Veronpalautusta tuli 500e. Ostanko 400e taulutelkkarin vai käytänkö vähän leveämpään normielämiseen?

• Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Mun kuvaputkitöllö vetelee viimeisiään. Ostanko siis uuden telkkarin vai käytänkö rahat mukavampaan elämiseen (saa ostaa kaupasta mitä ruokaa tykkää ja ym juttuja)...

Oletko ottanut selvää paljonko vanhan telkkarin korjaaminen tulisi maksamaan?
Saattaisit päästä muutamalla kympillä (varsinkin kun korjaa kun ei ole vielä aivan rikki rikki)

Tai mitäs jos laittaisit ihan vaan säästöön pahanpäivän varalle, opiskelija kun olet..

Eli periaatteessa mun vastakysymys on, miksi pitää laittaa ylimääräinen raha heti haisemaan kun voisi tehdä järkevästikin?

"vieras"
Jos telkkaria katselet eikä se ole vain pölyjä keräämässä, niin uusi telkkari olisi järkevä ostos. Muussa tapauksessa rahat voi säästää seuraavaa hankintaa varten.

"vieras"
Jos opiskelija niin toki säästöön rahat niin voi joskus ostaa muutakin kuin nuudelii ja makaroonii.Tai sitten uusi tollö-mut eiks löytyis halvempaa niin jäisi säästöönkin vielä :D
Näinpä. Kolmesataa telkkariin ja parisataa muuhun käyttöön. Siitä satanen säästöön ja satasella jotain "turhaa". Jos saat tuollaisia veronpalautuksia, sulla on ilmeisesti jonkinlaista tulovirtaakin, ainakin ollut.

"vieras"
Mä en katso telkkaria niin ostaisin jotain muuta, mistä saisin nauttia tulevaisuudessakin päivittäin (mulle se olisi esim. joku hyvä mp3-soitin ja uudet juoksulenkkarit), mutta jos katselisin telkkaria niin ostaisin sen verran halvan että jäisi rahaa muuhunkin. Yli menevät rahat pitäisin säästössä pahan päivän varalle, ja osan siitä voisin käyttää pikkuhiljaa vaikka kalliimpaan ruokaan tmv. arkiseen.

"vieras"
Riippuu kuule aika monesta eri tekijästä. Jos vanha TV vetelee viimeisiään, mutta sinulla ei tule sitä juurikaan katseltua, tai katsot ohjelmat netistä, niin miksi laittaa rahojaan uuteen? Jos taas vietät illat sohvalla makoillen ja telkkaria tapittaen, niin ihan varmasti kannattaa sitten uusi kone hankkia.

"harmaa"
Pitääkö sen olla uusi töllö ja taulu? Nykyään moni jopa lahjoittaa näitä isoja 28-32" kuvaputkia pois kun ostaavat tauluja tilalle ;)
Itse ajattelisin niin että opiskelijalla on varmaan koulumatkoissakin kuluja? ruoka? kirjat? tietsikka?puhelin+laskut? että jos nyt vaan ottasit joltakin lahjoituksena semmoisen vanhan mallisen telkan ja laitat säästöön vaan loput.
Jos nyt niin kovin pertsiin alla taulutöllö palaa niin pyydä sukulasia osallistumaan vaikka 20€ sen ostamiseen ja kilpailuta hintoja, ei sen töllön tarvi heti olla mikään 50" (luultavasti kun yksiössä/pikku kaksiossakin vielä asut, siis näin oletan..)

Tässä vielä mm linkki, että saa niitä töllöjä halvemmallakin ;) Ja kaikenmaailman hienoudet jos haluaa telkkaansa annattaa miettiä näinkö tulee edes ikinä niitä käytettyä
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/L19HE12N/logik-18-5-led-tv-l19he12n

Jeesustelu riittää
Alkuperäinen kirjoittaja Apua tarvitsevia riittää;27649585:
Tarpeessa oleville antaminen on yksi hyvä vaihtoehto. Esim. Pelastusarmeijan joulupataan jonkin verran. Moni ilahtuisi pienestäkin tuesta.
Höpöhöpö. Jos itse on raatanut 500 euronsa eteen niin siitä saa nauttia, kerrankin.
Mulle tulee 300 palautuksia ja aion pistää ne 200 euron juhlakenkiin ja satasella ostan itselleni kauniin juhlamekon.

kuppa
Alkuperäinen kirjoittaja Apua tarvitsevia riittää;27649585:
Tarpeessa oleville antaminen on yksi hyvä vaihtoehto. Esim. Pelastusarmeijan joulupataan jonkin verran. Moni ilahtuisi pienestäkin tuesta.
Tuota eiköhän opiskelija tartte ne rahat itsekkin. Osta se telkkari, jos sitä todella tartet. Muuten säästä ne johonkin isompaan hankintaan.

"vieras"
[QUOTE="opiskelija";27648805]Mun kuvaputkitöllö vetelee viimeisiään. Ostanko siis uuden telkkarin vai käytänkö rahat mukavampaan elämiseen (saa ostaa kaupasta mitä ruokaa tykkää ja ym juttuja)...[/QUOTE]

Mulla sama ongelma, 21" kuvaputki alkaa hajoilemaan ja uusi pitäisi saada. Silti 400 euron telkkari on laadullisesti tooodella paljon huonompi kuin tuo ikivanha kuvaputki, jopa kuvanlaadullisesti.
Sen takia käytä rahat johonkin järkevämpään ja osta reilusti parempi tv osamaksulla netanttilasta tms.

"vieras"
Mä ainakin laittasin leveämpään normielämiseen. Oishan se kiva jos välillä vois ostaa kaupasta mitä vaan ja käydä kavereiden kanssa kahvilla tai elokuvissa. 500€ riittää jo aika kauan.

Niinpä on näreet.
Alkuperäinen kirjoittaja Jeesustelu riittää;27649647:
Höpöhöpö. Jos itse on raatanut 500 euronsa eteen niin siitä saa nauttia, kerrankin.
Mulle tulee 300 palautuksia ja aion pistää ne 200 euron juhlakenkiin ja satasella ostan itselleni kauniin juhlamekon.

Joku kokoomuslainen pölvästinuori olikin marraskuussa aivan väärässä olettaessaan, että hyväntekeväisyys voisi korvata sosiaalietuudet ja muut tuet. Hyväntekeväisyys ei nimittäin kiinnosta. Ei niitäkään, joilla joutilasta aikaa ja omaisuutta olisi. Ei kiinnosta nuoria, ei kiinnosta keski-ikäisiä, pientä osaa vanhoistakaan. Jotkut itsekin köyhät lahjoittavat, rikkailta taas ei liikene hyväntekeväisyyteen kusen huuruakaan. Että nauttikaa niistä veronpalautuksista ihan rauhassa!

[QUOTE="harmaa";27649217]Pitääkö sen olla uusi töllö ja taulu? Nykyään moni jopa lahjoittaa näitä isoja 28-32" kuvaputkia pois kun ostaavat tauluja tilalle ;)
[/QUOTE]

Minäkin sain ilmaiseksi Facebook-kirppikseltä 32-tuumaisen kuvaputkitelkkarin vanhan särisevän telkkarini tilalle, joten ei todellakaan olisi kannattanut tuhlata monta sataa euroa taulutelkkariin. t. opiskelija :)

"nuuh"
Kunnon köyhä opiskelija sijoittaa koffin tai pirkkakaljan sijasta karhuun tai jos oikein rohkeksi heittäytyy niin sandelsiin. Jos vielä uskaltaisi yllyttää niin unhoda tältä illalta ne pakastepizzat ja käy hakemassa aito turkinkulman kuuma lätty.

Yhteistyössä