Victoria&Daniel, VIRALLINEN HÄÄPINO

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä on sekä isällä että pojalla ihan omat pussukat. Ei ole ukolta otettu ja pojalle siirretty. Typerä termi. Onko naisilakin perintokalleus pöksyissä?
Alatyylisessä merkityksessään "perintökalleudet" ei taida tarkoittaa sitä, että samat pussit oikeasti kulkisivat suvussa vuosisatoja. Mutta sikäli osuva ilmaus, että ovathan geenit nimenomaan perintöä. Ja monessa tapauksessa ne luovat enemmän yhteenkuuluvuutta kuin se jokin kesämökki tai rintakoru.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä perintökalleudet sun törkysessä mielessäs sit tarkottaa? Minusta tuo on ihan oikea ja hyvä termi koruille jotka on tietyn suvun käytössä.
Älä pakota mua lausumaan törkyisiä ajatuksiani! Jotkut sanat ovat vain sellaisia, että niistä tulee nykyään mieleen ensisijaisesti ne alatyyliset merkitykset, ja vasta toissijaisesti alkuperäiset. Eikö sinulle käy minkään sanan kohdalla niin?
En osaa sanoa, riippuu asiayhteydestä. Mut just nyt en osaa mitään esimerkkiä antaa. Ja kun nyt on sentään puhuttu koruista ja vanhasta hunnusta niin...
 
pipo ei niin kireällä
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä perintökalleudet sun törkysessä mielessäs sit tarkottaa? Minusta tuo on ihan oikea ja hyvä termi koruille jotka on tietyn suvun käytössä.
Älä pakota mua lausumaan törkyisiä ajatuksiani! Jotkut sanat ovat vain sellaisia, että niistä tulee nykyään mieleen ensisijaisesti ne alatyyliset merkitykset, ja vasta toissijaisesti alkuperäiset. Eikö sinulle käy minkään sanan kohdalla niin?
Eikös se ollut niin että kaksimielisesti ajattelevilla on aina hauskempaa..
 
apua
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Siis täh? Haukuttiinko maikkarilla Vickanin puku? :eek: :eek: MUn mielestäni puku oli aivan upean tyylikäs. Hieno valinta ja perintökalleudet päässä kruunasivat asun.
:LOL: Tota sit ku rupee oikeen kuvittelemaan likaisessa mielikuvituksessaan...:LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä on sekä isällä että pojalla ihan omat pussukat. Ei ole ukolta otettu ja pojalle siirretty. Typerä termi. Onko naisilakin perintokalleus pöksyissä?
Alatyylisessä merkityksessään "perintökalleudet" ei taida tarkoittaa sitä, että samat pussit oikeasti kulkisivat suvussa vuosisatoja. Mutta sikäli osuva ilmaus, että ovathan geenit nimenomaan perintöä. Ja monessa tapauksessa ne luovat enemmän yhteenkuuluvuutta kuin se jokin kesämökki tai rintakoru.
Ai? Mut jos nyt viilataan pilkkua niin onhan naisillakin perintökalleudet, munasarjat? Kukaan mies ei yksin lisäänny eikä siirrä 100% geeneistään yksin eteenpäin. Taas jotain testosteronihapatusta.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Siis täh? Haukuttiinko maikkarilla Vickanin puku? :eek: :eek: MUn mielestäni puku oli aivan upean tyylikäs. Hieno valinta ja perintökalleudet päässä kruunasivat asun.
:LOL: Tota sit ku rupee oikeen kuvittelemaan likaisessa mielikuvituksessaan...:LOL:
Minullekin tuli mieleen, että ainakin Danielin olisi syytä pitää perintökalut ihan tiukasti itsellään. Nyt olisi se kaikkein huonoin hetki niistä luopua, ihan maankin etua ajatellen.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai? Mut jos nyt viilataan pilkkua niin onhan naisillakin perintökalleudet, munasarjat? Kukaan mies ei yksin lisäänny eikä siirrä 100% geeneistään yksin eteenpäin. Taas jotain testosteronihapatusta.
Olet oikeassa, ja lisäksi keskustelet vanhan feministiakan kanssa. En keksi munasarjoille tai -soluille mitään slangi-ilmausta, (onko tämäkin epätasa-arvon merkki?) joten on varmaan ihan aiheellista puhua niistäkin perintökalleuksina.
 
Fani
Kertakaikkisen kaunis ja onnellisen näköinen pari! Toivon heille kaikkea hyvää, pitkää ja onnellista liittoa! Prinsessa sai vihdoin prinssinsä!!! Onnellinen olen kyllä Victorian puolesta! IHANAA IHANAAAAAAAA :D Täytyy sanoa että muutenkin todella tyylikäs kuningasperhe, mutta niinhän ne aina ovat! Victoria on kyllä mielestäni ollut tänään kauniimpi kuin koskaan ennen, vaikka muutenkin on tosi kaunis!
 
Fani
Kertakaikkisen kaunis ja onnellisen näköinen pari! Toivon heille kaikkea hyvää, pitkää ja onnellista liittoa! Prinsessa sai vihdoin prinssinsä!!! Onnellinen olen kyllä Victorian puolesta! IHANAA IHANAAAAAAAA :D Täytyy sanoa että muutenkin todella tyylikäs kuningasperhe, mutta niinhän ne aina ovat! Victoria on kyllä mielestäni ollut tänään kauniimpi kuin koskaan ennen, vaikka muutenkin on tosi kaunis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lollo olli:
Mua ärsytti ne Helsingin toimittajat honottivat tierasta, se on tiara prkl. Ärsyttääääää..
Helsinkiläisillä on jostain syystä tapana sanoa myös pieno = piano. Ja se ärsyttää mua sairaasti. Oon siis kyllä itsekin syntynyt ja asunut suurimman osan elämästäni Hesassa, mut en silti tajuu tota. Se on piano!
 
Neljä Ruotsin turvallisuuspoliisin eli Säpon miestä joutui juoksemaan seitsemän kilometriä Victorian ja Danielin kärryjen rinnalla hääkulkueessa.

Expressen-lehden mukaan poliisien urakka on noteerattu jo Twitterissä ja Facebookissa. Sen sijaan, että ihmiset puhuisivat hääparin suudelmasta, he vouhkaavatkin Säpo-juoksijoista.

- He juoksevat käyttämättä käsiään. Cool, nimimerkki Danitrass päivittelee Twitterissä.

Turvallisuuspoliisin tiedotuspäällikön Patrik Peterin mukaan kyse oli rutiinijuoksusta.

- Harjoituksissa he tuskin edes hengästyivät, Peter sanoo.

Kolme miestä ja yksi nainen juoksivat koko matkan kulkueen mukana. He tarkkailivat koko ajan mahdollisia uhkia.

- En usko, että tämä olisi ollut heille vaarallista. He ovat niin hyvässä kunnossa, ja juoksutempo oli aika rauhallinen.

Säpo-juoksijoiden ei sentään tarvinnut käyttää puvunkenkiä, vaan heillä olivat mustat lenkkarit jalassaan.

Urakka kesti puoli tuntia.

Iltasanomien sivuilta kopsattu, näistä kun käytiin kiivasta keskustelua...
 
leppis
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Se kirkossa laulettu kappale oli kyllä ainoa mauton kohta koko kalaasissa. Hirveetä, ihan kammottavaa disney-siirappia. Tollaseen ei ikinä Suomessa sorruttaisi.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Muuten häät olivat loistavalla maulla toteutetut!
 

Yhteistyössä