Verovähennys korvaa lapsilisäleikkauksen - tuo osalle enemmän

dddd
Niin, perheen tulot, ei yhden perheen jäsenen tulot. Jos perheessä on kaksi töissä käyvää aikuista, niin he eivät saa vähennyksiä, jos heidän yhteiset tulonsa ylittävät 32000 euroa.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että lapsilisä on myös veroväehnnyksen muoto. Eli sinähän saat lapsilisän kautta tavallaan verovähennystä.

Tuo "ylimääräinen" vähennys köyhille ja keskituloisille, näyttääkin koskevan ainoastaan toimeentulotuen asiakkaita, jolloin vähennys on loppujen lopuksi aivan sama valtiolle.
Hesarin uutisesta sai kylläkin sen käsityksen, että juurikin yhden perheen jäsenen tulot (32000 e) eli koko perheen yhteenlasketut 64000 e).
 
Hesarin uutisesta sai kylläkin sen käsityksen, että juurikin yhden perheen jäsenen tulot (32000 e) eli koko perheen yhteenlasketut 64000 e).
Kävin etsimässä vähän lisää infoa, joistakin jutuista saa käsityksen, että perheen tulot on oltava alle 32000 euroa saadakseen vähennyksiä... sitten taas esim. aamulehdessäkin on juttu, jossa kerrotaan, että alle 70 000 tienaava perhe voi saada vähennyksiä.
 
??
ketkä sitä rikasta kokomusta halusikaan äänestää? ok, itsekin presidentin vaaleissa "pakko" tilanteessa, kun ketään muutakaan sopivampaa ei enää ollut jäkjellä. Muutoin muita puolueita tai jättänyt kokonaan välistä...
 
ehkä ne, joiden mielestä köyhiä hyysätään jo liikaakin keski- ja hyvätuloisten kustannuksella?
No mä kyllä olen vähän tota mieltä... tai en oikeastaan. Nähdäkseni on ihan hyvä auttaa köyhiä, mutta en näe mitään järkeä siinä, että autetaan sitä kasvavaa sakkia, jota ei vaan huvita tehdä mitään, kun kaiken voi saada ilmaiseksikin.

Mutta joo, en mä silti kokoomusta äänestä.
Kokoomus saa ääniä ainoastaan siksi, että Suomessa on niin paljon wannabee- jengiä.
 
dddd
No mä kyllä olen vähän tota mieltä... tai en oikeastaan. Nähdäkseni on ihan hyvä auttaa köyhiä, mutta en näe mitään järkeä siinä, että autetaan sitä kasvavaa sakkia, jota ei vaan huvita tehdä mitään, kun kaiken voi saada ilmaiseksikin.

Mutta joo, en mä silti kokoomusta äänestä.
Kokoomus saa ääniä ainoastaan siksi, että Suomessa on niin paljon wannabee- jengiä.
Samaa mieltä.
 
Voijettä
... Koska sieltä ei tipu mitään. "Harkintaa" käyttävä sossumme sanoi että laskelmiemme mukaan reillä riittää rahat. Terv yhteenlasketut tulit 18000e/vuosi, äiti, isä 2 ala-ikäistä lasta
 
Voijettä
... Koska sieltä ei tipu mitään. "Harkintaa" käyttävä sossumme sanoi että laskelmiemme mukaan reillä riittää rahat. Terv yhteenlasketut tulot 18000e/vuosi, äiti, isä 2 ala-ikäistä lasta
 
Omituista
Minä en ymmärrä koko lapsilisän ideaa.. Maksat veroja saadaksesi lapsilisän?

EIkö oiekasti olisi miljoonasti järkeväämpää pudottaa tuosta ' välikädet pois ja laittaa vaikka automaattisesti pykälä jolla vero% tippuisi kuukaudessa 100€ arvoisesti, kun lapsi syntyy?

Kuinkahan monta kymmentä ns turhaa virasto työntekijää tuollakin saisi pois ja kuinkahan paljon vuositasolla säästyisi valtion rahaa?

Nythän tämä touhu käytännössä menee niin että veronmaksaja antaa 1€ välikädelle joka antaa 90 senttiä takaisin ja jokaisisesta € häviää rahaa.
 
mä...
Sanoin miehelleni että taas yksi syy laittaa kirjat eri osoitteisiin koska nyt meillä menee tulot juuri ja juuri tuon yli kun lasketaan mieheni palkkatulo ja oma työttömyyskorvaukseni. Yksinhuoltajana saisin tuostakin ison hyödyn saatikka kaikki ne muut helpotukset. Eli tuonhan saa varmaan jos toiinen on suunnilleen siivooja ja toinen työtön.
Mitkä "kaikki ne muut helpotukset"? Mitä ne ovat? Eli kun miehesi vuokraa toisen asunnon itseään varten, maksaa tästä luksuksesta 500e/kk ja sinä maksat yksin nykyisen vuokranne/lainanne edellisen puolikkaan sijaan niin tämä on yks yhteen yh-korotuksen 48e ja verovähennyksen 15e/kk kanssa? Sun matikkapääs on todella huima :D
 

Yhteistyössä