V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä on tutkimukset kesken tai tällä hetkellä on takana toimintaterapeutin, psykologin ja puheteraputim arviot tehtynä. Psykologin testit menivät penkin alle ja lapsi oli monessa osiossa alle keskitason tai kieltäytyi kokonaan tekemästä. Puheterapeutti oli tehnyt osittain samoja testejä ja niiden mukaan taas lapsi on ikätasolla kaikissa asioissa joita hän testasi. Toimintateraputilla ei ollut muuten jäljessä ikätasoa mutta kyitteesta ja piirustusjäljessä ei ole ihan ikätason mukaista. Jokaisessa arvioinnissa nousi esiin se ettei lapsi pysty keskittymään niin pitkään kuin pitäisi ja jos ei kiinnosta ei häntä saa houkuteltua tekemään.
29.11. On moniammatillinen työryhmä joka pohtii mihin tutkimuksiin seuraavaksi ja miten lapsen kanssa edetään päivähoitoa ajatellen.
Minua jotenkin ahdistaa tämä tilanne kun lapsi muuttuu päiväkodissa aivan eri lapseksi. Kotona on suht rauhallinen toki innostuu helposti ja jos jokin asia ei suju menettää malttinsa eikä edes halua yrittää. Mutta päiväkodissa puhe muuttuu pikkuvauvan epäselväksi sössötykseksi jos jotain puhuu (harvoin siellä puhuu), ei riisu eikä pue itse vaikka kotona on jo muutaman vuoden pukenut ja riisunut itse. Hän ei osaa leikkiä päiväkodissa kenenkään kanssa vaikka sukulais lasten ja naapurin lasten kanssa saa hyvät leikit aikaiseksi. Ei osallistu ryhmätoimintaan, ei hae itse ruokaa vaan istuu kehoituksesta huolimatta pääpainuksissa.
Päiväkodissa tukikerroin on 3,5 enkä tiedä onko se yhtään riittävä koska lapsi tarvitsee käsittääkseni siellä jatkuvasti yhden
aikuisen koko aikaisen huomion. Tästäkin on huono omatunto kun lapsi vie niin paljon hoitajien energiaa ja resursseja. Kuitenkin nuo eri ammattilaisten arviot kai viittaavat siihen ettei lapsella edes olisi noin suurta tuen tarvetta mutta päiväkodissa ei suju mikään.
Mieheni on sitä mieltä ettei lapsessa ole mitään vikaa ja minä leimaan lapsen turhaan suostumalla tutkimuksiin. Hän kuitenkin vie ja hakee lasta harvoin päiväkotiin joten ei näe sitä mikä muutos lapsessa tapahtuu kun ollaan päiväkodin porttien sisäpuolella. Lapsi muuttuu täysin eri lapseksi, taantuu reippaasta ja omatoimisesta 5 vuotiaasta kannettavaksi ja täysin passattavaksi pikku vauvaksi joka ei puhua pukahda yleensä mitään ja alkaa puhua minulle kahden sanan lauseita sillä sössöttävällä pikku vauva äänellä mistä ei saa mitään selvää.
https://dynamic.hs.fi/2018/vaaradiagnoosi/index.htmlmulla sama takana, en nyt hirveesti järkyttynyt, kun tulokset tuli, koska itsellä oli ollut koko ajan vauvasta saakka, että pojalla on joku. nyt kun asia tiedetään lasta voidaan auttaa ja tukea häntä sellaisilla keinoilla, joita hän tarvitsee. kyllä se elämä siitä jatkuu, uusi asia teille, ja se asia pitää ensin sisäistää