Veroprosentista, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miehellä nousi palkka ja soitteli veroitoimistoon tarkistaaksen veroprossan. Uusi palkka on bruttona 2650?/kk, 2 lasta, ensiasunnon korkoja maksaa omaa osuuttaan vuodessa 2000?.

Nettilaskuri antaa tuloksen että loppuvuonna prossan pitäis olla 24. Verotoimiston mukaan prossa pysyy samana (eli 20,5) koska tulojen nousu ei ollut kovin suuri. Vasta jos nousisi yli 350? niin kuulemma olisi vaikutusta. Ja nettilaskuri on vain suuntaa antava heidän mukaansa.

Voiko prosentti tosiaan olla noin pieni?? Muistan muinoin ennen lapsia ja ennen asuntoa että miehen veroprosentti oli 28 ja silti tuli jonkin verran mätkyjä. Vaikuttaako asuntolaina ja lapset noin paljon veroprosenttiin. Muinoin oli kyllä pienemmät tulotkin vielä että voiko olla tosikaan tuollainen 20,5%. ??

Kumpaan luottaisit; verotoimistoon tätiin vai nettilaskuriin? Vai kannattaako suosiolla nostaa prossaa muutama pykälä? varmuuden vuoksi?

vieras
Minä en henkilökohtaisesti luota Kelan enkä verotoimiston täteihin, en sitten ollenkaan, niin paljon harmia ovat aiheuttaneet. Teinä nostaisin veroprosenttia suuremmaksi vaikka siihen 24 ja pelaisin näinollen varman päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en henkilökohtaisesti luota Kelan enkä verotoimiston täteihin, en sitten ollenkaan, niin paljon harmia ovat aiheuttaneet. Teinä nostaisin veroprosenttia suuremmaksi vaikka siihen 24 ja pelaisin näinollen varman päälle.
Olen samaa mieltä. Aika pieneltä se 20 kuulostaa kyllä.... :/

ap
ihmettelen kyllä että mikä idea noilla verotoimiston tai kelan tädeillä on valehdella? Miksi ne ei voi laskea sitä todellisten tietojen mukaan. Tosiaan usein ennenkin on tullut mätkyjä kun on tulot muuttunu kesken vuoden ja luottanut noihin. Ihmehommaa! Ja noissakin kahden laskurin ero oli aika huima. 3,5% ei mielestäni ole mikään pieni summa.

Pitänee nostaa se lukema ylemmäs, saahan sieltä sitten takaisin jos on maksanu liikaa. Mutta ei ois kiva alkaa maksamaan sinnepäin...

Minulla sanottiin samaa verotoimistossa kun viime syksynä asiaa kyselin. Palkkani nousi noin 20 % mutta veroprosentin olis kuulemma pitänyt riittää. Vaadin tätiä kuitenkin kirjoittamaan isommalle prosentille. Miehellä sama juttu, mutta uskoi tätejä ja nyt säästetään 500 euron mätkyjä varten.

Yhteistyössä