Vesirokko- kuinka kauan lapsi on kipeänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tuntuu että vain pahempaan suuntaan mennään päivä päivältä ja helpottaisi saada tietoa siitä, milloin suunta vaihtuu parempaan?

Sunnuntaina ilmestyi ensimmäinen näppylä, keskiviikkona niitä taisi olla noin 30. Torstaina niitä oli jo noin 100 ja perjantaina 150. Tänään on toinen silmä muurautunut puoliksi umpeen, kun silmäluomessakin on vesikello. Suu, alapää ja koko kroppa ovat täynnä näppylöitä ja lapsi on nyt kolmatta päivää korkeassa (38,6 on hänelle korkea) kuumeessa. Yöt ovat levottomia, eikä lapsi saa kunnolla nukutuksi.

Uusia nppyjä on jälleen ilmestynyt viime yönä, eli tänään meneillään jo 6. päivä, kun näppyjä ilmestyy lisää. Vasta 3 vesikelloa on lähtenyt rupeutumaan, joskaan näissäkään rupi ei ole vielä kuiva.

Ataraxia ja rokkovoidetta on käytössä, kuin myös kipua/kuumetta vähentävää, joskin tuntuu, ettei se tuohon kuumeeseen juuri pure.

Olen kuullut, että voi mennä jopa 3 viikkoa. Sen takia meillä rokotettiin tytöt, kun minä en pysty olemaan poissa töistä niin kauaa (oletan, että kohta olen takaisin töissä) ja mies ei pysty olemaan edes päivää pois kun on yksityisyrittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Olen kuullut, että voi mennä jopa 3 viikkoa. Sen takia meillä rokotettiin tytöt, kun minä en pysty olemaan poissa töistä niin kauaa (oletan, että kohta olen takaisin töissä) ja mies ei pysty olemaan edes päivää pois kun on yksityisyrittäjä.

Itse voin kyllä lapsen sairauden vuoksi olla töistä vaikka vuoden poissa, mutta surettaa niin tuon lapsen puolesta. Synttäritkin on ensi viikolla, mutta taidetaan joutua niitä siirtämään :(

Yhteistyössä