Vielä täältä kysyn, kun tänne voi vastata kirjautumattomatkin...

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Peräänkuulutan tässä edelleen vanhempien vastuuta valistaa lastaan etukäteen asioista!!! Joka ainoan 10 vuotiaan tulee osata puolustaa itseään näissä tilanteissa.!!! :attn: :attn: :attn:
:eek: :eek: :eek:
mä en usko et lapsi osaa näissä tilanteissa puolustautua yhtään, ei vaikka olisi "opetettu".
mua valistettiin aikoinaan joka ikinen päivä ettei vieraille ihmisille saa jutella. silti eräs kaunis kesäpäivä herttainen mummeli vei mun huomion ja meinasi kaapata mut keskellä "toria" :|
ja tosiaan, jos eroaisitte miehesi kanssa et varmaan voi päästää lapsia sinne yöksi ilman valvontaa? ihme logiikka sulla :headwall:
neamillalle paljon jaksamista, en edes osaa kuvitella oli jo niin järkyttävää lukemistakin! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
No en itse vastuullisena vanhempana päästäisi yökylään tossa tilanteessa. Eikä mieheni todellakaan ottaisi kavereita lapselle yökylään ellen minä olisi kotona.

Eikä kaikkia tarvi epäillä. Riittää kun lapselle kerrotaan selkeät rajat mitä ei tehäd. Esim olen selkeästi opettanut lapsille pienestä pitäen ettei kenelläkään ole asiaa koskea heidän sukupuolielimiinsä, eikä heidän tule koskea muiden sukupuolielimiin.

Jos tällaista ehdotetaan/yritetään olen ohjeistanut kuinka toimitaan itsensä puolustamiseksi.

Ja todellakaan en asu lintukodossa, ja paljon olen pahaa elämässäni nähnyt, mutta uhriksi en itseäni enkä omia lapsiani aio asettaa varsinkaan ilman helvetillistä taistelua.
Miksei ottais? Eikö luota itseensä vai miksi ei voi jäädä keskenään lasten kanssa?

Vaikka kuinka opettaisit lapselles miten tollasessa tilantessa tulee toimia, et voi luottaa siihen että lapsesi osaisi niin tehdä.

Siis kerää luusi ja mene muualle niitä jyrsimään, tää ketju ei sun kommenttejas kaipaa.
 
Peräänkuulutan tässä edelleen vanhempien vastuuta valistaa lastaan etukäteen asioista!!! Joka ainoan 10 vuotiaan tulee osata puolustaa itseään näissä tilanteissa.!!! :attn: :attn: :attn:
Voisitko antaa käytännön esimerkkejä miten lapsi voisi puolustaa itseään tälläisissä tilanteissa? Vaikea kuvitella että nuori tyttö uskaltaisi alkaa kovemmin vastustamaan isoa pelottavaa miestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Peräänkuulutan tässä edelleen vanhempien vastuuta valistaa lastaan etukäteen asioista!!! Joka ainoan 10 vuotiaan tulee osata puolustaa itseään näissä tilanteissa.!!! :attn: :attn: :attn:
Voisitko antaa käytännön esimerkkejä miten lapsi voisi puolustaa itseään tälläisissä tilanteissa? Vaikea kuvitella että nuori tyttö uskaltaisi alkaa kovemmin vastustamaan isoa pelottavaa miestä...
Lisäksi voi miettiä sitä, että olisiko se edes järkevää.
 
Lipton^
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
No, jos yhtään lophduttaa, niin lapsiinsekaantujat eivät pääse linnassa kovin helpolla.
Mutta jos on saastaisilla otuksilla tuuria, niin he ovat itäsuomen hovioikeudessa.. Ja ne tuomiot kyllä tiedetään!
 
Voi kauheeta, ei oo kyllä sanoja. Mulla melkein saman ikäinen tyttö, itku tuli kun tuota sun kirjoitusta luin. :hug: Teidän tulee koko perheen saada apua psykologilta tämän asian käsittelyyn. Onneksin tytölläsi on vanhemmat jotka oikeesti uskoi asian, eikä tyttö jäänyt yksin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä