vesirokosta kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai se periaatteessa voi, mutta kovin harvinaista se on.

Muoks. mä olen sairastanut sen nelikuisena ja tosi lievänä. En kuitenkaan saanut uudelleen vaikka meidän esikoinen sen viime keväänä sairasti. (olin itse silloin raskaana)

No yleensä ei tartu uudelleen varsinkkin jos sairastit sen "kunnolla".
Mulla oli lapsena tyyliin kaksi rakkulaa ja vähän kuumetta ja aikuisena sain sitten hieman rajumpana, mutta on tosi tosi harvinaista että sairastuu vesirokkoon uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
No yleensä ei tartu uudelleen varsinkkin jos sairastit sen "kunnolla".
Mulla oli lapsena tyyliin kaksi rakkulaa ja vähän kuumetta ja aikuisena sain sitten hieman rajumpana, mutta on tosi tosi harvinaista että sairastuu vesirokkoon uudestaan.

Mä olen sairastanut kaksi kertaa ja kunnolla vesirokon

No mulle sanottiin silloin viime keväänä neuvolassa, että ei se ole vaarallinen sikiölle,vaikka niin mäkin luulin. Ainoastaan, jos sairastat sitä just synnytyksen aikaan, niinse vaatii jotain toimenpiteitä sitten vauvalle heti synnyttyään.
Näin siis mulle sanottiin kun asiasta olin huolissani. :)

Käy testauttamassa labrassa vesirokko vasta-aineet sillä asia selviää. Mä luulin että en ole sairastanut sitä ja meille tuli lapsille kesällä rokko kun olin raskaana, mulla oli niitä vasta-aineita(kun kävin verikokeissa) enkä saanut tautia. Oli siis joskus ollut kuitenkin rokko.

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
No mulle sanottiin silloin viime keväänä neuvolassa, että ei se ole vaarallinen sikiölle,vaikka niin mäkin luulin. Ainoastaan, jos sairastat sitä just synnytyksen aikaan, niinse vaatii jotain toimenpiteitä sitten vauvalle heti synnyttyään.
Näin siis mulle sanottiin kun asiasta olin huolissani. :)

Se on hengenvaarallinen loppuraskaudessa sikiölle. Jos äiti sairastaa vesirokon juuri synnytyksen lähellä tai jnk aikaa sen jälkeen, voi vesirokko koitua vauvan kohtaloksi.

Lisäksi vesirokko on vaarallinen sikiölle raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vesirokko ei voi tulla uudestaan. Näin mulle sanottiin lääkärissä.

höpö höpö

Sehän menee sillai, et useimmiten sen kerran sairastettuaan sitä ei enää voi tulla, mut joissain harvinaisissa tapauksissa tulee. Ja aikuiselle sama bakteeri (vai onko se virus..meen aina sekasin niissä) voi aiheuttaa vyöruusun.