Vetäisitkö herneen nenään tästä ?

  • Viestiketjun aloittaja vierasssss
  • Ensimmäinen viesti
vierasssss
Kävin ripsihuollossa, käteinen unohtui eikä kortilla voi maksaa niin sain laskun mukaani, jossa ei ollu eräpäivää.


Sain viestin puolitoista viikkoa myöhemmin jossa pyydettiin maksamaan huolto lähipäivinä. Viesti oli kyllä asiallinen eikä mitenkään käskevä tai koppava.

Asiallista ?
 
Ihan asiallinen huomautus. Oletusarvo kuitenkin on että homma olisi tarkoitus maksaa samantien, viikko on mielestäni ihan kohtuullista odottaa maksua ja sen jälkeen muistuttaisin itsekin. En kyllä samalle asiakkaalle laskulla enää antaisi mitään.
 
"kääkkä"
No oikeestihan sun olis pitänyt maksaa se koko homma puolitoista viikkoa sitten siinä huollon yhteydessä. Itse olisin kyllä maksanut sen saamani laskun jo samana päivänä. En olisi vetänyt hernettä nenään.
 
"vieras."
Aina kannattaa vetää herneet nenään. Niin harvoin nykyään saa suuttumisen aiheita, että kaikki tilaisuudet kannattaa käyttää. Nyt vaan kunnon raivo päälle! Sä pystyt siihen!
 
"provo"
" käteinen unohtui " Et sitten huollon jälkeen ajatellut kipaista automaatille ja viedä ne rahat sinne huoltoon?
Tai ylipäätään maksaa laskun heti??

Vai ajattelitko vedellä pitkin kaupunkia piikissä olevilla ripsillä??
 
haloo
Täh? Vai herneet nenään siitä, että joku kehtaa pyytää omiaan pois? Niin, tällaisiin ihmisiin on kyllä tullut törmättyä ennenkin. Lainasin yhdelle idiootille rahaa ja kehtasi suuttua mulle kun pyysin sitä maksamaan ne takaisin. "Minulle tehdään näin vain kerran.", sanoi. Mikä pelle.
 
"ninni"
Tää on taas näitä mulle ja kaikki- henkilöitä.

Kiva kehuskella kavereilleen että ripset on huollettu, mutta ei oo pokkaa ilmoittaa että ei ole maksanut huollosta senttiäkään.
 
-.-
Miksi ja kenen olisi pitänyt vetää herne nenään?

Jos olisin tuo ripsienhuoltaja niin KYLLÄ, olisin vetänyt herneet nenään. Ja jos olisin tuo asiakas, niin hävettäisi ihan perkeleesti jos en olisi tajunnut maksaa sitä laskua heti samana päivänä.
Veisin huoltajalle ehkä jonkun suklaarasian tai vastaavan anteeksipyynnöksi hölmöilystäni.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vvieras"
Kävin ripsihuollossa, käteinen unohtui eikä kortilla voi maksaa niin sain laskun mukaani, jossa ei ollu eräpäivää.


Sain viestin puolitoista viikkoa myöhemmin jossa pyydettiin maksamaan huolto lähipäivinä. Viesti oli kyllä asiallinen eikä mitenkään käskevä tai koppava.

Asiallista ?
Kyllä on ihan asiallista. Itselleni on käynyt niin, että ripsihuollon päätyttyä olen menyt kassalle ja yrittänyt maksaa. On sitten käynyt ilmi, ettei käy kuin käteinen. Sitten mut on lähetetty lähimmälle Otto-automaatille, jolloin en ole saanut sieltä käteistä.
Sen jälkeen mua ei sitten päästetty paikasta pois, vaan jouduin soittamaan miehelle (oli kokouksessa) ja äidilleni, joka sitten lopulta tuli maksamaan lunnaat :)

Oliko hieman noloa...
 
"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29912675:
Siis luulitko, että kun laskussa ei ole eräpäivää, että sen voi maksaa vuoden päästä? Sinun olisi pitänyt maksaa se heti.
Miksi? Eikö ole ammatinharjoittajan moka, ettei osaa ilmaista, ettei käy normaalit maksutavat? Ei se ole asiakkaan ongelma.

Jos ammatinharjoittaja ei osaa kirjoittaa eräpäivää laskuun, niin se on myös hänen moka. Mulla ei ainakaan ole aikaa joka päivä alkaa olla iltaiisn koneen ääressä maksamassa laskuja.
 
[QUOTE="vvieras";29912769]Miksi? Eikö ole ammatinharjoittajan moka, ettei osaa ilmaista, ettei käy normaalit maksutavat? Ei se ole asiakkaan ongelma.

Jos ammatinharjoittaja ei osaa kirjoittaa eräpäivää laskuun, niin se on myös hänen moka. Mulla ei ainakaan ole aikaa joka päivä alkaa olla iltaiisn koneen ääressä maksamassa laskuja.[/QUOTE]

Onko käteinen jotenkin epänormaali maksutapa??
 
haloo
[QUOTE="vvieras";29912769]Miksi? Eikö ole ammatinharjoittajan moka, ettei osaa ilmaista, ettei käy normaalit maksutavat? Ei se ole asiakkaan ongelma.

Jos ammatinharjoittaja ei osaa kirjoittaa eräpäivää laskuun, niin se on myös hänen moka. Mulla ei ainakaan ole aikaa joka päivä alkaa olla iltaiisn koneen ääressä maksamassa laskuja.[/QUOTE]


Puoltoistaviikkoa = joka päivä? Entä onks sulla aikaa päivisin sitten? Ainakin sul on aikaa kirjoitella keskustelupalstalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"vvieras"
Ihan asiallinen huomautus. Oletusarvo kuitenkin on että homma olisi tarkoitus maksaa samantien, viikko on mielestäni ihan kohtuullista odottaa maksua ja sen jälkeen muistuttaisin itsekin. En kyllä samalle asiakkaalle laskulla enää antaisi mitään.
Eikö oletusarvo pitäisi olla, että jos ammatiharjoittaja on rajoittanut maksutapoja normaalin ulkopuolelle, niin siitä pitää mainita etukäteen asiakkaalle?

Vai onko joku oletus muka, että kaikilla pitäisi olla aina käteistä 100e lompsassa?
 
nolo
Kävin ripsihuollossa, käteinen unohtui eikä kortilla voi maksaa niin sain laskun mukaani, jossa ei ollu eräpäivää.


Sain viestin puolitoista viikkoa myöhemmin jossa pyydettiin maksamaan huolto lähipäivinä. Viesti oli kyllä asiallinen eikä mitenkään käskevä tai koppava.

Asiallista ?
Siis kyllä olet nolo! :(

Sinulla ei siis ollut rahaa ja silti piti käydä räpsyt laitattamassa? Jos minulle oikeasti kävisi noin menisin hakemaan rahat heti ja maksaisin samantien pois. Nythän oli päivänselvää että sinulla ei ollut alunperinkään rahaa tuollaiseen turhuuteen, eli elät yli varojesi. Niin noloa, niin noloa!!
 
"provo"
Siis kyllä olet nolo! :(

Sinulla ei siis ollut rahaa ja silti piti käydä räpsyt laitattamassa? Jos minulle oikeasti kävisi noin menisin hakemaan rahat heti ja maksaisin samantien pois. Nythän oli päivänselvää että sinulla ei ollut alunperinkään rahaa tuollaiseen turhuuteen, eli elät yli varojesi. Niin noloa, niin noloa!!
No täytyyhän silmissä olla velalliset räpsyt jotta voi baarissa peffaa keikuttaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"provo"
"mutta en pääse verkkopankkiin, koska se käyttää blokattua protokollaa töissä", eli vapaa suomennos= mulla on maksuhäiriömerkintä ja en ole saanut verkkopankki tunnuksia...
 

Yhteistyössä