Vesirokko ja enterorokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amma

Vieras
Onko kenelläkään ollut enterorokkoa?Tytön päiväkodissa on vesirokkoa ja enterorokkoa täälä hetkellä.Meillä 7v.pojalla on rakkuloita suussa ja käsissä+muutama ympäri vartaloa,vesirokko sairastettu 2v. sitten.On varmaan sitten tota enterorokkoa?5v.tytöllä rakkuloita käsissä,varmaan myös enterorokko, vesirokko sairastettu 2v.sitten.6kk pojalla on rakkuloita ympäri vartaloa,ei kuitenkaan välttämättä selviä vesikelloja kuten vesirokossa.Onko kuitenkin vesirokko eikä enterorokko,koska rakkuloita kuitenkin on melkein joka paikassa?

Meillä tyttö sairasti enterorokon muistaakseni kaksvuotiaana. Ne enterorokon rakkulat on käsittääkseni sellasia "pitkulaisia", ei pyöreitä niinku vesirokossa, se ois varmaan se paras tunnusmerkki. Ainaki neuvolassa diagnosoitiin sillä perustein. Ja yleensähän siinä tulee ne rakkulat pääasiassa raajoihin ja suuhun, mut ei se taida olla niin sanottua...

Itse juuri sain pojaltani enterorokon. Vesirokon rakkulat ovat täysin litteitä eli eivät ole ihosta kohollaan ja keskellä on useasti vesikello. Usein niitä esiintyy ympäri kehoa. Enterorokkoa on yleensä vain käsissä ja jaloissa sekä suussa.

Mikähän rokko mun lapsellani on kun on suussa pieniä rakkuloita ja ympäri kehoa myös. Ovat pyöreitä ja koholla ihosta. Eniten rokkoa on kuitenkin lapsella käsissä ja jalkapöydässä. Pitkulaisia rokkonäppyjä ei ole lainkaan. Isoimmat näpyt on noin 2 mm kokoisia halkaisijaltaan.

Sairastelu alkoi siten että ensin oli vatsa vähän kuralla ja sitten nousu vuorokaudeksi 40 asteen kuume ja kun kuume laski niin tuli rokko.

Ikää lapsella 4½-vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko tämä enteroa?:
Mikähän rokko mun lapsellani on kun on suussa pieniä rakkuloita ja ympäri kehoa myös. Ovat pyöreitä ja koholla ihosta. Eniten rokkoa on kuitenkin lapsella käsissä ja jalkapöydässä. Pitkulaisia rokkonäppyjä ei ole lainkaan. Isoimmat näpyt on noin 2 mm kokoisia halkaisijaltaan.

Sairastelu alkoi siten että ensin oli vatsa vähän kuralla ja sitten nousu vuorokaudeksi 40 asteen kuume ja kun kuume laski niin tuli rokko.

Ikää lapsella 4½-vuotta.

Olisko entero sitten?

Uusimmat

Yhteistyössä