VHH, mitä pikaruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HH-maha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HH-maha

Vieras
Haluaisin olla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mutta on pahoja ongelmia sen suhteen.

Aiemmin kun ei ollut paljoa rahaa totuttelimme syömään paljon lisukkeita eli makaronia, riisiä, perunaa... Lihaa vähemmän. Opettelin syömään myös ruisleipää kun sen piti olla niin hyvää. Lisäksi napostelen viinirypäleitä ym. makeita hedelmiä. Kokoliha ällöttää.

Kun tulen töistä, ei ole paljon aikaa laittaa ruokaa vaan haluan aika äkkiä ruoan valmiiksi. Mitä nopeita ruokia ehdottaisitte? Salaateissa kestää pitkään ja olisi outoa syödä pelkkää lihaa!

Kirsikkatomaatteja syön, mutta ei niitäkään ihan koko ajan jaksa...
Maitotuotteista on ristiriitaista tietoa, kannattaako niitä syödä vai ei? Maustamaton jugurtti olisi hyvä välipala.

Kasvissörsselit valmistuvat 10 minsassa.
Punaiset linssit kiehumaan. Sillä aikaa pannulle paistumaan kukkakaalia, porkkana-ja kesäkurpitsasuikaleita, sipulia ja paprikaa. Kermaa sekaan ja muhimaan.

[QUOTE="vieras";22388430]Lähet kebabille ja valitset ranskisten sijaan salaatin :)[/QUOTE]

Ja jätä kastikkeet pois :)

Mitä voi pikaisesti tehdä on a-luokan nakit ja makkarat mutta ethän sä pidemmän päälle niillä elä. Teen itse joka toinen päivä ruoan, joten ainakaan joka päivä ei tarvii hötkyillä. Satunnaiseen nälkään syön esim. kanamunia tai palvikylkeä tomaatin ja juuston kera.

VHH:lla sun pitäisi jättää ne rypäleet ja makeat hedelmät pois, koska niissä on hedelmäsokeria ja plajon hiilareita. Hedelmät siis vain satunnaiseen herkutteluun. Kirsikkatomaatit on myös yllättävän hiilaripitoisia, mutta myönnän että napsin niitä joskus pari itsekin :)
Kurkku on hyvä vaihtoehto, kesäkurpitsa ja herkkusienet on loistavia pastan ja perunan korvikkeita.
Manteli- ja hasselpähkinäjauhoja käyttämällä voi leipoa vaikka mitä, suolaista ja makeaa.

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Tuolta on helppo tarkistaa ruoka-aineiden hiilarit ja muut ravintoarvot. Olen tuota linkkiä jo niin paljon promonnut, että mulle kuuluisi kohta jo maksaa palkkio siitä :D

VHH teettää päänvaivaa aluksi mutta aika pian sitä oppii, mitä syödä ja kuinka paljon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä