Vetinen vuoto alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulin tänne kyselemään, kun en ekasta neuvolakäynnistä tullut hullua hurskaammaksi.

Olen siis raskaana, viikkoja 9+5, ja olen pitkin raskautta kärsinyt jos jonkinlaisesta vuodosta. On ollut kirkkaan veristä tiputtelua ja ruskeaa tuhruttelua. Ultrassa kuitenkin syke on nähty viime viikolla näistä vuodoista huolimatta.

Nyt kuitenkin olen kuitenkin muutaman päivän ajan vuotanut lähes solkenaan todella vetistä, vaihtelevasti rusehtavaa tai kellertävää vuotoa. Vuotoa tulee siis jatkuvasti siteeseen asti. Onko täällä kenelläkään kokemusta moisesta?

vierailija
Neuvolassa juuri tiistaina olin ensikäynnillä eikä siellä sanottu muuta kun, että kaikenlaista vuotoa voi alkuraskaudessa tulla ja pissa oli tikutettuna puhdas. Kuten totesin, niin siksi täältä tulin kyselemään, kun en sieltä saanut asiaan oikein mitään kantaa :)

vierailija
Alkuraskaudessa tosiaan valkovuotoa lisääntyy ja mulla ollut kans kaikissa just tuollaista vetistä. Samoin väri voi muuttua joksikin aikaa. Rusehtava vuoto taas vaikuttaisi olevan veritihkua tai vanhaa verta. Joillakin limakalvot herkistyy etenkin just alkuraskaudessa. Viime raskaudessa mullakin rv34 yllättäen tuli ihan kirkasta verta ja melko paljonkin parina päivänä. Kaikki oli kunnossa siitä huolimatta. Sinä en murehtisi liikaa, todennäköisesti kuitenkin ihan harmittomia vuotoja. 🙂

Yhteistyössä