Verta vaipassa / pissassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Worried
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Worried

Vieras
1,5v pojalla on ollut nyt kahdesti verta vaipassa (tänään, ja edellisestä kerrasta ainakin kuukausi).. Sellaiset 3-4 tippaa ihan kirkasta verta. Sitten seuraavassa vaipassa taas ei mitään. Ja ihan selvästi etupuolella, eli tullut pippelistä. Onko jollain kokemuksia vastaavasta? Pitäisikö huolestua ja lähteä lääkärille? Viimeksi en tehnyt mitään kun se oli vain sen yhden vaipan juttu.

Kannattaa lastenneuvolasta kysästä lähetettä pissanäytteeseen (pojalta se on niin helppoa), saattaa olla että joku tulehdus muhii virtsaputkessa joka on ärsyttänyt niin paljon, että välillä limakalvoilta tulee pari pisaraa verta.

Meillä kävi kerran juuri noin, että kirkasta verta oli tullut tippa vaippaan. poika oli ihan terve ja iloinen. Mentiin kuitenkin varmuuden vuoksi päivystykseen. Sivuhuomautus muuten, odotimme siellä yli 3 tuntia pääsemättä lääkärille! Pissatesti kyllä onneksi otettiin heti ja tuloksen kuulimme, kun kello 11 raivoissani kannoin nukkuvan lapsen autoon. Tulos negatiivinen. Itse asiassa hoitaja huomasi pissapussia laittaessa, että kiveksissä oli pieni naarmu. Itse en ollut sitä huomannut. Siinä sitten lääkäriinpääsyä odotellessa tulin jo varmuudella siihen tulokseen, että olin varmaan peppua pestessä huomaamatta naarmuttanut lasta. Tämä mahdollisuus kannattaa pitää mielessä, vaikka toki vara ei venettä kaada. Varsinkin jos veri on tuollainen pisara vaan. Mutta se oli viimeinen kerta kun minä menen Peijaksen päivystykseen, oli se sellainen nöyryytys. Pakko oli tähänkin purkaa mieltä, vaikka ei ihan aiheeseen liittynytkään. Onneksi on vakuutus.

Yhteistyössä