Videoiden katsominen koulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Katottooko teidän lapset koulussa minkä verran videoita? Täällä tuntuu että nyt muutama vuosi on aina se muutama viikko ennen lomaa katottu joka päivä jotain.
Tänään olivat katsoneet videon musta ori. Äsken tarkistin et on K7. Ei siinä mitään mutta meidän loppuvuodesta 7v täyttänyt neiti on tosi herkkä. Nytkin oli lähteny kesken pois. Pieni kyläkoulu ja koko koulu oli kattonu samaa videota.
Tässä kahden vaiheilla et otanko opettajaan yhteyttä. Ennen joulua oli samantapainen tilanne. Ja joku oli alkanu itkemään ennenkuin opettaja oli tajunnu sanoa et voi lähteä kesken pois.
Paljonhan tuo riippuu lapsesta ja siitä minkä verran ja mitä kotona katotaan.
Mutta oli tuo jääny vaivaamaan kolmasluokkalaistakin kun monta kertaa tullu mulle kertomaan mitä siinä tapahtui.

Tosi harvoin, kyse toppuluokkalaisesta. Lapsi sanoi äsken että kerran ovat tänä vuonna katsoneet ja sekin viedeo kertoi Israelista eli ns. tietopaketti.

En tykkäis jos useasti katittais jotain lasten elokuvia, mutta 2 kertaa vuodessa ok.

Mun tietääkseni ekaluokkalianen on kattonut kerran koulussa jonkun videon. En nyt muista mikä oli, mutta joku jonka oli nähnyt aiemminkin.
Kerran kuussa on ip-kerhossa leffaperjantai, siellä katsoivat viimeksi Up:in.

Meillä ei lapset ole juurikaan katsonut koulussa videoita, mut en tiedä olisiko niistä mitään haittaakaan. Opettaahan se vähän lapsia reippaammaksi jos tulee jokin sellainen leffa koulussa ktaottua mitä kotona ei saa katsoa paapovalta äidiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja sillee:
Meillä ei lapset ole juurikaan katsonut koulussa videoita, mut en tiedä olisiko niistä mitään haittaakaan. Opettaahan se vähän lapsia reippaammaksi jos tulee jokin sellainen leffa koulussa ktaottua mitä kotona ei saa katsoa paapovalta äidiltä.

En kyllä sanois että olen kovin paapova. Mutta meillä katotaan tosi vähän kotona mitään eli siinä suhteessa nuo meidän lapset "kehityksestä" jäljessä. Eli sun mielestä on ok että sun lapsi kattoo koulussa sellaisen videon mikä on lapsesta ollu pelottava ja pyörii mielessä monta päivää?
Entä ne jotka ei kato kotona mitään?
Ja lapset on erilaisia. Tuo meidän neiti oli alle kouluikäinen kun jossain kylässä näki/kattoi pokemonia ja monta päivää sanoi jälkeen päin että on sellainen olo kuin leijuis ilmassa.

en edes hyväksyisi mitään muita videoita kouluun, kuin opetusvideoita. Eikä ole mitään paapomista, jos on asiasta huolissaan. Meidän lapset on myös herkkiä, eikä niiden mun mielestä tarvi siinä suhteessa raaistua yhtään. Nykyajan lasten piirretyt ahistaa jo mua, aikuistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sillee:

En kyllä sanois että olen kovin paapova. Mutta meillä katotaan tosi vähän kotona mitään eli siinä suhteessa nuo meidän lapset "kehityksestä" jäljessä. Eli sun mielestä on ok että sun lapsi kattoo koulussa sellaisen videon mikä on lapsesta ollu pelottava ja pyörii mielessä monta päivää?
Entä ne jotka ei kato kotona mitään?
Ja lapset on erilaisia. Tuo meidän neiti oli alle kouluikäinen kun jossain kylässä näki/kattoi pokemonia ja monta päivää sanoi jälkeen päin että on sellainen olo kuin leijuis ilmassa.

No vuoden loppupuolella voi hyvin katsoa vähän videoita, auttaa muksuja jaksamaan loppuun saakka. Ja opetusvideot ainakin on ihan asiallisia, lapset yleensä tykkää katsoa videoita. Ne tuo vaihtelua opiskeluun. Tietysti materiaalin pitää olla sellaista mitä saa kyseiselle ikäluokalle näyttää. Se että sinun lapsi ei telkkaria katso ja järkyttyy pokemoneistakin, on tietty ikävää ja hänelle voisi antaa muuta tekemistä siksi aikaa. Se ei kuitenkaan minusta tarkoita sitä että sen takia muu luokka ei voisi katsoa videoita.

Yhteistyössä