Verta virtsassa raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalletar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalletar

Vieras
Tulin tuossa juuri neuvolasta ja virtsanäyte näytti jo toista kertaa verta yhdellä tai kahdella plussalla. Sehän ei välttämättä merkitse yhtään mitään tai sitten merkitsee paljonkin...Sen mäkin tiedän mitä se voi mulle tarkottaa (ihan pahimmillaan munuaiset ei kestä, syöpää, jne.), mutta tietääkö joku mitä se voi sikiölle tehdä? Istukka väärässä paikassa voisi kai tihkuttaa pientä määrää verta? Tulehdus tuskin on, sillä ekassa näytteessä (labrassa tutkittu) oli kaikki tulehdusarvot ok. Onko kellään ollut vastaavaa? Ja miten on sitten edetty?

mulla ollut nyt kahdessa perättäisessä virtsassa, keskiviikkona neuvola taas, ja saas nähdä onko sillonkin. Toista siis odotan ja ensimmäisen kohdalla ei tälläistä ollut. Mulla on hiiva vaivannut koko raskauden ajan ja terkkari oli sitä mieltä et varmaan johtuu siitä se veri virtsassa. Kyllä se mullakin vähän mietityttää et onko siitä jotain haittaa, pahemmin. Mulla kuitenkin hiiva on oireetonta lähes koko ajan. Niin voiko siitä olla varma että johtuu siitä. Ultrassa vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja ite voin hyvin, niin kaipa kaikki sit on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
mulla ollut nyt kahdessa perättäisessä virtsassa, keskiviikkona neuvola taas, ja saas nähdä onko sillonkin. Toista siis odotan ja ensimmäisen kohdalla ei tälläistä ollut. Mulla on hiiva vaivannut koko raskauden ajan ja terkkari oli sitä mieltä et varmaan johtuu siitä se veri virtsassa. Kyllä se mullakin vähän mietityttää et onko siitä jotain haittaa, pahemmin. Mulla kuitenkin hiiva on oireetonta lähes koko ajan. Niin voiko siitä olla varma että johtuu siitä. Ultrassa vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja ite voin hyvin, niin kaipa kaikki sit on ok.

Mulla oli tuo toinen testi ihan vain liuskatesti ja huomenna vien näytteen labraan. Sama tilanne mullakin eli toista odotan ja mitään muuta ihmeellistä mulla ei ole ollut. Ja ekan aikana ei verta virtsassa koskaan ollut. Hiivaa mulla on ollut kanssa joskus aikanaan, mutta ei nyt. En kyllä ihmettelisi jos sulla johtuisi siitä. Kyllähän se helposti varmaan "hiertää" limakalvoja rikki. Mulla oli viime raskaudessa raskausmyrkytys ja semmonenhan rasittaa munuaisia. Toivottavasti tämä veri ei liity siihen mitenkään...Toivottavasti selviää sullakin! Virtsatiethän voisi röntgenkuvata, tähystää ja sellasia, mutta niitä ne ei ainakaan pienestä syystä ala raskausaikana tekemään. Mä olen nyt rv 16 ja on pitkä aika sitten odottaa, jos ei muuten selviä...

Yhteistyössä