Vetäisitkö herneen nenään tästä ?

  • Viestiketjun aloittaja vierasssss
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vvieras";29912879]Mä voin selata nettiä ja kirjoitella, mutta en pääse verkkopankkiin, koska se käyttää blokattua protokollaa töissä. Joten en maksele laskuja edes päivisinkään. Joskus käyn tällä palstalla, kun odottelen asiakasta.[/QUOTE]

Mene puhelimella verkkopankkiin.
 
"vvieras"
[QUOTE="nuuh";29912889]:D :D ei saatana tätä hattara-aivoisuutta :D velkaripset :D kyllä siinä on taas kylillä ylpeilyn aihetta, räps vaan![/QUOTE]

No velkaripset tulee, kun Suomessa on niin ammattitaidottomia ammatinharjoittajia, että eivät osaa edes hankkia asiallisia maksutapoja. Ihmiset eivät nykyään enää suurimmassa määrin käytä käteistä. En oikeasti tiedä yhtään paikkaa, johon tarvitsisi muuten käteistä.

Pidätkö sä aina lompakossa 100e? Ihan aina? Seuraavaksi vaikka ruokakaupassa saattaa tulla vika maksupäätteeseen häiriö ja sulle tulee mieti vähän VELKARUOKAA.
 
[QUOTE="vvieras";29912910]No velkaripset tulee, kun Suomessa on niin ammattitaidottomia ammatinharjoittajia, että eivät osaa edes hankkia asiallisia maksutapoja. Ihmiset eivät nykyään enää suurimmassa määrin käytä käteistä. En oikeasti tiedä yhtään paikkaa, johon tarvitsisi muuten käteistä.

Pidätkö sä aina lompakossa 100e? Ihan aina? Seuraavaksi vaikka ruokakaupassa saattaa tulla vika maksupäätteeseen häiriö ja sulle tulee mieti vähän VELKARUOKAA.[/QUOTE]

Kyllä mulla ainakin on lompuukissa aina käteistä satanen jos toinenkin. Onhan se tietysti helppoa, kun on mistä ottaa, toista se on ilmeisesti teillä velkaripsien räpsyttelijöillä.

Edit: Mutta jos jostain syystä ei olisi ollutkaan, niin olisin maksanut laskun ihan tasan sillä sekunnilla kun pääsisin kotiin. Todella noloa venytellä laskun maksamista viikkotolkulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Kysymyksiä aloittajalle
Miksi pitäisi vetää herne nenään siitä että on jättänyt laskunsa maksamatta? Kuinka pitkän maksuajan luulit saavasi, milloin itse olit suunnitellut maksaa laskun?
 
Joopa joo
[QUOTE="vvieras";29912910]No velkaripset tulee, kun Suomessa on niin ammattitaidottomia ammatinharjoittajia, että eivät osaa edes hankkia asiallisia maksutapoja. Ihmiset eivät nykyään enää suurimmassa määrin käytä käteistä. En oikeasti tiedä yhtään paikkaa, johon tarvitsisi muuten käteistä.[/QUOTE]

Tiedätkö kuinka kallista maksupäätteen ottaminen on yhden henkilön yritykselle/yksityisyrittäjälle? Oma kampaajani on yksi heistä, joka ei hinnan vuoksi päätettä ole hankkinut mutta se ei aiheuta ongelmia, koska kaikki vakiasiakkaat tietävät käteismaksusta ja vieraammille/satunnaisille asiakkaille hän ilmoittaa asian tiedoksi puhelimessa jo ajanvarauksen yhteydessä.

Ja mitä tulee maksupäätteiden toimintahäiriöihin ja korttien satunnaiseen toimimattomuuteen, ei ole kerta eikä ensimmäinen kun ruokakaupassa odotetaan kassajonossa kun jompikumpi ei ykskaks toimikaan ja sitten ihmetellään milläs ne ostokset nyt sitten oikein maksetaan. Pelkästään tämän takia itselläni kulkee lompakossa aina käteistä mukana n. 100e-200e.
 
nohh
Kyllä vetäisin herneen nenään. Kun mulle tulee asiakas, oletan että hän maksaa palvelusta samantien paikanpäällä. Jos asiakas on varautunut maksamaan kortilla ja päätteessä on vikaa, voin toki laskunkin tehdä. Tälläisessä tapauksessa on asiakas maksanut laskun aina samana päivänä. Periaatteessa laskulla on ollut maksuaikaa 7 päivää.
 
"vieras."
"En muistanut ottaa rahaa automaatista" = siellä ei ollut mitään otettavaa. "Alkoi puolentoista viikon päästä..." = hitto kun ei vieläkään ehtiny elarit tilille ja nyt jo nihilisti muistuttelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
[QUOTE="huh huh";29913139]Mä ottaisin vittuiluna niinkui se selvästi onkin vihjaa ettet sä ole muka maksamassa törkeetä... menis enää tuollaiseen paikkaan!!![/QUOTE]

tuskinpa yrittäjä jäis paljon perääsi itkemään
ja itse asiassa vois olla että jos uutta aikaa varaisit, niin ajat olis kaikki jo menny
 
vierass
Miksi sun edes olisi pitänyt saada maksuaikaa laskulle kun tarkoitus oli maksaa käteisellä heti?! Olisin itse joko hakenut käteistä automaatista ja käynyt heti maksamassa mikäli liike olisi vielä auki tai maksanut laskun heti kotona. Tosi noloa etkä itse edes sitä ymmärrä, milloin sitten ajattelit laskun maksaa?! Typerys olet. Itse en sulle varmaan enää uutta aikaa antais jos olisin ollut sun ripsihuoltaja (en ole alalla enkä yrittäjä edes).
 
käynyt kerran
Mä olen kerran unohtanut rahapussin kotiin, kun kävin kampaajalla. Nolotti jo silloin melkoisesti, joten ei käynyt mielessäkään muuta kuin saman tien kotiin tultua maksaa lasku. Olisin hävennyt itseni maan alle, jos puolitoista viikkoa myöhemmin kampaaja olisi vielä joutunut muistuttelemaan.
 
"Muumi"
Eihän sun tietenkään tarvi maksaa, kun ei kortti kelvannut, ripsienlaittajan oma vika.

Olisit vastannut maksukyselyyn, en maksa, se juna meni jo. Ja räpsäyttänyt ripsilläsi halveksivasti pari kertaa.

Niin outoja ihmisiä sitä vastaan tulee.
 
"Lissu"
Kyllä se ihan aiheellinen viesti oli. :) Yleensä se maksuaika on 14 päivää laskun päiväyksestä, toisinaan 10 päivää. Olet siis jättänyt laskun maksamatta ja karhulaskun sijaan yrittäjä muistutti tekstiviestillä. Jollet maksa pois, niin perintä etenee ja sekin on silloin ihan aiheellista ja asiallista.
 
käynyt kerran
[QUOTE="Lissu";29913659]Kyllä se ihan aiheellinen viesti oli. :) Yleensä se maksuaika on 14 päivää laskun päiväyksestä, toisinaan 10 päivää. Olet siis jättänyt laskun maksamatta ja karhulaskun sijaan yrittäjä muistutti tekstiviestillä. Jollet maksa pois, niin perintä etenee ja sekin on silloin ihan aiheellista ja asiallista.[/QUOTE]

Vaikka virallisesti laskulla on toki maksuaikaa, tapauksessa, jossa palvelu olisi alunperin pitänyt maksaa heti, ei mulla olisi pokkaa odotella eräpäivää ja maksaa vasta sitten. Minusta on itsestäänselvää, että tuolloin maksetaan välittömästi, eli viimeistään seuraavana päivänä ja silloinkin olisin pahoillaan, että en voinut maksaa saman tien kassalla.
 

Yhteistyössä