Veronpalautukset ja ulosotto

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla:
Tulee kuitti, kiitokset ja terveiset uo-mieheltä Bahamanlomalta.
Hah, kaikista noloimpia olette te, jotka ensin sössitte omat raha-asianne ja sitten vielä kitisette kun ne velat pitää maksaa. Kaiken laitatte muiden syyksi. Voutikin on paska kun ekee vain TYÖTÄÄN. Ja sillä PALKALLA jonka työnteostaan saa, maksaa IHAN ITSE oman elämisensä -mitälpä jos joskus yrittäisit samaa? Holhottavaksi joutaisi tuollaiset jotka yrittää keplotella elämässä muiden rahoilla ja saada kaiken ilmaiseksi.
 
vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla
Alkuperäinen kirjoittaja näin kävi:
No mulle tuli ilmoitus että ulosmitataan veronpalautuksista, vaikka eräpäivää oli vielä jäljellä (siis ulosoton maksukehotuksessa). Maksoin laskun pois ja tuli kuitti siitä. Nyt just katoin palautukset ja niin vaan ovat kuitenkin ottaneet sen veronpalautuksista. On siis kahteen kertaan maksettu nyt. Kai täs pitäis ulosottoon soitella.
Itse olisin jo käynyt tekemässä poliisille tutkintapyynnön.
 
tietokone vs uo
Mun ulosotto asioita hoitava sanoi että se pitää erikseen varmistaa, ettei tieokone automaattisesti syydä niiitä rahoja velkoihin veronpalautuksista jos muuta sovittu. Eli kun mulla maksusuunitelma, ei veronpal kosketa, mut jos se uo ei erikseen poista sitä automaatti tietoa, se imasee sun palautuksen. Tosin ne tulee joskus takas, ehkä vosien päästä, ellei ole muuta velkaa...
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja näin kävi:
No mulle tuli ilmoitus että ulosmitataan veronpalautuksista, vaikka eräpäivää oli vielä jäljellä (siis ulosoton maksukehotuksessa). Maksoin laskun pois ja tuli kuitti siitä. Nyt just katoin palautukset ja niin vaan ovat kuitenkin ottaneet sen veronpalautuksista. On siis kahteen kertaan maksettu nyt. Kai täs pitäis ulosottoon soitella.


Meillä kans vouti ulosmittasi laskuja joissa eräpäivä oli vasta veronpalautusten jälkeen. Varmaan se on sitten yleinen tapa palautusten lähestyessä. Kyse ei kyllä ollut siitä et olis paljon velkaa kun nyt siellä ei ole onneksi sit mitään.

 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja vouti kiittää ja kumartaa provikkapalkalla;18354287:
Voudilla on valtuudet tarkkailla ulostotossa olevien pankkitilejä ja viedä rahat sieltä suoraan, mutta veronpalautusten kohdalla näin ei toimita, vaan verottaja tilittää rahat suoraan voudille.

Ulosottomiehen tarvitsee vain valita tietokoneeltaan, kenen pankkitilitiedot haluaa tarkistaa. Suomessa ei ole pankkisalaisuutta, vaan pankit luovuttavat tiedot auliisti.
Tietääkö vouti kaikki pankkitilit?
Jos vaikka veronpalautukset menee eri pankin tilille kuin sinne minne palkka maksetaan?
Eli olisi kaksi pankkitiliä (kenties eri pankitkin).
Veronpalautus menee vaikka Nordean tilille ja palkka vaikka Osuuspankin tilille?
 

Yhteistyössä