Vettä vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastasyntyneelle voit antaa tilkan lusikasta hikan poistoon. Maitoaterian jälkeen ja kiinteiden aterioiden lomassa voit tarjota vaikka nokkamukista/lusikasta/mukin reunasta keitettyä, jäähdytettyä vettä. Huuhtoo suuta, ehkäisee sammaksen syntyä ja tekee hyvää hampaille. =)

Itse olen nyt kohta 6kk pojalle alkanut antamaan vettä janojuomaksi, kun hellettä riittää nyt ja varmasti edelleen kesälläkin. Itse päädyin ostamaan kaupasta lähdevettä, joka kulkee mukavasti aina mukana ja siitä voi tarjota joko tuttipullosta tai nokkamukista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:30 karina kirjoitti:
Itse olen nyt kohta 6kk pojalle alkanut antamaan vettä janojuomaksi, kun hellettä riittää nyt ja varmasti edelleen kesälläkin. Itse päädyin ostamaan kaupasta lähdevettä, joka kulkee mukavasti aina mukana ja siitä voi tarjota joko tuttipullosta tai nokkamukista.

aloin antamaan vettä silloin ku alotettiin kiinteiden syöni eli 4kk ikäsenä ja ihan aluks suun huuhteluksi ja nyt saa välipalalla janoonsa vettä (ikää 7,5kk)! Pullovettä en antaisi vauvalle koska niissä on tutkitusti suuremmat kokonaispesäkemäärät kun tavallisessa verkostovedessä jonka kok.pesäke yläraja on 100pmy ja pullovedelle sitä ei ole edes muistaakseni määritelty eikä sitä vaadita tutkimaan (ainakaa vuosi sitten) ja mitä ite olen ihan "koemielessä" pullovesiä tutkinut niin niisä ollu kok.pesäkkeitä jotain yli 500pmy, joten kannattaa antaa ihan hanavettä joka otetaan juoksuttamalla vähän aikaa kylmää vettä ja siitä sitten pulloon eikä tarvii keittää, paitsi jos on oma kaivo ja epäilee sen puhtautta. Jos on omakaivo niin sen vesi kannattaa tutkituttaa jotta varmistuu sen puhtaudesta.

Yhteistyössä