vesirokko ja vierailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm

Vieras
mielipiteitä....
veljen lapsi ollut eilen vieraisilla paikassa jolle puhjennu illalla vesirokko.... meillä tarkoitus mennä veljen luo jouluksi. vesirokon itämisaika 10-12vrk, taudin levittäjä on jo 2-3vrk enen rakkuloita.....
mennäänkö jouluksi veljen luo vai jätetäänkö menemättä?? meistä ainakaan minä tai poika ei olle sairastettu vesirokkoa....

Menisin. Vesirokko on niin helposti tarttuva tauti, ettei sitä voi oikein välttää. Esim neuvolasta sen saa tosi helposti, ja voi saada vaikak kauppareissulla. Mut jos omaa kohtaloasi pelkäät niin hae itsellesi rokote.

Vesirokko ei ole vaarallinen tauti, kiusallinen korkeintaan kutiavien näppylöiden takia. Niihinkin saa Yliopiston apteekista Vesirokkovoide-nimistä rauhoittavaa lääkerasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Onko vesirokko lapselle vaarallinen tauti? Minä en ole siihen kovin perehtynyt. Toisaalta jotkuthan tarkoituksella hakevat taudin jotta se on sitten sairastettu.

en tiedä. poika 6v

Itse sairastin vesirokon 14-vuotiaana ja jälkisairautena puhkesi angiina, josta sitten seurasi psoriasis. Vanhin lapsi sai vesirokkorokotteen (itse maksettava) viime vuonna, kun aloitti eskarin eikä ollut tautia sairastanut. Itse vedän sairastamisiän tuohon kuuteen vuoteen ja aion rokotuttaa muutkin lapset, elleivät tautia sairasta ennen eskaria.

Aikuiselle tauti tulee rajumpana, mutta en ole kuulluut että siihen sentään kukaan olisi kuollut... Aikuisen kannattaa ehkä ottaa rokote. Paitsi onhan siinäkin muutaman viikon "vaikutusaika" ennenkuin täydellinen suoja saavutetaan. Meinaan jos jouluaattoa ajattelet niin ei taida ehtiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Onko vesirokko lapselle vaarallinen tauti? Minä en ole siihen kovin perehtynyt. Toisaalta jotkuthan tarkoituksella hakevat taudin jotta se on sitten sairastettu.

en tiedä. poika 6v

Itse sairastin vesirokon 14-vuotiaana ja jälkisairautena puhkesi angiina, josta sitten seurasi psoriasis. Vanhin lapsi sai vesirokkorokotteen (itse maksettava) viime vuonna, kun aloitti eskarin eikä ollut tautia sairastanut. Itse vedän sairastamisiän tuohon kuuteen vuoteen ja aion rokotuttaa muutkin lapset, elleivät tautia sairasta ennen eskaria.

Minä sairastin 12-vuotiaana, eikä tullut kuin n.20 näppylää ja lievää lämpöä. Eikä jälkitauteja. Yksilöllisiä juttuja nämäkin.