Vesimaksuasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Miksi taloyhtiöllä on kire periä asiakkaalta vesimaksu,jos on käytänyt enemmän kuin mitä maksaa ennakkoa,mutta kun taloyhtiön pitäis maksa rahaa takaisin siitä että vettä on kulutettu vähemmin,niin palautusta ei näy eikä kuulu. joulukussa oli maksupäivä sile vesimaksulle. Palautusrahoja ei vaan näy , eikä kuulu.
ei oo kyllä helmikuun vuokranmaksukuititkaan tuleet ja pian pitäis vuokrakin maksaa.

Tää olikin mulle uutta tietoa että vesimaksuja peritään ennakkoon. Mä oon toki maksanut käytön mukaan, mutta vasta jälkikäteen. Silloinkin vesilasku maksettiin puolivuosittain. Nyt onneksi ei tarvitse maksaa vedestä laisinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Tää olikin mulle uutta tietoa että vesimaksuja peritään ennakkoon. Mä oon toki maksanut käytön mukaan, mutta vasta jälkikäteen. Silloinkin vesilasku maksettiin puolivuosittain. Nyt onneksi ei tarvitse maksaa vedestä laisinkaan.

me maksetan kuukausittain vesimaksua 60e. Vuodessa se tekee jo paljon.

Meillä oli edellisessä asunnossa niin että ylimääräisellä vasi/sähkömaksulla kuitattiin alkuvuoden ennakkoa ei ne mitään takasin maksanu mutta ylimääräisen sai vähentää tammikuun maksuista ja jos oli paljon ylimääräistä niin helmi jne

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä oli edellisessä asunnossa niin että ylimääräisellä vasi/sähkömaksulla kuitattiin alkuvuoden ennakkoa ei ne mitään takasin maksanu mutta ylimääräisen sai vähentää tammikuun maksuista ja jos oli paljon ylimääräistä niin helmi jne

no ei ole tullut tietoa siitä ylimääräisestä, oltais vähennetty se toki tammikuun vuokrasta.
Maksua jos olis tullut, postiluukusta olis jo tipahtanut joulukuussa maksuilmoitus.
Meillä ku ei oo pyykkikonetta ja suihkussa saa olla ENINTÄÄN 10 minuuttia kerrallaan ( paitis saunapäivänä) niin vettä ei kulu niin paljon. Kunmeilä oli astianpesukone meni vettäkin enemmän, joten se on vaan luulo että ap-kone kulutttaa vähemmän vettä

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:

Hyvin yleinenhän se käytäntö on, että ennakkoon maksetaan joku tietty summa, ja sitten jossain vaiheessa vuotta tasataan laskutus kulutuksen mukaiseksi, eli saa joko palautusta (tai sitten sillä kuitataan alkuvuoden vesimaksuja, miten missäkin) tai joutuu maksamaan lisää.

En muista yhtään, miten meillä ko. asia meni kun asuttiin asossa, mutta takaisin mekin saatiin. Olikohan 12?/kk/hlö, joka oli vesimaksuennakon summa, eli meiltä kuukaudessa siis 60?. Takaisin saatiin n. 250?/vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiks teillä saa vähentää vuokrasta tammikuussa? Ite asun kunta-asunnoilla ja sain vähentää nyt tammikuun vuokrasta n. 420e.

olisin kai vähentänyt jos olis tullut edes palautussummasta jotakin tietoa.

Rovaniemellä useammassakin Kunta-asunossa nyt tääongelma. En tajua misk sitä tietoo pitää pantata

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

no ei ole tullut tietoa siitä ylimääräisestä, oltais vähennetty se toki tammikuun vuokrasta.
Maksua jos olis tullut, postiluukusta olis jo tipahtanut joulukuussa maksuilmoitus.
Meillä ku ei oo pyykkikonetta ja suihkussa saa olla ENINTÄÄN 10 minuuttia kerrallaan ( paitis saunapäivänä) niin vettä ei kulu niin paljon. Kunmeilä oli astianpesukone meni vettäkin enemmän, joten se on vaan luulo että ap-kone kulutttaa vähemmän vettä

Ai taas sinä tiedät paremmin kuin monet tutkimukset :) Ootsä kyllä eri mimmi :o

Eiks teillä saa vähentää vuokrasta tammikuussa? Ite asun kunta-asunnoilla ja sain vähentää nyt tammikuun vuokrasta n. 420e.

Rovaniemellä useammassakin Kunta-asunossa nyt tääongelma. En tajua misk sitä tietoo pitää pantata

Jos te ette saakaan mitään takaisin?

No tuo pitäis näkyä tasauslaskussa joka tulee kotiin.

saadaan,koska lasu olis tulut muuten jojoulukuussa.
Muutkaan ei o rahojaanvielä Kunta-asunnoilta saaneet takaisin, vesimakujen mudossa

Meillä menee vesiennakkoa 35e/kk (kolmio) ja mittarit "luetaan" 2 kertaa vuodessa.

Meillä luettiin mittarit jo marraskuun lopulla, ne joille tuli maksua ovat laksunsa saaneet, mutta ne joiden pitää saada rahaa takaisin eivät ole rahojaan vielä saaneet

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Eiköhän se ole kuitenkin vesiyhtiöstä kiinni, eikä vuokranantajasta. Ne tasauslaskut kun lähetetään keskitetysti ja välillä aika pitkälläkin viiveellä.

Miksi sitten vaan KUNTA-Asunnoissa asuvat koko rovaniemellä saavat myöhässä mutta muut eivät

Eiköhän se ole kuitenkin vesiyhtiöstä kiinni, eikä vuokranantajasta. Ne tasauslaskut kun lähetetään keskitetysti ja välillä aika pitkälläkin viiveellä.

Miksi sitten vaan KUNTA-Asunnoissa asuvat koko rovaniemellä saavat myöhässä mutta muut eivät

Varmaan ne kunta-asunnot on laskutuksessa viimeisenä :)

mut silti ne joille on tullut maksua saivat laskun jo joulukuussa, palautukset vielä asaamatta. vesimittarit luettiin JO marraskuussa.

mut silti ne joille on tullut maksua saivat laskun jo joulukuussa, palautukset vielä asaamatta. vesimittarit luettiin JO marraskuussa.

No kannattaisiko ottaa yhteyttä siihen vuokranantajaan? Jos kaikki ei pyörikään plussalla ;)

Yhteistyössä