VESILAHTI? Tunteeko kukaan aluetta?

  • Viestiketjun aloittaja "Nirppunen"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Näin pirkkalalaisena mulla on tuntuma, et Vesilahti on kauhee bönde XD Sori,tiedän ette tää nyt sua yhtään auttanu :)Mutta siis sehän tässä merkitsee, että missä paikassa itse haluat asua, maaseudulla va kaupungissa? Jos haluat maalle, niin Vesilahti on varmasti ihan ok. Itse en näe itseäni asumassa edes Lempäälässä :D
 
"Mie"
Me ollaan kans katseltu taloja jo tovin aikaa, ja hintataso on aivan järkyttävä! Itse ollaan suunnattu oma etsintä Nokian suuntaan, siellä on hieman edullisempaa. Käviskös se seutu teille, vai onko liian kaukana?
 
"Lempäälästä"
Vesilahti on maaseutua, mutta melko lyhyiden etäisyyksien päässä sivistyksestä kuitenkin :) Riippuu ihan siitä, mitä arvostaa.

Kannattaa miettiä työmatkojen kannalta, julkisilla pääsee jotenkin, mutta melko huonosti kuitenkin. Vesilahti-Pirkkala -osuudella täytyy joka tapauksessa olla auto.
 
"Nirppunen"
Kyllä meillä onkin kaks autoa. Asutaan nyt Lempäälässä ja viihdytään hyvin, mutta isomman osto tuntuu ihan mahdottomalta. Vaikka toki omankin hinta on varmaan hyvin noussut.
 
"Mie"
Kannattaa arvioittaa nykyisen asunnon arvo kyllä! Yllätyimme itse erittäin positiivisesti kun välittäjä oli käynyt. Välittäjän arvio oli 20 000€ enemmän kuin mitä luultiin. Tässä asunnon arvo noussut nyt n. 50 000€ neljän vuoden aikana.
 
"Nirppunen"
[QUOTE="Mie";28245756]Kannattaa arvioittaa nykyisen asunnon arvo kyllä! Yllätyimme itse erittäin positiivisesti kun välittäjä oli käynyt. Välittäjän arvio oli 20 000€ enemmän kuin mitä luultiin. Tässä asunnon arvo noussut nyt n. 50 000€ neljän vuoden aikana.[/QUOTE]

Oho! Tekee mieli udella että millainen asunto? Asutteko te siis Pirkkalassa? Mutta kyllähän se on pakko kaikkien asuntojen hintoihin pakko vaikuttaa. Vaikea arvioida itse.
 
"Mie"
[QUOTE="Nirppunen";28245866]Oho! Tekee mieli udella että millainen asunto? Asutteko te siis Pirkkalassa? Mutta kyllähän se on pakko kaikkien asuntojen hintoihin pakko vaikuttaa. Vaikea arvioida itse.[/QUOTE]

Pirkkalassa rivarikolmio, arvio hinnaksi n. 210 000€. Täällä on kyllä asuntojen arvot noussut huikeasti viimeaikoikoina. Itsekin siis omakotitalosta haaveillaan, mutta ei ikinä ole täältä varaa sellasta ostaa. Mutta mitä olen asuntoja katsellut niin kyllä toi Lempääläkin jo aika arvokast alkaa olla.
 
"Lempäälästä"
[QUOTE="Nirppunen";28245578]Kyllä meillä onkin kaks autoa. Asutaan nyt Lempäälässä ja viihdytään hyvin, mutta isomman osto tuntuu ihan mahdottomalta. Vaikka toki omankin hinta on varmaan hyvin noussut.[/QUOTE]

Asumme Lempäälässä myös ja meidän ensimmäisen asunnon arvo nousi vajaassa viidessä vuodessa 40 t€ (2007 ostettiin, 2012 myytiin). Ehkä kannattaisi nyt ensin kartoittaa oman asunnon arvo ja miettiä vielä omalta kylältä asuntoa?

Itse en lähtisi Lempäälästä mihinkään, täällä on niin hyvin järjestetty lapsiperheiden asiat :)
 

Yhteistyössä