vielä lasten vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
tai vaatteista ylipäänsä

eikö oikeasti ole ketään muuta, jonka mielestä on täydellisen yhdentekevää, mitä lapsilla on päällä?

joka antaa lapsensa laittaa vaatteet ihan mitä haluaa. reikäistä, likaista, pientä, isoa. ja jolle on ihan sama, jos lapsi siinä viihtyy j a haluaa, se on ok.

kukaan ei ole k uollut liian pienenn puseroon tai liian suureen tai liian likaiseen housuun.

sen sijaan kuolee koko ajan siihen, että niitä tehdään ja pestään ja maapallon vesivarastot vähenevät.

en mä hirveesti välitä mitä noil pojila on päällä, tottakai juhlissa juhlakamppeet ja koulussa ei olla likaisissa, mutta muuten ei väliä. meiän tokaluokkalainen haluaa kulkea koulussakin verkkareissa, t-paidassa ja hupparissa joten menköön... liasta olen kyllä tarkka, mutta muuten en niin paljoo =)

Tarviiko sen olla pinnallista jne jos haluaa vaan pukea lapsen oman mielensä mukaan. Oikean kokoisiin, ehjiin ja tilanteeseen sekä säähän sopiviin vaatteisiin.

Olen kyllä varmaan monen mielestä tarkka lasteni vaatteista, mutta en todellakaan edellytä toisilta samaa. En tee mitään tulkintoja vanhemmista lasten vaatteiden perusteella tms mitä monet sellaiset joille "on sama mitä lapsella on päällä" tuntuvat tekevän.

En pelkää lasteni kuolevan likaisiin, liian pieniin tai reikäisiin vaatteisiin, mutta jso minulla on kaapissa puhtaita, ehjiä ja oikeankokoisia vaatteita niin toki mielummin annan lapseni valita päällepantavansa niistä.

no, tytöllä, pojalla ja minulla on kaapissa farkut jotka reijälliset....ja käytetään niitä joka paikassa missä ollaan jos halutaan.pojalla ulkona huonommat vaatteet ja taitaa niissä olla reikiä polvissa ja likaakin mikä ei ole enää pesussa lähtenyt pois.

Mulla kyllä on ollut tapana että jos mennään kylään niin pistetään puhtaat vaatteet päälle. Ihan kunnioituksesta muita kohtaan.
Siitä on vielä aika pitkä matka pinnallisuuteen.

Peruspuhtaat ja säähän sopivat vaatteet riittää ja juhliin sitten vähän siistimmät. Musta on ihan kiva valkkailla vaatteita meidän vauvalle ja shoppaillakin niitä tarpeen mukaan lähinnä kirppareilta (koska sieltäkin löytyy oikeesti hyviä vaatteita). Joskus silmään pistää vaatteet jokka mies on pukenut vauvalle, mutta olen hissun kissun, kun eihän sillä oikeesti ole vauvalle väliä sopivatko jotkut housut ja paita väreiltään yhteen. En kyllä vaihda vaatteita pikkutahrojen takia puhtaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö ole ketän muuta, joita oksettaa tuo pinnallisuus ja ahneus ja itsekkyys?

kilpailu jostain sellaisesta kuiln lasten rätit?

Se nyt ei ole pinnallisuutta, jos lapsella on puhtaat, ehjät, sopivankokoiset ja tilanteeseen sopivat vaatteet. Se on osa sitä lapsen huoltamista.

Mun mielestä taas on vähän niin kuin heitteillejättöä, kun lapsella on liian pienet, likaiset ja rikkinäiset kuteet niskassa. Ja ylipäätään, että vanhemmat antavat valita mitkä tahansa kledjut päälleen...