Ole luonani aina: mulla on vatsa pömpöllään
Meillä kanssa toi km pelottaa, erityisesti miestä. Mulla on jotenkin hirmu varma olo, että hyvin tää menee.
Mariet: kerron joo mielelläni uutisia ulkomailta
yks sellanen ero oli jo tossa hedelmöityshoidoissa, kun saatiin valokuva meidän alkiosta neljän päivän ikäsenä. Siis se on ihan siinä alussa kun erillisiä soluja voi vielä erottaa. Tuntuu tosi hurjalta kun katsoo sitä kuvaa, että TOSTA kehittyy ihminen!!! Kerroin mun isälle raskaudesta niin että laitoin s-postissa ton kuvan ja pyysin katsomaan viestit. Oli monttu auki kun kerroin että tossa olis sun lapsenlapsi sitten
Saksa on onneks tosi lapsiperheitä tukeva, oon ollut ihan monttu auki kun oon tajunnut millaiset edut mulla on: Täällä palkataan henkilökohtainen valmentava kätilö, jonka valtio maksaa. Kätilö on mahdollista saada mukaan myös synnytykseen, jos synnyttää kätilökodissa eikä sairaalassa. Se sama kätilö tekee sitten synnytyksen jälkeen viikon verran jokapäivä vierailun kotiin ja neuvoo perhettä alkuun
Ihana ajatus, että mukana on sitten joku tuttu, ja että saan valita itse sen kätilön niin että se esim. puhuu englantia.
Toinen järkytys oli että saan luultavimmin 12 kk 70% ansiosidonnaista vaikka oon yrittäjä
Miinus on etten saa äitiyspakkausta. Sehän on aivan ehdoton Suomen etu äideille.
Hemutus: hauskaa että muitakin käy tätä läpi ulkomailla
kerro sit ihmeessä millaista Ranskassa on!!
Mä en kestä kun ei saa syödä salmiakkia, kun just löysin ruotsalaisen kaupan, josta sitä saa :/
Oireita: raudan maku suussa, herään aamuyöllä enkä nukahda uudelleen, pientä yökötystä välillä ja chevre haisi PAHALLE.