Veronpalautukset ja ulosotto

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
mä tässä vaan sillä mietiskelen, kun valitettavasti on velkaa ulosotossa, mutta ei ole tullut mulle ilmoitusta siitä, että veronpalutukset viedään.
Niin vähän epätietoisuudessa oon ollut.
 
suvis
Alkuperäinen kirjoittaja vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla:
Tulee kuitti, kiitokset ja terveiset uo-mieheltä Bahamanlomalta.
Tähän sanoisin, että kannattaa hoitaa raha-asiansa kunnolla, niin pääsee itsekin joskus sinne Bahamalle. Se tahtoo monilta unohtua, että jos on sössinyt asiansa, itse on ne sotkut maksettava, joskin korkojen kera. Pankeista ja erilaisilta kulutusluottopaikoista saa nykyään tosi helposti lisää maksuaikaa tai maksuvapaita kuukausia, joten ei pitäisi olla mahdotonta hoitaa raha-asiansa niin ettei joudu ulosottoon. Esim. minun mieheni on joutunut työttömyyden takia lykkäämään pitkiksi ajoiksi lainanlyhennyksiä ja maksanut pelkkiä korkoja, mikä tietysti potuttaa, kun rahaa palaa, eivätkä lainat lyhene, mutta elämä on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suvis:
Alkuperäinen kirjoittaja vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla:
Tulee kuitti, kiitokset ja terveiset uo-mieheltä Bahamanlomalta.
Tähän sanoisin, että kannattaa hoitaa raha-asiansa kunnolla, niin pääsee itsekin joskus sinne Bahamalle. Se tahtoo monilta unohtua, että jos on sössinyt asiansa, itse on ne sotkut maksettava, joskin korkojen kera. Pankeista ja erilaisilta kulutusluottopaikoista saa nykyään tosi helposti lisää maksuaikaa tai maksuvapaita kuukausia, joten ei pitäisi olla mahdotonta hoitaa raha-asiansa niin ettei joudu ulosottoon. Esim. minun mieheni on joutunut työttömyyden takia lykkäämään pitkiksi ajoiksi lainanlyhennyksiä ja maksanut pelkkiä korkoja, mikä tietysti potuttaa, kun rahaa palaa, eivätkä lainat lyhene, mutta elämä on.
Näin juuri. Turha niistä omista ongelmistaan sille ulosottomiehelle on katkera olla, joka vain omaa työtään tekee.
 
vieras
Tuli etukäteen ilmoitus niinkuin aina.

Enkä ole vihainen ulosottomiehelle, itse olen nuoruuteni töppäillyt. Mutta eipä siinä moralisointi ja jälkiviisastelukaan enää auta ;) Pääasia että on ottanut opikseen.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli etukäteen ilmoitus niinkuin aina.

Enkä ole vihainen ulosottomiehelle, itse olen nuoruuteni töppäillyt. Mutta eipä siinä moralisointi ja jälkiviisastelukaan enää auta ;) Pääasia että on ottanut opikseen.
 
clivia
Jos kyttää yöllä kahdeltatoista tilillään kun ne veronpalautusrahat käy tilillä pari minuuttia niin ne saa nostettua sieltä pois.
Näin teki kaveri viimeyönä ja onnistui nostamaan veronpalautuksensa ennenkuin ulosotto ehti viedä.
 
minä
En tiä mikä mättää, mutta mun palautukset tuli tilille (190e), vaikka ulosotossa on velkaa. Mut on todettu varattomaks. En tiä miks tuli, en tosin meinaa asiasta valittaakaan... Olin varautunut kyllä siihen et menee suoraan uo:hon.

Ja toi ei ole totta, et vouti vie tililtä palautukset. Jos ne menee uo:hon, siitä tulee ennakkoon tieto (oletin et oma lappuni on hukkunut postissa kun tietoa ei tullut), ja rahoja ei omalla pankkitilillä näy. Ihmisen pankkitililtä kun ei sillä vuodillakaan ole valtuuksia mennä rahaa hakemaan.
 
vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla
Voudilla on valtuudet tarkkailla ulostotossa olevien pankkitilejä ja viedä rahat sieltä suoraan, mutta veronpalautusten kohdalla näin ei toimita, vaan verottaja tilittää rahat suoraan voudille.

Ulosottomiehen tarvitsee vain valita tietokoneeltaan, kenen pankkitilitiedot haluaa tarkistaa. Suomessa ei ole pankkisalaisuutta, vaan pankit luovuttavat tiedot auliisti.
 
vieras
Päätyöstä menee suoraan ulosottoon ja muut lisätulot on mun eikä uo käy niihin käsiksi ollenkaan. Vaan maksan itse sinne lisää joka kk jotta saan velat pois mahd pian
 
näin kävi
No mulle tuli ilmoitus että ulosmitataan veronpalautuksista, vaikka eräpäivää oli vielä jäljellä (siis ulosoton maksukehotuksessa). Maksoin laskun pois ja tuli kuitti siitä. Nyt just katoin palautukset ja niin vaan ovat kuitenkin ottaneet sen veronpalautuksista. On siis kahteen kertaan maksettu nyt. Kai täs pitäis ulosottoon soitella.
 

Yhteistyössä