vesirokko, hyvin lievänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Torstaina ilmaantunut ensimmäiset näppylät, ei sen jälkeen ihmeemmin lisäänyneet. Näpyt kuitenkin vesirokko näppyjen näköisiä, molempiin kyynärpäihin tulleet. Poika sairasti vauvana myös vauva rokon 2 kertaa, kun ensimmäinen kerta niin lievänä. Voisiko vesirokkokin sitten tulla hyvin lievänä, kun vauvarokonkin kanssa sama tilanne oli?

Voi. Minun pojallani ei mitkään taudit tule kovasti päälle, ei kuume nouse jne. Hyvä vastustuskyky? Tyttärellä taas on ollut vesirokko kahdesti, kun ensimmäinen oli vauvana ja hyvin lievä. Lievyydestä huolimatta vastustuskyvyn pitäisi kehittyä, kun ikää on tarpeeksi. Sanotaan että alle puolivuotiaana sairastetusta vesirokosta ei välttämättä tule immuuniksi. Tytär oli juuri sen puoli vuotta kun sairasti ensimmäisen kerran, toisen kerran 5-vuotiaana.

Meillä on pojalla ollut ilmeisesti lievänä vesirokko joskus pari vuotiaana. Yks iso rakkula oli käsivarressa toista viikkoa ja pikkuhiljaa hävisi pois. Uudestaan ei ole tullut vaikka on altistunut ainakin kymmenen kertaa sen jälkeen, joten uskoisin, että vesirokko se oli

vesirokkoa. mulla ei ole missään neuvola/terveyskortissa tms. ollut merkintää mun sairastamasta vesirokosta, vaikka sisaruksillani merkintä on. vesirokon sairastamisen eli siis vasta-aineet voi tutkia verikokeella - näin mulla tehty ekassa raskaudessa ja vasta-aineet löytyy, eli sairastettu on.

Lähinnä pulmana, uskallanko viedä poikaa hoitoon maanantaina vai joudunko ottamaan sairaslomaksi. Mulla töitä maanantai, tiistai ja keskiviikko, sitten olisi viikon vapaata jolloin ei hoitoon tarvitsisi mennä.

Yhteistyössä