viekö miehesi lapsenne ulos ja harrastaa heidän kanssaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamutar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamutar

Vieras
kuinka usein ja paljon viettää aikaa lasten kanssa?

asumme lapsiperhealueella, joissa suurin osa naisista on kotiäitejä. minäkin olin mutta nyt aloitin työt. miehellä vastuu kodista ja lapsista. mies vie lapset ulos ja harrastaa liikuntaa joka päivä. naapurit ovat kummastelleet tätä, miten mies viitsii, miten on varaa ym.
olemmeko todella näin erikoinen perhe? :O

Koska olen itse mies. Mutta aikoinaan kun meillä oli lapsi niin minä vein häntä jatkuvasti hoitoon ja hoidin muutenkin, kun vaimolla oli työpaikka kauempana ja matkoihin meni aikaa.

Nyt kun tyttärelläni on puolivuotias, niin hän käy töissä ja isä hoitaa lasta päivät.

Eilen kävivät yhdessä lenkillä, mies juoksi ja lapsi pyöräili. Meillä mies on innokas retkeilijä ja vie lapsia usein retkelle. Pihalla lapset leikkivät keskenään. Harrastuksiin vie molemmat.

Meillä mies ei käy missään varsinaisissa leikkipaikoissa lasten kanssa. Mutta jos menee ulos, ottaa usein lapset mukaan pihalle, meillä on iso piha. Tekee siinä ulkona jotain ulkohommia ja lapset leikkivät/ovat mukana. Kuskaa myös harrastuksiin, jos minä en pääse. Enemmän mies jaksaa lasten kanssa ulkona olla kuin minä. Minä pääsen myöhemmin töistä kuin mies, joten yleensä mies hakee lapset hoidosta, tekee ruuan ja on lasten kanssa ennen kuin minä tulen töistä.

Kyllä, meillä mies ulkoilee enemmän lasten kanssa, kuin minä ja vie pyöräilemään, hiihtämään yms. Ollut esikoisesta hoitovapaalla ja muutenkin hoitaa paljon, usein enemmän kuin minä, jos ollaan molemmat paikalla. Hoitaa aina suihkutukset, lähes aina kakkapesut ymsyms..

Meillä mies on kyllä aina hoitanut nämä ulkoilu ja harrastukseen viemiset. Varsinkin tytön futisharrastukseen on laittanut kaiken energiansa. Minä sitten keskityn enemmänkin kodin hoitoon ja ruuan valmistukseen.
Molemmat käymme töissä.