välikausikuteet käyttöön jo viikkoa tai paria sitten, mutta me päätettiin jatkaa kesää vielä tovin verran. Rannalla ei ainakaan siinä klo 19 aikaan ollut enää ristinsielua ja saatiin koko biitsi omaan käyttöön. Väkisin siinä ajatteli, että kumpi on pöpi: minä vai muu maailma :D Ilma oli kesäisen lämmin ja pystyi istumaan rannalla uikkareissa vielä uimisen jälkeenkin kuivattelemassa ilman vilua. Vesi oli viilentynyt, mutta selvästi uimalämpöistä vielä.

Taisi kuitenkin olla jo viimeinen uimareissu tälle kesälle, kun ei nuorempi enää halunnut veteen. Pitää vaihtaa jo uimahalliin.
 
[QUOTE="vieras";28902565]Nyt vasta aloitin :) Ja toivon mukaan menee ainakin toukokuulle tällä tahdilla.[/QUOTE]

Taidat olla avantouimari? Kyllä niin tekisi mieli itsekin yrittää avantouintia, mutta meillä ei ole avantouintipaikkaa tässä lähellä :(
 
"vieras"
Taidat olla avantouimari? Kyllä niin tekisi mieli itsekin yrittää avantouintia, mutta meillä ei ole avantouintipaikkaa tässä lähellä :(
Joo, olen. Tai pari kautta meni tässä penkin alle. Nyt aloitin taas, se on helpoin aloittaa näin loppukesästä, kun vedet viilenee. Voi sen talvellakin aloittaa, onpahan isompi shokki vaan:) Katso onko teidän paikkakunnalla avantouintiseuraa, niillä on aika kivasti uintipaikkoja, ei niitä sivulliset tiedäkään usein. Sinne pääsee kokeilemaan muutamia kertoja ennen kuin pitää jäseneksi alkaa, pyydä joku kaveriksi, yksin ei kannata mennä, siis jos on jo jäiden aika. Se on mahtava harrastus, parantaa unenlaatua, alentaa verenpainetta, lisää virkeyttä, muodostuu nopeasti positiiviseksi riippuvuudeksi :)
 
[QUOTE="vieras";28902577]Joo, olen. Tai pari kautta meni tässä penkin alle. Nyt aloitin taas, se on helpoin aloittaa näin loppukesästä, kun vedet viilenee. Voi sen talvellakin aloittaa, onpahan isompi shokki vaan:) Katso onko teidän paikkakunnalla avantouintiseuraa, niillä on aika kivasti uintipaikkoja, ei niitä sivulliset tiedäkään usein. Sinne pääsee kokeilemaan muutamia kertoja ennen kuin pitää jäseneksi alkaa, pyydä joku kaveriksi, yksin ei kannata mennä, siis jos on jo jäiden aika. Se on mahtava harrastus, parantaa unenlaatua, alentaa verenpainetta, lisää virkeyttä, muodostuu nopeasti positiiviseksi riippuvuudeksi :)[/QUOTE]

Satun tietämään, että täällä on kyllä avantouintiseura, mutta aktiviteetteja on joka sormelle jo valmiiksi, en siis voi lähteä kovin kauas uuden harrastuksen perässä. Kysyn kuitenkin noista avantouintipaikoista. Näin helppoa minut oli saada innostumaan :D
 
"vieras"
Satun tietämään, että täällä on kyllä avantouintiseura, mutta aktiviteetteja on joka sormelle jo valmiiksi, en siis voi lähteä kovin kauas uuden harrastuksen perässä. Kysyn kuitenkin noista avantouintipaikoista. Näin helppoa minut oli saada innostumaan :D
Kysy ihmeessä, sen kanssa on tosi yksilöllistä minkä verran sitä avantoa alkaa "tarvia". Jollekin on just sopiva tahti käydä kerran viikossa, toinen tykkää, että 2-3 kertaa viikossa on sopiva määrä ja kun oikein intoutuu, tuntuu että joka päivä pitää päästä. Se on ehkä enemmän henkistä laatua se riippuvuus sitten :D Se on hyvä tietää, ettei avantouintia kannata tehdä "juosten kustun", eli ei kauhealla kiireellä niin, että riisuu jo kopille mennessä takkia ja pukee sitten märälle iholle vaatteita. Sen pitää olla rauhallinen juttu, vaikkei siihen sitten menekään varttia enempää + matkat tietty. On kiva jos sen voi yhdistää liikuntaan, reippaaseen kävelyyn molempiin suuntiin. itse yhdistin sen aikoinaan siihen, kun lapset oli harrastuksessa ja minulla oli aikaa kolme varttia, kävelin vähän matkan päähän uimapaikalle, uin ja kävelin takaisin. Se oli hyvin käytetty kolmevarttinen :)
 
[QUOTE="vieras";28902596]Kysy ihmeessä, sen kanssa on tosi yksilöllistä minkä verran sitä avantoa alkaa "tarvia". Jollekin on just sopiva tahti käydä kerran viikossa, toinen tykkää, että 2-3 kertaa viikossa on sopiva määrä ja kun oikein intoutuu, tuntuu että joka päivä pitää päästä. Se on ehkä enemmän henkistä laatua se riippuvuus sitten :D Se on hyvä tietää, ettei avantouintia kannata tehdä "juosten kustun", eli ei kauhealla kiireellä niin, että riisuu jo kopille mennessä takkia ja pukee sitten märälle iholle vaatteita. Sen pitää olla rauhallinen juttu, vaikkei siihen sitten menekään varttia enempää + matkat tietty. On kiva jos sen voi yhdistää liikuntaan, reippaaseen kävelyyn molempiin suuntiin. itse yhdistin sen aikoinaan siihen, kun lapset oli harrastuksessa ja minulla oli aikaa kolme varttia, kävelin vähän matkan päähän uimapaikalle, uin ja kävelin takaisin. Se oli hyvin käytetty kolmevarttinen :)[/QUOTE]

Ja minä kun juuri ajattelin, että voisin kiskoa kuteet pois ja syöksyä avantoon ja vielä lujempaa syöksyä takaisin :D Okei, täytyypä kysellä asiasta lisää.
 
"vieras"
Ja minä kun juuri ajattelin, että voisin kiskoa kuteet pois ja syöksyä avantoon ja vielä lujempaa syöksyä takaisin :D Okei, täytyypä kysellä asiasta lisää.
Olen itsekin tehnyt niitä viiden minuutin uinteja, siihen sisältyy se riisuminen ja pukeminenkin, eikä siitä tule kyllä hullua hurskaammaksi :D menee ihan fiilis siihen uintikertaan. Siitä pitää tulla sellainen kihelmöivä, lähes puistatuksellinen tunne, vähän kuin sähköä ihon pinnalla ja alussa tulee usein tosi iso raukeus hetken päästä. Jos uintiin yhdistää saunan, se on sitten jo eri laji, ihana sekin, muttei ollenkaan tarpeellinen, mukava muutaman kerran kaudessa. Mutta muutoin uinti "raakana", kiitos:)
 

Yhteistyössä