vhh:nen ruokavalio ja paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aamu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä noudatin vhh-ruokavaliota raskausaikana (rv 28 lähtien) kun mulla todettiin raskausdiabetes. Söin n. 50-70g hiilareita päivässä. En osaa sanoa tietenkään, että kuinka nopeasti paino olisi alkanut tippua, mutta synnytyksen jälkeen totesin painavani 5 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta (ja olin ihan alussa kerännyt jo 3 kiloa, eli todennäköisesti laihduin 13 viikon aikana n. 8 kiloa).

Mä olin vhh:lla viime vuonna ja hyvin nopeasti paino putosi alussa,jopa 3kg viikko tahtia,sitten hidastu ja noin 1kg oli pudotusta per viikko,joinakin viikkoina enemmän ja joinakin vähemmän.noin kolmessa kuussa putosi 16kg.Sitten jostain syystä eksyin takas hiilarimaahan ja hyvin nopeasti tuli 6kg takas ja nyt aloitin taas viikon alusta karppaamisen ja painoa pudonnut 1,5kg.

[QUOTE="vieras";22850362]Mä olin vhh:lla viime vuonna ja hyvin nopeasti paino putosi alussa,jopa 3kg viikko tahtia,sitten hidastu ja noin 1kg oli pudotusta per viikko,joinakin viikkoina enemmän ja joinakin vähemmän.noin kolmessa kuussa putosi 16kg.Sitten jostain syystä eksyin takas hiilarimaahan ja hyvin nopeasti tuli 6kg takas ja nyt aloitin taas viikon alusta karppaamisen ja painoa pudonnut 1,5kg.[/QUOTE]

sinulla tippui heti reilusti paino,vau!! kuinka paljon söit hiilareita päivä aikana? voisitko laittaa vähän esimerkkiä päivän ruokailustasi aamupalasta iltapalaan? söitkö vielä iltaisin kuuden jälkeen vai onko sillä merkitystä?

nesteitä lähtee tosiaan se muutama kilo aika nopsasti.
kevätkesällä multa lähti alle kolmessa kuussa 10 kiloa. jossain vaiheessa jumitteli kovasti, mut proteiinin vähennys auttoi. (bmi 22)

mistä niitä proteiiniä voi tulla sitten niin paljon,että paino alkaa jumittaaa? jos ei esim.juustoa syö edes joka päivä?

no mä söin kyllä juustoa varmaan liikaa..ja tietysti paljon lihaa ja kananmunia. ;) proteiiniahan ei pitäisi syödä enempää kuin virallisterveelliselläkään, vaan nimenomaan lisätä rasvaa, ja se oli alkuun mulle ainakin tosi vaikeeta.

todellakin tuo rasvan lisääminen on minullekkin vaikeaa. kaksi kananmunaa syön päivässä joten tuskin ainakaan proteiinia liikaa saan..+raejuustoa ,rahkaa,marjoja,tonnikalaa..

Me aloitettiin miehen kanssa taas maanantaina karppaus, ja miehellä on nyt tippunut 5kg painoa viikossa :) Toki on nestettä suurimmaksi osaksi, hän olikin tosi turvoksissa joulun ja uudenvuoden mässäilyjen jälkeen. Mulla ei oo tippunut kuin kilo, mutta mulla ei olekaan ylipainoa, karppaan ihan vaan hyvän olon vuoksi.

todellakin tuo rasvan lisääminen on minullekkin vaikeaa. kaksi kananmunaa syön päivässä joten tuskin ainakaan proteiinia liikaa saan..+raejuustoa ,rahkaa,marjoja,tonnikalaa..

raejuusto, rahka, tonnikala on jo itsessään tosi vähärasvaisia, joudut tuhottomasti käyttämään lisärasvaa, jos noi on niitä eniten käyttämiäsi ruokia. kannattaa rahka esim vaihtaa partikseen, tonnikala rasvasempaan kalaan, esim lohi (tai lihaan?).

miten sä tota raejuustoa syöt, ihan pelkästään, vai minkä seassa?

ja siis onhan tonnarissakin ihan kiitettävästi protskua, ja raejuustossakin jonkun verran. eli luulen, että rasvan saantiin nähden voi hyvinkin tulla liikaa protskua sulle.. ihan mutuna heitän.

[QUOTE="aamu";22850458]sinulla tippui heti reilusti paino,vau!! kuinka paljon söit hiilareita päivä aikana? voisitko laittaa vähän esimerkkiä päivän ruokailustasi aamupalasta iltapalaan? söitkö vielä iltaisin kuuden jälkeen vai onko sillä merkitystä?[/QUOTE]

Tippui nopsaan,mutta ylipainoa siellä n.+30kg joten lähtevää läskiä oli aika reippaasti.
Alkuun olin ketokarppina noin 2-3 viikkoa että pääsin irtoutuu sokerista,söin noin 20-30g hiilareita per päivä,jatkossa soin noin 30-40g hiilareita per päivä.PÅroteiinit noin 80-100g ja rasvat huiteli jossain 120-160g,kalorit noin 1600-2500 päivästä riippuen.

Esimerkki päivän ruokailusta tällänen:Aamulla 2 kuppia kahvia kermalla,rahka ( rahka,kerma,mansikat ).Mantelileipä valkosipulituorejuustolla,leikkeleellä,paprika,kurkkusalaatti.

Tukevahkon aamupalan jälkeen nälkä iski noin 5-6 tunnin päästä.
"lounas" esimerkiksi oli keitettyä kukkakaalia,kermaiset lihapullat ja vihreä salaatti,paistettua sipulia ja herkkusieniä,tai vastaavasti lohisalaatti reilulla feta tai mozzarella juustolla.

Illasta saattoi mennä aika myöhäänkin viel ruoka esim munakas ja salaatti,tai tonnikalapiirakkaa tai möttösiä ( ohjeet karppi sivustolla ),ruusunmarjatee kermalla.

Karppisivustolla kattavasti ruokaohjeita,itse en kaloreita laskenut yhtään,tosin kun syöt rasvasempaa pysyy nälkä pois helposti joten kalorit saattaa jäädä helpostikkin jopa liian alhaiseksi.Proteiiniä kannattaa seurailla itse söin noin 1-1,5g per ihannepaino kilo,hiilarit kannattaa pitää maks 40-50g jos haluaa suht nopsaan painon putoavan.

Tonnikala öljyllä ja rahkan sekaan kermaa,salaattiin lisäät öljyä,jos juot teetä tai kahvia niin höystä se kermalla.Rasvat saa kohdalleen lisäämällä juuri sitä rasvaa sinne missä sitä ei ole.

kiitokset hyvistä neuvoista teille. joku kysäisi,että mitä laitan raejuuston sekaan,laitan tonnikalaa ja tomaattia,kurkkua ja herbamarea.

mutta täytyy nyt sitten ostaa tonnikalaa öljyssä ja lisät kahviin kermaa:)

Yhteistyössä