verta vauvan kakassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidin huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidin huoli

Vieras
kauhea huoli, mistä tuo johtuu. huomenna soitan päivystykseen joka tapauksessa. vauvalla ollu kyllä maha kovalla, siitäköhän johtuu?

kenelläkään kokemuksia?

ei vauvaikäisten mutta taaperon, tullut haavauma kun kakka ollut kovaa, rasvaus+ sellasta syötävää että uloste pysyy pehmeänä, esim vauvalle mallasuutetta ja luumu tai päärynä sosetta.

meidän paikkakunnalla on päivystys 16.00.n asti, sen jälkeen mennään 60 km päähän. siksi huomiseen siirrän.
vauva, taitaa taapero olla, 11,5kk. tietenki googletin tätä jo.
crohnin tautiko? meillä on pituuskasvu hidasta, nyt mittaa 70 cm. mutta eivät olleet siitä neuvolassa huolissaan. no huomenna käydään sairaalas.

älä nyt vielä murehdi taudeista...
onko tää ensimmäinen kerta kun verta tuli? ja sitä oli vähän? ja se oli kirkasta?
tiedän että se pelottaa, meillä kun niitä haavaumia on ollut muutamia:(, ikäviä.

no laitathan sitten viestiä että mikäs siellä oli? eikkaan kyllä haavaumaa.

eikö siinä' crohin taudissa oo veristä ripulikakkaa ja sittä tulee usein??

soitin sairaalaan, lääkäri pyysi ottamaan yhteyttä jos vielä tulee. se mulla vaan eniten huolettaa koska se veri ei ollu kirkasta, vaan tummempaa.. eilen kyllä oli maha kovalla, voi olla että johtui siitä.
:/ tänään taas ihan löysää, ja ei vertakaa. :\|

meillä reilu 3 vuotias poika jolla kans tuli verta kakan mukana.sitä kesti noin kuukauden ja loppu sit ihan yht äkkiä.me käytiin lääkärissä ja otettiin pissa,kakka ja veri näytteet.kaikki ihan ok. nyt jos se alkaa uudelleen niin pitää varata aika suoli tähystykseen.pelottaa millon se alkaa uuelleen.

Minä huomasin meidän vauvalla verta ulosteessa, kun hän oli n.1,5 kk:tta. Neuvolassa terkka ei osannut sanoa mitään, mistä se voisi johtua ja samoin meidän oma tk:n lääkäri ei ottanut kantaa ollenkaan...piti mua luulosairaana! Onneksi kuitenkin sain "rankumalla"lähetteen ulostenäytteeseen, jossa veri oli positiivisena ja saatiin lähete lastentautien polille. Siellä tehtiin erilaisia tutkimuksia ja syyksi löytyi maitoallergia. Minä itse jäin täysin maidottomalle dieetille, kun imetin ja sen jälkeen ei ole kakassa verta näkynyt. Lastentautien lääkäri sanoi, että suoli oli niin ärtynyt maidosta, jotta verta esiintyi ulosteessa.
Voimia teille ja toivottavasti teilläkin syy löytyy. :hug:

Yhteistyössä