Vesirokko tartunta????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Elikäs, sunnuntaina oltiin kylässä, jonka perheen tyttö oli maanantai aamuna vesirokko-näppylöiden peittämänä. Onko teillä kokemuksia, miten herkästi tauti tarttuu ennen näppylöiden ilmaantumista? Olen kuullut, että voi tarttua jopa 4 vrk:tta ennen taudin ilmaantumista.

Perheessämme on 7kk:n ikäinen ja vajaa 3 vuotias. Aikahan tuon näyttää, saatiinko tauti, mutta olis kiva kuulla teidän kokemuksia ja ennustuksia!

Kiitän jo etukäteen! :flower:

Eikös vesirokko ala yleensä kuumeilulla ennen näppylöitä? Jos näin on, niin kyllähän se silloin tarttuukin ennen näppylöiden puhkeamista. Itämisaika on aika pitkä, jopa 2-3 viikkoa.

vesirokko leviää sekä kosketuksen että ilmavirtojen kautta ja on erittäin tarttuva.Tartunnan saanut lapsi alkaa tartuttaa jo pari päivää ennen oireiden ilmaantumista.Eli on todennäköistä että teidän muksut on tartunnan saaneet..

Kiitos vastauksista... Vieläkin kiinnostaa silti, miten toisilla on vastaavissa tilanteissa mennyt, eli onko tauti tullut. Lähinnä jännittää, miten tuo pienempi selviytyy mahdollisesta rokosta, vaikkakin olen kuullut, että pienillä se menee yleensä helpommin ohi...

Ärsyttävää tämä odottaminen. Vielä ärsyttävämpää on ensi viikolla alkava eristäytymisemme, kun emme voi tietää, tuleeko tauti ja jos tulee, niin koska alamme itse sitä tartuttamaan..

Meillä oli kesällä käymässä lasten serkku, jolla oli vesirokko. Ei tarttunut meidän lapsille, vaikka sitä odotettiin. Ainahan ei tule kuumetta vesirokon yhteydessä.
Muistan kuinka kahdella pikkusiskollani oli aikoinaan vesirokko yhtäaikaa. Toisella oli pari hassua näppylää ja toisella melkein koko vartalo täynnä. Ja yleensä pienempänä pääsee helpommalla.

Yhteistyössä