KiitosMarH tervetuloa
Oliko teillä pitkään harkinnassa yhteinen, vaiko ns. nopealla aikataululla tehtiin päätös?
Hei! Toki saa udella.Hopeful-84 tervetuloa sinullekin toivottavasti teillä tärppää pian! Saanko udella mitä pelkotiloja miehelläsi on ollut?
Me mietittiin jo lapsien nimiä täs yksi ilta
Ihan mahtavaa, tuohan siis tuo vaan lisämaustetta nimivalintoihin kun puoliso tulee toisesta kulttuurista.Ok. Ymmärrän pelkotilat tuossa tilanteessa
Meillä väriä tuo nimivalinroihin tosiaan se, että mieheni ei ole suomalainen, mutta eiköhän me sit yhteisymmärrykseen päästä
Minulla ja vanhimpien lapsien isällä oli koira ja hyvin oppi kärryjen kaa käveleen toki varmaan koirastakin kiinni
Mekin alamme yrittään iltatähteä,suurinosa tais olla uusioperhettä,meil ydinperhe,oltu yhdessä 25v ja vanhin lapsi on 22,nuorin 5,mä olen 39v ja mieheni 43v.kierukka poistettiin tänään.aina oon tullut helposti raskaaksi,nut jännittää jo iän puolesta.meistä tulee toukokuussa mummi ja pappakin,esikoispojalle ja hänen kihlatulleen tulee vauva,ollaan niin kiitollisia kaikesta ihanasta mitä meille on siunaatunut,pari vuotta ollit tosi ihanaa yhteiseloa,viisi vuotta oli sairauksia,hirveitä riitoja masennusta jne. ja eroakin mietittiin,nyt on niin harmonista että en ois voinut unelmoidakaan vaikeuksien keskellä tälläisestä onnesta.kuusi lapsista vielä kotona,taloon mahtuis vielä parikin lasta,mut kun sais ees sen yhden,toivotan valtavasti onnea kaikille yritykseen!
Onnea matkaan!!Moikka! Täällä myös kuumeillaan. Meillä miehen kanssa ei ole yhteisiä lapsia, molemmilla 3 lasta ennestään, iät (16-8v). Minä 36 ja mies 44. Ollaan oltu 6 v yhdessä ja aluksi ajateltiin ettei haluta yhteistä lasta. Nyt sitten ihan yhtäkkiä kumpikin on alkanut haaveilemaan vauvasta! Hormonikierukka poistetaan syyskuun puolivälissä, sitten saa vauva tulla jos on tullakseen
KiitosMukavaa kuulua tähän iltatähti-ryhmään. Rauhoittavaa ja huojentavaa lukea muiden "kohtalotoverien" kuulumisia ja mietteitä. Aivotar, ymmärrän kyllä sinua. Tuntuu että tässä iässä ja kun lapsia jo on, myös muille kuin vauvakuume-asioille on enemmän tilaa kuin nuorempana. Itse kun sain 25-vuotiaana esikoiseni, olin tuolloin aivan uppoutunut vauvakuumeeseen, se ylitti kaiken muun ympärillä olevan. Nyt sama tunne 37-vuotiaana on yhä voimakas mutta ei niin ylivoimainen kuin nuorempanaPystyn pohtimaan myös järjellä mitä haluan ja milloin ja miksi ja lisäksi että mikä on järkevää. Eli ymmärrän sinua hyvin kun haluat tehdä projektin loppuun sekä laskea äitiyspäiväraha-asiat kuntoon.Minunkin puolestani tervetuloa Mimozenäiti ja Hiekkasärkkä79!
Meillä työkuvioni muutti hieman suunnitelmia kierukan poistoa ajatellen...lykkäämme sen poiston siis ensi vuoden maalis-huhtikuulle kun jos käy niin että tulisin heti raskaaksi (mitä en kyl usko mutta silti), niin en ehtisi yhtä projektia tehdä työssäni loppuun jos nyt joulukuussa sen poistattaisin. Jos poistatutan tuona toisena ajankohtana niin työ on saatu loppuun ja palkka ja sitä kautta äitiyspväraha parempi yms....vaikeasti selitettynä toki voihan olla, että yritämme kauan tai emme saa lainkaan
Meillä myös kaksi koiraa perheessä, ja olen ehtinyt miehen kanssa pohtia että miten niiden kanssa lähden vaunulenkille..?! Täytyy ehkä sitten ennen vauvan syntymää harjoitella koirien ja vaunujen kanssa, ovat nimittäin aika energisiä ja vilkkaita tapauksia molemmat. Aiotteko te reenata ennen vauvan syntymää koira&vaunulenkkejä..?Hei! Toki saa udella.
Miehelläni siis joskus muinoin ollut pahojakin paniikkihäiriöitä, mutta vuosiin ollut oireeton. Välillä tullut jotain lieviä ahdistuskohtauksia. Ei ole kuitenkaan 10vuoteen tarvinnut lääkkeitä. Pelkotilat liittyvät lapsen terveyteen ja siihen kuinka hän itse jaksaa mahdollisesti kolmen lapsen isänä. Miehelläni on yksi kehitysvammainen serkku joten osaksi pelot juontuu varmasti tästä osa luultavasti jo lapsuudesta äidin kautta. Hän siis ainokainen ja itselläni löytyy useita sisaruksia.
Välillä on ollut tosi vaikeaa saada tuettua miehen ajatukset parempaan suuntaan. Meillä kuitenkin on kaksi tervettä lasta ja hän on todella rakastava ja läsnäoleva isä.
Oih, nimien suunnittelu on niin ihanaa. Itse olen jo monta kertaa havahtunut miettimästä miltä tuntuisi työntää lastenvainuja, ja oppisikohan koira kulkemaan nätisti niiden rinnalla.