verta nenästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolikas

Vieras
Onko muiden vauvoilla(pienillä) tullut verta nenästä? Mistä on johtunut?...meillä alle 3kk poitsulla tuli eilen vähän verta nenästä ja tänään myös ihan vähän. Poika on ollut vähän limainen.... Noin kuukausi sitten tuli pikkasen verta suusta... Silloin käytiin lääkärillä, mutta lääkäri sanoi, että tulkaa uudestaan jos tulee vielä uudestaan... Soitin lääkäriin kun verta tuli nenusta ja sanottiin vaan, että ei KAI ole mitään vakavaa, lääkäriin jos tulee enemmän verta..... Verta on alkanut tulla näinä kolmena kertana kun poika on huutanut täyttä huutoa.... mistäköhän johtuu? Oon niin kovin huolissani....:(

Hui, en ole koskaan kuullut, että olisi. Itse veisin kyllä lääkäriin!

Toki voi olla, että on leluun loukannut suunsa tai raapaissut, tai raapaissut nenästä. tai, että limakalvot ovat talvella kuivuneet tai jotain ""viatonta"".

Mutta todella nyt kuullostaa, aika hurjalta. Itse veisin aivan ehdottomasti tutkimuksiin!!!!!!! Ainakin verikokeisiin, tarkistuttamaan, ettei taustalla ole mitään vakavaa.

En ole todellakaan minkään sortin asiantuntija. Mutta kehoittaisin kiireen vilkkaa menemään kunnon tutkimuksiin vaikka yksityiselle!!

ilmoittele mitä selvisi.

niin kai se täytyy...:( verta on tosiaan tullu vaan tosi vähän...ei mitenkään virtaamalla....ihan vaan silleen näkyviin sieraimelle.... eikö muilla ole tälläista ollut? En usko, että vauva on raapaissu tms, kun veri tuli selvästi sisemmältä.....

Vertahan tulee nenästä joka toisella aikuisella vuosittain!
Joten miksi ei lapsilla?!

Jos verta on siis tullut vähän, niin ei huolta. Meilläkin tytöllä nyt hirmu nuha ja huomasin rään seassa vähän verta.
Itse kuulun tähän ryhmään, jolla ei ole koskaan tullut verta nenästä ja myönnän ""panikoineeni"" hetken kun paperissa verta huomasin, mutta neuvola, mieheni ja ystäväni ""palauttivat maan pinnalle""´.

Mutta tuo suusta tullut kuullostaa omituiselta. Tuliko paljon?
Onko lapsellasi jo hampaita, että jos olis puraissut tai jotain?!?!
Täytyy muistaa myös se, että suuhun/huuleen jos tulee pienikin haava, niin verta tulee paljon ja kun suu on kostea niin näyttää että sitä tulisi enemmän kuin oikeasti tulee.

Mutta jos sitä suusta tulee (tai nenästä vielä ilman syytä = nuha yms) niin kyllä veisin lääkäriin!

Mutta tuskin on mitään kummallisempaa!!!!!!!!

Joo, en mä muuten panikois, mutta kun poitsu on vielä niin pieni... ei tullut paljon suustakaan, varmaan jotain puol teelusikallista..... eikä ole hampaitakaan vielä.... aattelin, että jos vielä tulee vähänkin verta pienen ajan sisällä niin vien yksityiselle.... Kun ei ne tunnu tuolla kunnallisessa sen kummemmin reagoivan, ja tuskin mitään selviäisi... Edelleen kokemuksia/tietoa kaivataan....:/

Jos imetät niin tarkista nännit onko niissä rikkoutumia. Mulla ainakin ilmeisesti oli nänneissä yhteen aikaan hieman sammasta ja nänni oli sen takia rikki. Imettäessä vauva tietenkin sai verta maidon mukana hieman ja pulautteli verta pois. Elimistö kun jotenkin erottaa sen veren maidosta.

...en juurikaan enää imetä, eli ei pitäisi siitä johtua... kiitos kuitenkin kaikille vastanneille. Ilmeisesti kovin harvinaista tämä, että vauvalla nenusta verta tulee...:(