Vi##ttaako ketään muuta miesten sukulaisten kyseenalainen tapa laittaa joulukortteihin

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
No ei! Itsekin yleisimmin kirjoitan vain toisen puolison nimen ja perään perheineen. Enpä oo ees ajatellu että joku ottais senkin vittuiluna...
En minäkään. Hitsi vie, miähän oon vittuillu useamman vuoden jo lähes kaikille, joille kortin oon laittanut :eek: :eek: :D
Sama vika :D Mul tulee tosiaan käytettyä perheineen aika usein. Varsinki jos on useampi lapsi tai useampi sukunimi perheessä. Musta hassuin joulukortti meille tänä vuonna oli se kun oli jokainen lueteltu erikseen (tiiän että meille kettuiltiin :D ) Eli oli mun etu ja sukunimi ja miehen ja pojan etunimet ja sukunimi sekä vielä syntymätön vauvakin siinä kortin saajana :D Ei ihan pari riviä riittäny :LOL:
 
vieras
no jo täytyy olla ihmisillä hyvin asiat, jos tämmösistä asioista täytyy stressiä repiä, kun ei muitakaan ongelmia ole. Ihan turhaa pilkun viilausta.
itse olen saanut anopilta joulukortin, jossa meidän kaikkien nimet aluksi ja lopussa miehen sukunimi (minulla on oma sukunimi, koska olemme vielä avoliitossa) eli tasan tarkkaan tietää kyllä kaikkien perheenjäsentemme sukunimet. Ja sitten saatiin miehen mummolta kortti, jossa oli miehen ja lapsen ja minun koiran nimi+ miehen sukunimi ja minun nimi erikseen, mutta lähinnä minua vaan huvittaa nämä, ei oikeasti tuommoisesta tarvi ottaa itteensä!
Toiset on sentään nähny vaivaa ja laittanu korttia!
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea tulee:
No ei tuo vielä harmita, mutta silloin harmitti kun ennen lapsen syntymää (elimme avoliitossa), tuli joulukortti jossa luki Hyvää joulua "Matti Mattiselle" ja asuinkaverille.

Silloin oli huumori hukassa
Voi ei, asuinkaverille.. voin kuvitella ettei sillon naurattanu.
 
Vierailija
Ei haittaa. Itsekin teen niin, jos laitan vaikka omalle ystävälleni ja hänen perheelleen. Ymmärrän hyvinkin, jos miehen sukulaiset laittavat pelkästään miehen nimen ja "perheineen". Meille tulee myös kortteja, joissa meillä molemmilla sama sukunimi. Ymmärrän senkin, vaikka olemme olleet naimisissa eri sukunimillä jo 15 vuotta. En usko kenenkään keljuilevan tahallaan.
 
meilläkin on kahta sukunimeä käytössä talossa ja en revi herneitä nenään, vaikka osa laittelee milloin x&z perheineen, milloin vain x perheineen jne...

Pääasia, että kirje ja kortti perille löytää, niin viis siitä, kumman nimellä tai tuleeko yhdellä vai kahdella sukunimellä postilaatikkoon.... :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Ei haittaa jos on mies miehinen + perhe

Mut se ottaa aivoon et tulee mies ja nainen Miehinen tai perhe Miehinen nimellä kortteja kun mun ja lasten sukunimi on kuitenkin edelleen Naisinen!!!
No säälistä lasten takia kun ei ole miehen nimeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei vituta. Etkö kuitenkin ole sitä mainittua perhettä?
Minusta normaaliälyiset kirjoittavat että Matti ja Maija Meikäläinen perheineen eikä Matti Meikäläinen + perhe, mutta miehen sukulaiset ovat kaukana normaaliälyisistä.
Ehkä tuommosissa tapauksissa, mut entä jos ei oo naimisissa...ei siihen osoteriville kovin montaa sukunimeä mahdu...

Ei minua ainakaan vituttais semmonen...varsinkin kun saatiin juuri kutsu mun serkun häihin tyyliin "minun nimi + perhe"...
 
No enpä oo ees aatellu.
Mulle joulukortit tulee väärällä sukunimellä, kun eivät nuo muista et reipas vuos sitten sen vaihdoin... Enpä siitäkään jaksa hermostua.

Suututinkohan mä tuttava pariskunnan joille laitoin
Neiti ja Herra Harri Hakkarainen

Eivät siis ole naimisissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
vain miehen nimi perheineen???

Minusta se sisältää jonkinasteisen vidduilun..........
Meille ei tuu ees miehen suvulta kortteja. Ne ei vaan niitä ikinä lähetä. Mut nauroin kyllä oman ent. isäpuoleni joulukorttia, jonka meille lähetti, kun kuoressa luki N & M & W ja sukunimi, ku myö ollaan N & A & W. Isäpuoli nauroikin sitten, et tais Miestä tarkoittaa sillä M:llä :D
 
No ei mua ketuta kyllä yhtään tuli kortti sitten miehen tai mun nimellä +perhe tai vaikka pelkällä sukunimellä esim. Mäkisen perheelle. (ei oo meidän sukunimi, mut esimerkkinä). Kiitosta vaan saa kun laittavat kortin :xmas:

Ja mulla on yksi kaveri joka taatusti suuttuu, jos jättää hänen sukunimen pois. Niinpä hänen korttiinsa tulee aina hänen sukunimi mukaan. Muiden nimiä kyllä lyhentelen ja laitan +perhe ja kaikenmaailman merkintöjä esim. +lapset tjms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei vituta. Etkö kuitenkin ole sitä mainittua perhettä?
Minusta normaaliälyiset kirjoittavat että Matti ja Maija Meikäläinen perheineen eikä Matti Meikäläinen + perhe, mutta miehen sukulaiset ovat kaukana normaaliälyisistä.
Tällä kriteerillä minäkään en ole normaaliälyinen. Kiitos selvennyksestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei vituta. Etkö kuitenkin ole sitä mainittua perhettä?
Minusta normaaliälyiset kirjoittavat että Matti ja Maija Meikäläinen perheineen eikä Matti Meikäläinen + perhe, mutta miehen sukulaiset ovat kaukana normaaliälyisistä.
Tällä kriteerillä minäkään en ole normaaliälyinen. Kiitos selvennyksestä.

:LOL: Tuli mullaki käytettyä tota + perhe eikä perheineen :LOL: Tosin mitäköhän mun pitäis ajatella siitä että meillä yhessä kortissa luki miehen nimi ja suluissa (+perhe) :kieh: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei vituta. Etkö kuitenkin ole sitä mainittua perhettä?
Minusta normaaliälyiset kirjoittavat että Matti ja Maija Meikäläinen perheineen eikä Matti Meikäläinen + perhe, mutta miehen sukulaiset ovat kaukana normaaliälyisistä.
:ashamed: Mä saatan kirjoittaa just noin että Kaija Kaveri+perhe. Tänä jouluna laitoin Kaija Kaveri perheineen tai ihan vaan Kaveri .... Mutta mä en olekaan ihan normaali....
 
pilli
no eläpä mitään, meidän porukoilta tuli kortti jossa ei ollut miehen nimeä mainittu ollenkaan ja lapsetkin oli siihen kirjoitettu minun sukunimellä vaikka heillä isänsä sukunimi on.. tyyliin maija, liisa ja kaisa koistinen (mun sukunimi, kun miehen+lasten sukunimi eri kuin minulla). tässä sitä vittuilua kuule vasta onkin. mies loukkaantui aika kovasti. toisaalta, koskaan ei meidän porukat ole tuosta isännästä tykännytkään. onneks en lähettänyt niille korttia ollenkaan.
 

Yhteistyössä