Vielä muita joilla LA elokuussa 2014? :)

Eipä oo teillä kalliita varhaisultria, ja jos niistä saa vielä kelakorvauksen niin eipä jää paljoo maksettavaa :)
Mulla vaan vielä jotenkin toi joulu tossa painaa, paras joululahja on se että tietää että vauva on masussa ja oikeessa paikassa. Hirvee pelko kun on kokoajan siitä menetyksestä. Siksipä ajattelin sit varata sen varhaisultran.

Tässä sitä pitäis tehdä töitä, mutta sen sijaan surffaan täällä vauvapalstoilla ja selailen lastentarvikeliikkeiden ja sisustusliikkeiden sivuja (kesällä saa toivottavasti alkaa remontoimaan vauvahuonetta ;))
 
Mariet ei ollut tarkoitus aiheuttaa sinulle huolta omilla hermoiluillani :( minä kävis äsken vielä ostamassa samanlaisen testin millä plussasin ja katson mitä siihen tulee sitten vasta alan miettiä mahdollista varhaisultraa. Steressaavaa tämä odotus ainakin tässä vaiheessa on vielä pahimmillaan : D osaispa sitä ottaa rennosti :)
 
Joo kyllä se varhaisultran hinta on pieni siitä, että saa mielenrauhan itselleen :) ! Mä yritän kovasti saada kinuttua sitä varhaisultraa myös itelleni, eka neuvolasta ja sit yksityiseltä mut se vaatii miehen lepyttelyä :D ! Tänään söin puolipurkkia suolakurkkua, tekis mieli syödä lisää mut rupes närästämään :/. En laittais tätä viälä mielihalun piikkiin :D !
 
Tervetuloa madeia! :wave: Paljon tarrasukkia sinullekin :heart:

Höh, melkein tekis itsekin mieli varata se virallinen varhaisultra! :D Ei vaan taida oikein tässä joulun alla riittää rahat sellaseen :/ Ehkä pitää toivoa etukäteisjoululahjaksi...? ;) Kun se mun ekan neuvolakäynnin ultraus ei tosiaan oo siis se virallinen varhaisultra, ja se on vasta kun mun viikot on 8+6, eli suunnilleen viikko jälkeen teidän kaikkien muiden! Miten mää kestän kun kaikki muut tietää tilanteensa ja ite oon ihan pihalla :D Tosin oon tietonen siitä että se ei tee hyvää alkiolle/sikiölle jos hirveen monesti ultrataan, joten ehkä vaan odottelen...
 
Onko ketään muita jotka repii hiuksia päästä noiden mitä saa syödä ja mitä ei listojen kanssa? :eek: oon nyt lukenut nettiä ymmärrän täysin mm vakuumipakatut kalat ja raa'at lihat mutta sittenkun siellä on mm meetwursti ja mitä kaikkea .. Jotkut on niin outoja että .. Kaippa omaa järkeä käyttämällä selviää : D ja voi miten minä kestön joulun kun en saa graavi tai kylmäsavulohta tai mätiä :D NOh pikkusen takia mitä vaan <3 :)
 
Nannaa Joo täällä yks :D ! Mun tekis mieli älyttömästi maksamakkaraa-/laatikkoa. Ei normaalisti tee, mut tottakai se nyt tekee mieli kun tietää ettei sitä saa. Sama oli viime vuonnakin :D ! Muistan viime vuodelta niin hyvin, miten esikoisen elomasu ryhmäläiset kans voivotteli kun jää jouluherkut syömättä, siis just toi graavilohi :D. Tuntuu kuin siitä olis vasta viikko tai kaks, mut siitähän on kohta vuosi ja nyt odotan täällä toista vauvelia uudessa elokuisten ryhmässä, hassua :) ! Mä toivon että saan edes kinkkua tänä jouluna, viime vuonna kun jäi herkut syömättä ja olin tipassa sen oksentelun takia :D !
 
Jes, varasin kanssa sen varhaisraskauden ultran ja se ois nyt sit 13.12, eli viikkoja sillon 6+4 :)
Edellisessä raskaudessa taisin käydä samoihin aikoihin, ja hyvin näky syke jo silloin niin uskaltauduin varamaan ajan tolle viikolle..
Neuvolan varailen sit tällä viikolla myöhemmin.

Mulla ei oo ollu ongelmia noiden syömis juttujen kanssa. Listalta löytyy monia ruokia joista en muutenkaan oikeen välitä. Ja muutoin sit ihan maalaisjärjellä mennen.
Tarkempana saakin sit olla, kun lähdetään joulua viettämään ulkomaille.

Mulla on tuntemuksina ollut menkkamaista kipuilua alavatsalla (pelottavaa!) ja rintojen arkuutta. Ja tietty väsymystä.. Oon muutenkin varustettu erinomaisilla unenlahjoilla, joten en ois kaivannu tätä enää lisäksi :D

Paljonkos muuten muilla on viikkoja tuon varhaisultran aikaan? (jep, en jaksa laskea ;P)
 
Joo noi syömisjutut. Mä otin niistä oikein stressaamisen aiheen viime raskaudessa. Se oli aivan kamalaa! Nyt aattelin etten ota niin isoa stressiä siitä mitä pistän suuhuni. Graavikalaa ynnä muuta en syökkään, hyi :D Mä naureskelin just että täähän on toinen joulu peräkkäin kun oon raskaana...! Tosin, tänä jouluna masu on pikkusen pienempi, kun esikoisen laskettu aika oli 4.1.2013.

).( Jos voisin valita nii kulkisin vaan ilman housuja kokoajan. Siis puristaa niin helkkaristi kaikki housut! :D Ja vihdoin on alkanut pikkusen noita rintojakin aristaa, tosin en tiedä johtuuko se siitä että lopetin esikoisen imetyksen alle viikko sitten. En siis osaa yhdistää yhtään tisseihin liittyviä juttuja raskauteen :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oikeastaan vielä mitään oireita pahemmin, silloin tällöin menkkamaisia jomotuksia ja nännit kipeät.. Mä taidan olla tullu siihen päätökseen että en mee ainakaan näillä näkymin varhaisultraan taidan odotell sitten sinne neuvolan tarjoamaan. Tosin mieli saattaa muuttua vielä satakertaa :D
 
Minulla on viikkoja varhaisultrassa 7+0. Todellisuudessa ehkä päivän tai pari vähemmän. Tajusin juuri että se on 13. päivä perjantai :/

Ruuista ainoastaan graavilohi harmittaa. Muita en joko muutenkaan syö tai niiden kanssa voi mennä maalaisjärjellä. Ainiin ja salmiakki, mutta pitää vain rajoittaa sitä määrää jos joskus ostaa.
 
Hei, varovasti tänne kirjoittelen :) perjantaina ja maanantaina saanut testeihin haamut ja huomenna uusiks :) jännittää ihan hirveesti :) niinu88 mut tunteekin, meillä esikoiset syntyneet samassa kuussa :)

Eli llinndda 19v ja toinen lapsi (jos siis kyydissä on salamatkustaja :)) k-pks ja la:sta ei tietoa koska menkkoja ei ole ehtinyt tulla vielä synnytyksen jälkeen. Esikoinen on syntynyt 12.8.13 eli on nyt 3,5kk :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
mariet Mulla oli esikoista oottaessa välillä ihan järkyttävä salmiakinhimo, ja mä kyllä söinkin sitä. Siinähän ei ole muuta kuin se, että saattaa nostaa verenpainetta. Mulla oli niin alhaiset verenpaineet että olis saanutkin nousta ;) Toivottavasti kävis sama tässä raskaudessa, jos himo iskee taas.
 
Llinndda onnittelut plussasta ja tervetuloa! Pienipä on teidänkin pikkuisten ikäero :) Saako sua muuten puhutella ihan vaan Lindana?

Iiris_lorea oi ihanaa, että raskauduit lopulta kuitenkin. Paljon vauvaliimaa ja tervetuloa :)

Niinu puoli purkkia suolakurkkua kuulostaa :x

Graavilohta kaipaan minäkin, se on ihan mun ykkösherkkuni!

Mites muuten toi varhaisulta yleensä tehdään, ala kautta vai mahan päältä?
 
Fiinaliina Saa puhutella, paljon helpompaa :)
Ja oirelistasta unohin tän itkuherkkyyden, itken ku katon leffaa jossa synnytetään ja itkin kun eräs tuttava sai haamun testiin :) Että jos en oo raskaana niin oonko mä sekoomassa? :)
Mulla ainakin varhaisultra tehtiin viimeks alakautta. Vatsan päältä ei todennäköisesti vielä näkyisi. Ja uskon että itsekkin sellaiseeseen pääsen kun ei oo mtn hajua la:sta, oisko joku 8.-10.8 sellanen realistinen laskelma :)
Jo toinen jouluputkeen kun ei saa graavilohta, viimeks meinasin paljastua sen vuoksi :) Niin hulluna siihen olen, että omat isovanhempani katsoivat pitkään kun skippasin sen joulupöydässä :)
Mies ei vielä usko, että kakkonen on tulossa. Hän ei viivaa bongannut maanantain testistä ja sen takia itsekkin vielä aika varpaillaan vaikka kivaa se on tänne kirjoitella ja haaveilla :) Kuitenkin esikoisen fb-ryhmäläiset viivan bongasivat kuvan mukaan :) we will see it tomorrow :) wish me luck! :)
 
Tervetuloa uudet! :wave: Linda, iiris_lorea ja Elovaavi! Ihanaa kun porukka kasvaa tasaista tahtia :) Päivittelen tuota pikaa lisää, kunhan oon saanut viestin kirjotettua.

Madeia Hyvin näkyy viiva vahvistuvan! :)

Niin huomenta tosiaan :) Noista raskausoireista tuli mieleen, että mullakin on tuota itkuherkkyyttä. Eilen just satuin avaamaan telkkarin kakkoselle, ja sieltä tuli joku norjalainen synnytysohjelma, ja kyllä siinä pari kertaa tuli kyynelehdittyä.
Muuten kyllä jotenkin tänään meinaa taas huolettaa, että onko tuolla masussa oikeesti mitään. Oireita on, mutta sehän ei kerro aina kaikkea. Mun ei tarvii ravata pissalla niinku edellisen raskauden alussa (tosin, liekö lantionpohjanlihasten reenailu ennen synnytystä ja sen jälkeen parantanut pidätystä ;)). Mulla tuli myöskin sillon verta nenästä aina niistäessä (niin tuli kyllä viikko sittenkin mut se loppui ku seinään) ja samoin ikenistä kun harjasi hampaita. Eli siis limakalvot oli tosi herkät.
Entä jos se verensekainen vuodonalku olikin keskeytynyt keskenmeno? Apuaa :(

Pinsuli 4+5
 
Heippa!
Kai sitä uskaltautuisin tänne liittyä :)

Plussasin lauantaina 23.11 GB:n digillä 1-2 viikkoa ja sen jälkeen oon tehnyt pari muutakin testiä ja eilen sitten gb:n normi testiin pärähti plussa jo pissatessa :)

Elikkä olen 25-vuotias ja meillä on 07/12 syntynyt poika. Mieheni on töissä Ranskassa ainakin kesäkuun alkuun ja tulimme juuri pojan kanssa lauantaina tänne. Tarkoituksena olisi lentää Suomeen takaisin helmikuun alussa. Naimisiin mentiin mieheni kanssa heinäkuussa :)

Soittelin eilen terv.hoitajalle ensimmäisen kerran. Koska olen nyt ulkomailla en pääse normaaliin nt-uä:hän vaan se tehdään tuolloin helmikuun alussa ja tällöin viikkoja on 14-15. Koehan ei anna enää niin varmaa tulosta noilla viikoilla kuin tuo ennen rv12 tehty seulonta. Sitten olisi tarkoitus olla Suomessa pari-kolme viikkoa ja lentää takaisin Ranskaan. Pojan kanssa lennän sitten lopullisesti toukokuun puolivälissä Suomeen jotta saan kelanpaperit tehtyä ennen toukokuun loppua :)

La:ksi terkkari sai 31.7 (menkkojen mukaan) ja itse laskin oviksen mukaan (9.11) että La olisi 1.8. Mutta kai se tässä joskus varmistuu ;)

Tarkoitus olisi mennä täällä Ranskan päässä johonkin yksityiselle varhaisultraan :)

Minulle voisi päivittää tietoja 25v/ toinen/ LA 31.7/KhKs

Hemutus 4+6


Ps mitä oireita teillä onkaan? Ensimmäisetä minulla oli aivan törkeän kipeät rinnat ennen jo kun plussasin. Nyt ei ole mitään tuntemuksia missään, paitsi jäätäviä vihlonta ja repäsykipuja--> näitä taas ei ollut lainkaan ensimmäisestä :) Nälkäkin on koko ajan ja väsymys mutta väsymyksen laitan kaiken tämän tohinan muuttojen ja reissaamisen piikkiin :)
 

Yhteistyössä