Vielä muita joilla LA elokuussa 2014? :)

Moikka!

Mekin sitten plussattiin, ja laskettu aika kääntyi elokuun 6. päivän kohdalle :) Huhhuh, onpa jännä fiilis, vaikka kovasti on yhteistä vauvaa toivottu...

Minut saa sitten päivittää
Kkamilla/23 v./2. lapsi/SatKs
 
Madeia Mä en ole edes täysin varma oliko se vuotoa. Koska pyyhkiessä siihen paperin yläosaan tuli semmonen nuppineulan päätäkin pienempi tippa kirkasta verta (jostain haavasta?), ja sitten kun uudestaan pidin uutta paperia hetken paikallaan, niin se paperin märkä kohta oli aiiiiiivan haalean vaaleanpunainen. Mutta ei näyttänyt vuodolta kuitenkaan o_O Koska valkovuoto ynnä muut, nehän on sellaista suht paksua. Ainakin mulla. Ja sen jälkeen tollasta ei oo ollut ollenkaan.

Kkamilla tervetuloa joukkoon! :) Päivittelen.

Mä käyn varmaan hakee vielä yhden apteekin testin. Menkkojen odotetusta alkamispäivästä on nyt jo 5 päivää, niin pitäis ainakin kunnon paksu viiva pärähtää.
 
Madeia Pregchecillä oon testannu kaikki. Toiaan nyt tehny 4 haamutestiä, toisissa viivaa ei juurikaan näy ja toisissa tiettyyn valoon kun saa niin näkyy hyyyvin vaalean punainen viiva :) Mies bongannu viivoista 2/4 :) Eli en nää omia :) Jonotan tkon ajanvarauksen ;)
 
Tännepäs on tullut paljon uusia. Tervetuloa vaan kaikille :wave: Ja 1.8.14 vaan lisää suosiotaan :D Mielenkiintoista kyllä kuulla teiltä ulkomailta asuvilta sikäläisestä raskaudenseurannassa. Eli minä ainakin luen mielelläni, jos jompikumpi jaksaa sepustella tarinoita sieltä kauempaa :)
 
mariet Lauantaina illasta. Oltiin sinä aamuna hommailtu miehen kanssa, periaatteessa vois johtua siitäkin...Mutta millä logiikalla se vuoto tuli vasta illalla? Muistin muuten että mullahan oli hirveen herkkänä toi alakerta sillon, siis sellanen että kun pyyhki niin tuntui tosi ikävältä, tavallaan raapivalta.
 
Nyt on neuvolakin varattu. Aika on 16.12 jo eli eihän siihenkään ole kuin alle kolme viikkoa. Tuleekin jännät päivät siinä kun perjantaina varhaisultra ja maanantaina neuvola :) Ja tosi mukavan kuuloinen täti oli puhelimessa :)

Hyvillä mielin olen taas tänään kun nyt on virallisesti kuukautisetkin myöhässä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Elovaavi onnea plussasta ja tervetuloa! :)

Madeia hieno rivistö sulla! Mulla näytti clearblue jo hyvin aikaisessa vaiheessa vahvaa plussaa, mutta noi liuskatestit on ollu hyvin hitaastilämpeneviä.

Itkuherkkyydestä mä oon aina ollu semmonenkin itkupilli, että jos se vielä lisääntyy raskauden myötä niin vollotan varmaan jatkuvasti :D

Hemutukselle kanssa tervetuloa!

Kamillalle myös tervetuloa ja onnea plussasta, tulipas teitä uusia samaan syssyyn monta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
Ite oon aina käyttänyt noita apteekin omia testejä. Tällä kertaa tein menkkojen oletettuna alkamispäivänä (piti olla vika yrityskierto, niin sama se vaikka testi meniskin hukkaan, kerran oli jo valmiiksi ostettukkin) ja tuli todella vahva plussa.
Apteekin omilla on aina tullut vahvat plussat ja ei oo tarvinnu arvailla suotta.

Pelottaa kanssa toi km ihan suhteettoman paljon, varsinkin että tulee varhaisultran jälkeen..
Vaan eipä kai se panikoiminen auta. Kerran tosiaan ollut km, 1. ja 2. raskauden välillä.

Täällä ei muita tuntemuksia ilmentynyt vielä kun toi väsymys. Nukuttais vaan niin paljon, mut toisaalta vaikee saada unenpäästä kiinni. Koitan saadad vielä isommankin pojan tänään nukkumaan. Pojat (4,5v ja 2v) tosin kilpaa hokee "ei nukuta!" ja silti molemmat on ihan sippejä. Meinaa hermo mennä tohon temppuiluun, kun mua taas nukuttais niiiiiiiin paljon :D

Onko muilla paljon turvotusta vatsalla? Oon vähän ihmeissäni, kun iteltä ei vielä löydy yhtään, mikä nyt sinällään ei kyllä huono ole. Toivon silti nopeaa vatsan kasvua ;P
 
Ole luonani aina Mulla on ainaki maha aivan pömpöllä! :D Varsinki illalla, mutta aamullakin on pikkupömppö. Tosin osa siitä voi olla vielä esikoisen aikaista masua...

Hyvä mariet että fiilikset on paremmat! :) Meidän kaikkien pitäis vaan nauttia eikä turhaan huolehtia tai stressata <3

Linda meinaatko siis mennä ihan verikokeeseen? :)

).( Tein nyt sen apteekin testin vielä minkä uhkasin tänään tekeväni... Voisko sitä selvempää plussaa ollakkaan? :D



Kuva on vähän epäselvä, mutta eipä tuo haittaa varmaan. Ehkä tässä vois nyt vähän itekkin huokaista :D
 
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Pinsuli sulla kerran niin vähän sitä vuotoa/tiputtelua oli, niin en olis huolissani :) Ja ihanan tumma plussa!! Mäkin haluan tuollaisen! :D

Llinndda pregcheck on kyllä luotettava. Mulla näkyi kans ensin pari haamua ja sitten vasta lähti vahvistumaan. Toivon, että sinullakin viivaset vahvistuu pian, tai saat labrasta mieluisan tuloksen :)
 
Ole luonani aina: mulla on vatsa pömpöllään :) Meillä kanssa toi km pelottaa, erityisesti miestä. Mulla on jotenkin hirmu varma olo, että hyvin tää menee.

Mariet: kerron joo mielelläni uutisia ulkomailta :) yks sellanen ero oli jo tossa hedelmöityshoidoissa, kun saatiin valokuva meidän alkiosta neljän päivän ikäsenä. Siis se on ihan siinä alussa kun erillisiä soluja voi vielä erottaa. Tuntuu tosi hurjalta kun katsoo sitä kuvaa, että TOSTA kehittyy ihminen!!! Kerroin mun isälle raskaudesta niin että laitoin s-postissa ton kuvan ja pyysin katsomaan viestit. Oli monttu auki kun kerroin että tossa olis sun lapsenlapsi sitten :)

Saksa on onneks tosi lapsiperheitä tukeva, oon ollut ihan monttu auki kun oon tajunnut millaiset edut mulla on: Täällä palkataan henkilökohtainen “valmentava” kätilö, jonka valtio maksaa. Kätilö on mahdollista saada mukaan myös synnytykseen, jos synnyttää “kätilökodissa” eikä sairaalassa. Se sama kätilö tekee sitten synnytyksen jälkeen viikon verran jokapäivä vierailun kotiin ja neuvoo perhettä alkuun :) Ihana ajatus, että mukana on sitten joku tuttu, ja että saan valita itse sen kätilön niin että se esim. puhuu englantia.

Toinen järkytys oli että saan luultavimmin 12 kk 70% ansiosidonnaista vaikka oon yrittäjä :)

Miinus on etten saa äitiyspakkausta. Sehän on aivan ehdoton Suomen etu äideille.

Hemutus: hauskaa että muitakin käy tätä läpi ulkomailla…kerro sit ihmeessä millaista Ranskassa on!!

Mä en kestä kun ei saa syödä salmiakkia, kun just löysin ruotsalaisen kaupan, josta sitä saa :/

Oireita: raudan maku suussa, herään aamuyöllä enkä nukahda uudelleen, pientä yökötystä välillä ja chevre haisi PAHALLE.
 
iiris_lorea Toistan vähän itseäni, mutta kyllä sitä salmiakkia saa syödä. Mä söin edellisessä raskaudessa kun oli hirveä salmiakinhimo. Neuvolassa sanottiin, että jos kärsii korkeista verenpaineista niin kannattaa pitää salmiakinsyönti vähäisenä. Mulla kun ne pyöri siinä 108/70 huittamilla niin ei ollut ongelmaa :p
 
Pinsuli: Ah, oi ihanaa! Hiivin sinne kauppaan jo ehkä tänään :) Mulla kun on yleensä tosi matala verenpaine, ja huippaa helposti, niin toi on auttanut siihen jokapäiväsessä elämässä. Mut en ollut varma mihin se kielto liittyi...
 
Varovaisesti ilmoittautuisin tänne mukaan :) Haalea, mutta selvästi näkyvissä oleva plussa tehty tänään. Viikko sitten näytti vielä negaa. Ensiksi meille piti tulla kesäkuun vauva mutta se meni hyvin varhain kesken ja nyt sitten tärppäsikin heti uudelleen ilman sen kummempia yrityksiä :) Lasketusta ajasta ei vielä varmuutta, netti laskurin mukaan 26.7(28pv kierron mukaan) mutta tämä kierto varmasti ollut pidempi(keskenmenosta tulee lauantaina 6viikkoa) joten uskoisin elokuun alkuun La:n sijoittuvan.

Lapsi olisi meille toinen laatuaan, esikoinen täyttää tällä viikolla puoli vuotta. N. 1v 2kk tulisi näille sitten ikäeroa :) Täytyy nyt toivoa että tämä matkalainen pysyisi kyydissä.

Oireita ennen plussaa on ollut menkkasäryt ja kaikki ruoka ei maistu, näistä vähän ajattelinkin että raskaan ollaan :)

Maarii/24v/ksks/2.lapsi/ la vielä ?
 
Testasinpa uudestaan nyt iltapäivällä Pregcheckin liuskalla, ja tuli tosi haalea haamu... No, luotan ekaan testaukseen (plus menkattomuuteen ;)) ja oletan edelleen olevani raskaana :)

Esikoinen tosiaan on 3,5-vuotias, mut minun edellisestä suhteestani. Miehelleni siis tämä tulokas on ensimmäinen (ja viimeinen, koska tähän rääkkiin en kyllä enää kolmatta kertaa lähtene) oma.
 
Maarii: Onnittelut plussasta ja tervetuloa!!!

Kkamilla: kyllä se menkattomuus on aika hyvä merkki :)

Ihanaa muuten että täällä on teitä joilla on jo omia lapsia entuudestaan. Itse on ihan noviisi, joten hauskaa kuulla teidän kokemuksista ennen/nyt!
 
Tervetuloa Maarii! :) Päivitin sut listalle.

Kkamilla, menkattomuus on ehkä paras raskauden merkki ;D

Oon huomannut että täällä on oikeasti yllättävän pieniä ikäeroja nyt! Mun esikoiseni on nyt 10,5kk, muutamalla oli vasta kolmekuisia, ja myös sanilla taisi olla 10kk esikoinen. Sitten on tietysti myös näitä joilla ikäero on vähän isompi :)

Ihmettelen kyllä miten innokkaana oon tästä raskaudesta, just lueskelin tammikuisista 2013 mun synnytyskertomukseni ja muistan kyllä kuinka mietin, etten tee tätä enää IKINÄ. Kappas kuin kävikään :D Seuraavaan synnytykseen meen sillä asenteella että nyt tiedän suunnilleen mitä tapahtuu, ja otan rennosti ja pidän mielen tyynenä.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon tullut uusia!! :) onnea kaikille plussista!! Pitää tulla kirjottelemaan myöhemmin pidempää tekstiä, puhelimella on niin vaikeaa..

Itse olen juuri kotiutunut sairaalasta tiputuksesta kun muutamaan päivään ole saanut mitään pysymään sisällä ja eilen lppujenlopuksi lähti taju ja ambulanssilla sairaalaan.. Tästä ei voi lähtä kuin parempaan!
 
Salmiakista..ostin silloin raskaustestin ja salmiakki-askin :D katsotaan sitten noita arvoja lähempänä :) en oo neuvolaan ollu yhteydessä vielä, mutta olis kiva käydä ennen joulua. koska meinaatte kertoa raskaudesta? mä ajattelin jo jouluna jos hyvin käy. kunhan eka pääsis sinne neuvolaan :) kyllä mulla pömppöä on. mies ei muka näe mutta mä näen ja tunnen selvästi että maha ei oo nyt niinkuin se ennen plussausta oli. mä olen kyllä ollut varma raskaudesta isänpäivästä lähtien,outoa! :D ja väsymystä täälläkin, sekä mielialan vaiteluja, tosin se voi johtua esikoisen 3v kiukuttelusta ja tupakoimisen lopettamisesta ;9 nicotinell on edelleen käytössä, kai se tästä pian sekin loppuu...pakko! onko muita "pahiksia"? =) mullakin ois LA 1.8. mutta asia varmistuu vielä. kiva olla taas täällä! =) tarroja kaikille!
 
sani_ Hui! :eek: Toivottavasti jäi ainoaksi kerraksi noin paha vointi :/

Elovaavi Mä oon kertonut jo mun äidille ja siskolle, miehen vanhemmille, veljelle ja tämän tyttöystävälle, sekä muutamalle läheisimmälle kaverille. Sekä tietysti esikoisen vertaistukiryhmälle ;) Olen ajatellut asian niin, että kun nää läheisimmät ihmiset tietää, ja jos jotain sattuu, niin tukea saa monesta suuntaa <3 Eli siis oltaiskohan me kymmenelle ihmiselle kerrottu suunnilleen.

).( Hyyyi täälläkin meinaa tuo pahoinvointi nostaa päätään :s Jotenkin musta tuntuu, että tää menee paljon pahempaan suuntaan vielä...Pääsin esikoisen kanssa niin helpolla pahoinvoinnin suhteen, niin nyt varmaan pääsen kärsimään senkin edestä x)

Suuntaan kyllä nyt nukkumaan, öitä kaikille! :)
 
Meinasin kanssa kysellä tuosta kertomisesta :) Varsinkin te, joilla on isompia lapsia, milloin meinasitte heille kertoa? Mietin, josko varhaisultran jälkeen jo uskaltaisi, jos siellä on kaikki hyvin. Meillä poika siis reilu neljä vuotias. Varhaisultran jälkeen on nimittäin kerrottava siskolle ja parille kaverille kun olisi pikkujoulut taas tiedossa. Ja muillekin lähimmille olisi silloin jo mukava paljastaa. Mutta en haluaisi, että kovin moni tietää ennen kuin meidän poitsu on tietoinen asiasta. Hieno juttu hänelle itselleenkin, jos pääsee isovanhemmille paljastamaan uutisen :)

Aika hurjaa sani_ :O Jännä, miten näin alussa jo joillain on noin pahan pahoinvointi ja toisilla ei ole oikein mitään oireita. Oliko sinulla edellisessäkin raskaudessa samanlaista?

Tervetuloa taas uusille :wave: Meitä alkaa olla niin paljon, että ei meinaa pysyä enää kärryillä, että kuka on kuka. Ja vasta murto-osa varmaan vasta kasassa.

Ihana vahva viiva Pinsuli. Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa :)

mariet 4+5
 
Moikka vaan kaikille uusille täältäkin =) Tää päivä menny oikeastaan samalla kaavalla kun muutkin tähän asti eli vähäoireisesti. Edelleen mietin koko ajan menisinkö varhaisultraan vai en nyt olen taas alkanut kallistua menemiseen:D Ja huomenna starttaa 5+2 :heart:
 
Tässä kun on ollut pahoinvoinnista keskustelua, niin mulla ei esikoisesta ollut mitään hankalia oireita koko raskausaikana. Painokin nousi vaan 6 kiloa, maha oli oikeesti tosi pieni. Toivottavasti tämä raskaus menee samalla kaavalla, en jaksais mitään pahoinvointeja ja kivistyksiä ja kolotuksia ;D

Useamman lapsen äidit, oletteko aiemmin ihan alakautta synnyttäneet vai sektiolla? Mulle annettiin esikoisen ison koon (nelikiloinen) ja perätilan + oman lantioni ahtauden takia heti mahdollisuus leikkaukseen, hetken mietin ja tuumasin että juu, leikataan. Tästä toisestakin toivoisin saavani sektion, ekasta kaikki meni niin hienosti, paranin nopsaan ja oli niin "helppo ja huoleton" synnytys kun kaverieni pitkittyneisiin, kipeisiin, äkillisiin, hankaliin jne. alatiesynnytyksiin vertaa. Toki kolikolla on kaksi puolta, mut yritän kyllä kaikin keinoin leikkatavaksi päästä myös tällä kertaa.
 

Yhteistyössä