Vielä epiduraalista kysymys

  • Viestiketjun aloittaja oonukka
  • Ensimmäinen viesti
oonukka
Sain synnytyksessä epiduraalin, ja hetken kuluttua alkoi kauhea kutina. Maha ja selkä kutisivat aivan järjettömästi. Onko muilla ollut samanlaista? Mikä mahtoi olla syynä, paikan päällä en saanut mitään vastausta miksi kutisi. Mahtoiko olla jonkin asteen allergia, vai onko yleistä?
 
en osaa tuohon suoraa vastata. mutta mulla sektio tehtiini vuosi sitte spinaalipuudutuksessa ja kun itse spinaali lakkas vaikuttamasta, samasta "reijästä" laitettiin alkuun jotain kipulääkettä, mut systeemi otettiin kokonaan jo samana iltana pois, ku aiheutti niin mielettömän kutinan, että itse kutina oli sietämättömämpää kuin kipu. alkoi pikkuhiljaa rintakehältä kutista ja levis hiljalleen aina laajemmalle ja laajemmalle, niin että lopulta kutisi selkä, maha, rintakehä, kädet ja jalat, eli kaikkialta. ja oli tosiaan aivan sietämätöntä.
 
Minulla sama juttu esikoisella sain epiduraalin ja toisessa synnytyksessä sipinaalin ja näiden laittojen jälkeen alkoi aivan mieletön kutina joka puolella. Spinaalin jälkeen kun alkoi kutisemaan kätilö sanoi että sivuvaikutuksena voi kutista (muistaakseni) eli ei ollut allegista reaktiota vaikka niin kuvittelin.
 
Minäkin kutisin tämän kuopuksen synnytyksessä epiduraalin saatuani. Aikaisemmin ei ole moista reaktiota siitä tullut. Oli muuten jännä tunne kun raapi hulluna ja silti kutina vaan jatkui, ei tuntenut sitä raapimista ollenkaan =)
 
Hay-D harmaana
en tiedä muista, mutta mua ainakin kutittaa kaikenlaiset puudutukset. Esim. hammalääkärin laittaman puudutteen jälkeen alkaa kutittamaan ikeniä.
Mun mielestä vähän sama homma ku esim. jalka puutuu jos on huonossa asennossa. Silloinhan jalkaa alkaa kihelmöimään ja "kutittamaan".
 

Yhteistyössä