Vessa ja lattiakaivo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole kummaskaan erillisessä wc:ssä lattiakaivoa. Syy: halusin vessoihin suorat tasaiset lattiat, jos laittaa lattiakaivon niin lattiaanhan täytyy tehdä kaatoa. En myöskään kokenut tarvetta l,otrata vessoissa vedellä, suihkussa käydään pesuhuoneessa.

Meillä oli entisessä asunnossa erilinen vessa ja siellä lattiakaivo. Alkuun ihmettelin mitä virkaa sillä on, mutta kun perheessä oli kuivaksi opetteleva lapsi, niin monet kerrat kiittelin, että on se lattiakaivo! Huomattavasti helpompaa pitää vessa puhtaana, kun saa päästää käsisuihkulla vettä lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
On molemmissa.

On muuten hyvä sit huomata, et jos laittaa sen avonaisen lattiakaivon, lattiaan tulee myös laittaa vesieriste ja seiniin kosteussuoja.

tämäpä se.

ollaan tekemässä laajennusta johon tulee uusi vessa. Haluaisin lattiakaivon siivousta helpottamaan (tykkäisin suihkutella menemään ja sitten vaan lastalla vetää vedet lattiakaivoon) mutta mies ja suunnittelija ovat sitä mieltä ettei kannata. Tuon vesieristämisen takia ja muutenkin.

Suunnittelija on on sitä mieltä että mieluummin tasainen lattia ja matto, ei kaakeleita. Saumojen puhtaanapito on hankalaa. Laitamme seinämallisen pöntön ja kaapit seisovat jaloillaan joten lattian pesun luulisi olevan kohtalaisen helppoa sitten ilman lattiakaivoakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
tästä siis päättelen että ei se lattiakaivo olekaan vakio vessassa kuten olen kuvitellut.

Mutta ehkä se siivoaminen onnistuu ihan ok ilman sitäkin.

No ei todellakaan vessassa ole lattiakaivo pakollinen, ellei siellä ole suihkua.

Olisit uskonut suunnittelijaa sehän sen jo sanoi, vai etkö ymmärrä uskoa viisaampaa asiantuntijaa?

Minä halusin lattiakaivon, ja laatat. En tykkää muovimatosta. Ja ihan samalla tavalla ne saumat pysyy puhtaana kuin kylppärissäkin ja helpompi pestä kun voi suihkulla kastella lattian. On myös varmempi, jos sattusi vaikka vesivahinko tulemaan. Lattia on vesieristetty, seinien alaosa vesieristetty, seinien yläosassa kosteussuoja.

Kaivoton vessa on ihan hanurista. EIhän sitä voi pestä tujuilla aineilla kun pestä ei voi runsaalla vedellä. Mikään ei ole ihanampaa kuin huuhdella vaikka poitsun pisuvahingot käsisuihkulla viemäriin sen sijaan että pyyhkii sotkun, pesee lattian pesuaineella ja taas pesee sen puhtaalla rätillä. Jessus mikä vaiva.

Meillä on yksi vessa ilman kaivoa ja takuuvarmasti muut (rempatut vessat) kaivolla.

Idiootti tekee vessan ilman lattiakaivoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
tästä siis päättelen että ei se lattiakaivo olekaan vakio vessassa kuten olen kuvitellut.

Mutta ehkä se siivoaminen onnistuu ihan ok ilman sitäkin.

No ei todellakaan vessassa ole lattiakaivo pakollinen, ellei siellä ole suihkua.

Olisit uskonut suunnittelijaa sehän sen jo sanoi, vai etkö ymmärrä uskoa viisaampaa asiantuntijaa?

ei ole kyse siitä onko se pakollinen. vaan siitä että miten MINÄ haluan siivota vessani. Minusta helpointa olisi bideellä suihkuttaa pönttö yltä päältä ja lattia myös, ja sitten vetää vedet lattiakaivoon.

Inhoan vessan pesua muutenkin niin haluaisin tehdä sen mahdollisimman helposti, ilman että pitää kontata nurkkia pyyhkimässä. Nykyinen vessamme on vanha, hankala ja ällöttävä, vessan siivous ei kiinnosta.

Mutta kuten sanottu, ehkä kykenen elämään ilman sitä lattiakaivoa.

Ikinä en muovimattoa vessaan ottaisi. Aina laatat ja lattiakaivo. Mä en kans ymmärrä tätä sauma-asiaa, ikinä ei ole ollut mitään puhdistusongelmia. Mun mielestä se joka siivoaa pääsääntöisesti päättää tämmöiset asiat, ei mikään helvetin suunnittelija :laugh:

meillä tulee uusi vessa uuden osan puolelle, eli sitä varten saadaan tehtyä uudet viemäröinnit. Vanhaa ei tarvitse alkaa kaivaa auki. Ollaan vuosi sitten liitytty kunnan viemäriin ja tarkoitus olisi liittää oma viemäriputki uudelta puolelta tuolla pihalla jo olevaan viemäriputkeen.

Mutta sitten tuossa lattiakaivossa tulee se kustannuskysymys kun pitää ne kaikki vesieristykset ja kosteussuojaukset tehdä. Jota en ihan ymmärrä.

Miksi lattiakaivon kanssa ne on pakolliset muttei muuten, vaikka vessassa on pönttö ja vesipiste? Siis hyvähän se tietenkin on suojata.

Miksi lattiakaivon kanssa ne on pakolliset muttei muuten, vaikka vessassa on pönttö ja vesipiste? Siis hyvähän se tietenkin on suojata.
No eihän keittiössäkään ole. Ei siellä pelkässä pikkuvessassa paikkoja kastella. Kukaan ei kiellä laittamasta sinne sitä vedeneristystä, mutta se aina maksaa.