vielä yksi kysymys kotiäideille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teillä anopit ja muut sukulaiset raivoissaan, kun ette ole töissä vaan hoidatte kotona lapsia?

Meillä anoppi on huolissaan, että saan liikaa nauttia lapsistani.

Mulla ei ole anoppia. Muut sukulaiset eivät ole kysyneet yhtään kertaan että millon meen töihin tai muuta sellasta. Meillä suvussa paljon lapsia ja suuriosa hoidettu kotona, joten eipä niillä sanomista :D

Ei.

Olen tehnyt selväksi että hoidan lapseni kotona, ja varsinkin mun anoppi ymmärtää sen paremmin kun hyvin =)

Lapset kasvaa niin nopeesti, kun itseni tunnen niin myöhemmin mua kaduttais tosi paljon jos menisin nyt töihin.

No ei tod. ole.
Anoppi asuu niin kaukanakin, ettei ole täällä puuttumassa asioihin. (Eikä puuttuisi, vaikka olisikin, se on ihana ihminen.)

Mun puolelta suku on todella tiivis, mutta ei meillä ole kellään tapana arvostella toistemme ratkaisuja tai tapoja elää ja olla.
Siksi kai me viihdytäänkin keskenään niin hyvin.

Kas kun sattuikin...

anoppi juu kyllä on :whistle: , hänen mielestään mun pitäis käydä töissä ja laittaa lapset hoitoon, jotta poikansa saisi levätä kotona :headwall: .

No, anoppi nyt on mitä on, sairas paskiainen :kieh: :whistle:

Ei todellakaan.
Ovat auttaneet paljon siinä, että kotihoito on järjestynyt vaikka ollaan molemmt vanhemmat oltu töissä.

Mutta jos he olisivat toista mieltä niin emmä siihen korvaani lotkauttaisi.

no joo, kyllähän ne aika pitkälti ohitti kaiken minua ja lasten juttuja koskevan kuin ilmaa vaan jos kerroin mitä olemme tehneet tai jos kuulumisia kerroin (kyselyitä ei paljon tullut ), kunnes siis anopin ihana oma tytärkin kotiäidiksi jäi.. sittenhän se oli maailman parasta mitä äiti voi tehdä koska lapsi on niin pieni.. (mutta nii, minun tekemänä se oli vaan työnteon välttelyä kai.. )

Anoppi on nimenomaan tukenut että saa lapset rauhassa kasvaa kotona =) Miehen veli oli passittamassa mua kokopäivätyöhön kun olin kolmatta kuukautta ollut vauvan kanssa kotona, mutta anoppi ollut täysi tuki omassa valinnassani :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raivona siittä että hoidan _omaa_ lastani? :o

No ei todellakaan!

Jos ei raivona, niin tosi turhautunut, kun elän hänen mielestä miehen rahoilla. ja niin poispäin
Kotihoidontukiaikana ostaa lapsille vaan kaikkea roskaa, kun toisille lapsenlapsille kalliit lahjat. ja niin pois päin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raivona siittä että hoidan _omaa_ lastani? :o

No ei todellakaan!

Jos ei raivona, niin tosi turhautunut, kun elän hänen mielestä miehen rahoilla. ja niin poispäin
Kotihoidontukiaikana ostaa lapsille vaan kaikkea roskaa, kun toisille lapsenlapsille kalliit lahjat. ja niin pois päin

Just :/

Mitäköhän se kenellekkään kuuluu, kuinka kauan kukakin on kotona ja tosiaan kun siellä siti _omaa_ lasta hoidetaan niin vielä vähemmän.

Jos perhettä ruvetaan perustamaan, on silloin itsestään selvyys että äiti on edes jonkin aikaa kotona, jos kotihoidontuella aikoo jäädä se on parisuhteessa yhteinen päätös, eikä silloin eletä "miehen rahoilla" vaan ihan niillä yhteisillä rahoilla, koska on päätetty että äiti jää kotiin.Sama pätee siinäkin jos mies jää kotiin.

Tätä mieltä olen minä ja mieheni.

Yhteistyössä