Verkostomyynnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jukkeli

Vieras
Onko kukaan kokeillut verkostomyyntiä? Voiko sillä tulla toimeen? Olen miettinyt, että kannattaisiko sellaiseen lähteä mukaan, siis jos ylipäätään löytäisi jostain jotain fiksua myytävää.

Mitkään pyramidisijoitus, rahat pois kavereilta huijaukset ei todella kiinnosta. Enemmän mietin jotain Tupperware-henkistä, mutta sinne ei taideta miehiä huolia.

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

Kyllä Tupperwareen miehiä huolitaan... Taitaa jopa olla kysyntää, kun on sen verran harvinaista. :) Kyllä tuolla toimeen voi tulla, jos täyspäiväisesti tekee. Lisäansionakin ihan kivaa hommaa. Missäs päin vaikutat? :)

Mä myyn Kotigastronomi-tuotteita. On tosi helppoa lisäansiota ja kyllä tällä jotkut ihan itsensä elättääkin. Mä olen tyytyväinen kun saan vähän ekstraa - vielä tässä vaiheessa. Tuotteet on ihan mielettömän helppoja myydä, verkoston rakentaminen sitten kasvattaa ansiotasoasi. Itsellä on sekä myyntiä että jämyverkostoa ja kyllä tästä ihan kivasti hankkii siihen nähden että teen töitä tämän eteen muutaman tunnin viikossa ja olen ollut mukana vasta vajaan 2 vuotta.

Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä maustemyynti (ät) sannanshoppi.net ja kysy lisää! Nyt vielä piakkoin alkamassa uusi rekrykampanja eli uusille aloittaville on luvassa huimia etuja! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jukkeli:
Onko kukaan kokeillut verkostomyyntiä? Voiko sillä tulla toimeen? Olen miettinyt, että kannattaisiko sellaiseen lähteä mukaan, siis jos ylipäätään löytäisi jostain jotain fiksua myytävää.

Mitkään pyramidisijoitus, rahat pois kavereilta huijaukset ei todella kiinnosta. Enemmän mietin jotain Tupperware-henkistä, mutta sinne ei taideta miehiä huolia.

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

Miehiä ainakin on myymässä niitä seksivälineitä...?

Miehet on suosittuja esittelijöitä, kokemuksesta tiedän. Party Lite vois toimia, sisustustavaroita myydään. Kynttilöistähän kaikki lähti, nyt on tarjolla muutakin.

Ja siis itseasiassa miehet on yleensä TOSI hyviä myymään noita ns. naisten juttuja: just Tupperwarea ja mausteita. Naiset on ihan onnessaan kun joku mieskin on niistä innostunut ja miehen on myös helpompi lähteä rekrytoimaan uusia. Kai se on joku auktoriteetti- tai uskottavuusjuttu. Mutta tosi homma kuitenkin! ;)

ja miehillä on se hyvä taipumus, että yleensä saavat naiset ostamaan vaikka ei periaatteessa tarvis mitään heillä on niitä ns. puhelahjoja.

Ite myyn ja rekrytoin Avon Cosmetics tuotteita, jos kiinnostaa niin laita yksäriä tai jaanuska@gmail.com

Minä myyn Amwayn tuotteita, laadukkaita ja ympäristöystävällisiä pesuaineita, henk. koht hygieniaa, todella laadukas kasvojenhoito- ja meikkisarja. Kaikki esim. ilman eläinkokeita.
Saa laittaa yv:tä jos kiinnostaa, täällä on myös miehiä yllättävän paljon mukana =)

Niin joo, ja vielä noista pyramideista ja verkostoista sen verran, että yleensä kunnon verkoston tunnistaa siitä, että siinä on ihan oikea, konkreettinen kulutushyödyke jota myydään sopuhintaan sekä siitä, että suuri osa ansioista tulee juuri sillä, että itse myy tuotetta. Toisaalta aloituskustannukset on kunnon verkostoissa kohtuulliset - ei satoja euroja. Esim. Kotigastronomissa aloituskustannukset on 35 euroa ja jokaisen on ns. pakko itse myydä, ei voi vaan jäädä nostelemaan provikkaa verkoston myynnistä. Eli sikäli on tasapuolinen ja reilu kaikille. Myyntikate on sama kaikille riippumatta siitä onko ollut mukana alusta asti (14 vuotta) vai aloittaako nyt. Lisäksi sitten jos/kun myy paljon ja kasvattaa verkostoa, saa provikkaa mikä on ihan rahaa suoraan tilille kerran kuussa. Itse olen perehtynyt useaan eri verkostosysteemiin, ja tämä on minusta kaikista reiluin ja tasapuolisin sekä rakennettu niin, että tällä voi hankkia ihan oikeasti rahaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä myyn Kotigastronomi-tuotteita. On tosi helppoa lisäansiota ja kyllä tällä jotkut ihan itsensä elättääkin. Mä olen tyytyväinen kun saan vähän ekstraa - vielä tässä vaiheessa. Tuotteet on ihan mielettömän helppoja myydä,

yhdyn tähän :wave:
Vihaan itse kaikkea kotikutsu tuputus meininkiä mutta tämä oli hyvä juttu johon 9v sitten lähdin mukaan.
Jos vaan haluaa, yhden illan esittelyllä saattaa oikeesti tienata sen 50-100? omaan käteen.
;)

Kuulostaa ihan kivalta toi Kotigastronomi, mutta ostaako ihmiset oikeesti mausteita niin kauheesti? Jo itse aattelee että lähtis kaupastakin ostaan irtomausteita tuolla aloituspakkauksen 34e:llä (vai mitä se oli) niin kyllä aika ison kasan saisi. Onko ne oikeesti halpoja vai paljon ilmaa välissä?

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä myyn Kotigastronomi-tuotteita. On tosi helppoa lisäansiota ja kyllä tällä jotkut ihan itsensä elättääkin. Mä olen tyytyväinen kun saan vähän ekstraa - vielä tässä vaiheessa. Tuotteet on ihan mielettömän helppoja myydä,

yhdyn tähän :wave:
Vihaan itse kaikkea kotikutsu tuputus meininkiä mutta tämä oli hyvä juttu johon 9v sitten lähdin mukaan.
Jos vaan haluaa, yhden illan esittelyllä saattaa oikeesti tienata sen 50-100? omaan käteen.
;)

Mausteita pystyykin myymään kutsuitta, mutta esim. Tupperia tai Party Liteä on vähän vaikee kun ne tuotteet täytyis nähdä luonnossa ja päästä kertomaan niistä myös livenä jottei ne sitten tule paluupostina takas kun ihmiset ei osaa käyttää oikein. On mulla toki asiakkaita, jotka ostaa pelkästään kuvaston perusteella, mutta he on pitkäaikaisia asiakkaita ja tietävät jutut ja kommervenkit. Että ei voi aina ihan teilata toista myyntitapaa sillä että meillä on parempi...

kyllä mausteet menee kaupaksi. toki asiakasryhmää pitää olla. siihen tulee tietty kierto eli nyt ostaa vaikka 3 tuotetta. sit ens kuussa huomaa et 3-4 tuotetta on lopussa ja tilaa ne. toki sen eteen pitää hommia tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihan ok:
Kuulostaa ihan kivalta toi Kotigastronomi, mutta ostaako ihmiset oikeesti mausteita niin kauheesti? Jo itse aattelee että lähtis kaupastakin ostaan irtomausteita tuolla aloituspakkauksen 34e:llä (vai mitä se oli) niin kyllä aika ison kasan saisi. Onko ne oikeesti halpoja vai paljon ilmaa välissä?

No esim. dip-mix-pussi maksaa 3,90 (asiakkaalle) ja siitä tulee n. 8-10 purkillista valmista dippiä kermaviiliin sekoitettuna. Et jos miettii, että se kaupan pussi maksaa jotain 0,99-1,09 e pussi ja se on kerralla käytetty niin onhan nuo halpoja. Lisäksi Kotigastronomilla on PALJON tuotteita joita ei muualta saa, eli silloin hinta ei ole Se Juttu vaan se, että se on spesiaali tuote. Lisäksi nuo on kotimaassa jauhettuja ja pakattuja - lyhyemmät kuljetus- ja varastointiajat, vähemmän lisä- ja säilöntäaineita - enemmän ehtaa makua ja siten riittoisampia.

Ja ei ihmisten tarvii "kauheesti" ostaa mausteita, riittää kun jokainen asiakas tilaa sen pussin tai muutaman vaikka joka kolmas kuukausi - sillä jo pysyy leivän syrjässä. ;) Plus se pointti, että monet haluaa ostaa Sinulta juuri siksi että olet Sinä ja tukea sinun harrastusta/yritystä.

Niin ja siis Kotigastronomilla ei ole mitään ns. aloituspakkausta, eli tuo 35 euroa sisältää rekisteröitymismaksun ja kirjallisen materiaalin - ei tuotteita. Jos alat myymään, sulla ei tarvitse periaatteessa olla tuotteita mitä myydä - vain kuvasto riittää. Tietenkin jos maistattaa jotain, niin ainahan ne myy paremmin (tekee vaikka muffineita tai dippikastikkeen ja laittaa sipsejä viereiseen kuppiin). Eli idea on se, että sä et pidä mitään varastoa vaan keräät tilaukset (ja rahat) ja tilaat tuotteet sitten ja toimitat asiakkaille (ja keräät maksun jos et vielä ole sitä saanut).

Niin ja vielä se pitää lisätä, että toki valikoimaan kuuluu PALJON muutakin kuin ihan mausteita-mausteita: on keittiövälineitä, kuivarouheita, noita dippejä, erikoiskahveja ja -teetä, pussikeittoja, kastikejauheita, liemijauheita, pussi-patoja, leivontajuttuja esim. juuri muffins-mixiä (lisätään neste ja vuokiin), karkkeja muutamia jne. Että ei sitä tiliä tarvii pelkällä pizzamausteella ja pippurilla tehdä. :whistle:

Mutta siis yyveellä tai s-postilla voi kysellä lisääkin jos kiinnostaa! Kysyminen ei maksa mitään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jasmike:
PartyLiten aloitus on helppoa. Itse ei tarvitse laittaa yhtään rahaa likoon aloitukseen. Itse päättää minkä verran tekee hommia. Kannatan! Täältäkin voi kysellä jos kiinnostaa.

Kiitos kaikille, tosi kiinnostavia kommentteja.

Minua askarruttaa vieläkin, kummasta tässä on enemmän kyse tuotteista vai verkoston rakentamisesta? Onks kukaan perustanut omaa verkostoa?

Onks teillä vinkkejä, miten ihmisiä saa mukaan toimintaan? Entä pitääkö verkostoa (siis ei asiakas vaan myyjä) hoitaa myöhemminkin, esim. kehottaa jotakuta myymään tms?

PartyLiten aloitus on helppoa. Itse ei tarvitse laittaa yhtään rahaa likoon aloitukseen. Itse päättää minkä verran tekee hommia. Kannatan! Täältäkin voi kysellä jos kiinnostaa.

Minua askarruttaa vieläkin, kummasta tässä on enemmän kyse tuotteista vai verkoston rakentamisesta? Onks kukaan perustanut omaa verkostoa?

Onks teillä vinkkejä, miten ihmisiä saa mukaan toimintaan? Entä pitääkö verkostoa (siis ei asiakas vaan myyjä) hoitaa myöhemminkin, esim. kehottaa jotakuta myymään tms?

Tälläkin liputetaan Kotigastronomin puolesta... ;)
Mutta siis, ainakin kg:llä kyse on enemmän tuotteista, mutta se verkoston rakentaminen tulee siinä sivussa. Hyvät myyntikatteet takaavat, että tuohon tuotemyyntiin kannattaa panostaa enemmän. Verkosto ja siitä tulevat provisiot on sitten vain lisä siihen päälle.
Ja jokaisella meillä on omat "niksit", millä niitä ihmisiä houkutellaan mukaan, eikä niitä passaa täällä huudella... :whistle: ;) Rekrytoijahan ( myös sponsoriksi kutsuttu ) "velvollisuuksiin" kuluu sitten siirtää sitä(kin) "tietotaitoa" eteenpäin uusille. Se on tietysti ihan vapaaehtoista pitää alalinjastaan huolta, mutta useimmat sen tekevät mielellään, sillä myös he hyötyvät siitä. Ja siinähän se juju piileekin...
Niin ja vielä tuohon edellisiin, että kyllä tällä pystyy itsensä elättämänkin, jos on oikein ahkera, määrätietoinen ja haluaa uhrata aikaansa. Mutta itselläni on ihan ok tällä hetkellä lisätienestinä työn ohella. Se on, mihin ne omat tavoitteensa asettaa ja mitä työltään haluaa. Sen mukaanhan siihen sitten paneudutaankin.

Ja myös täältä saa kysellä lisää tietoa... ;)

Tupperwarehommissa alkuun riittää se verkosto, mikä koostuu tutuista ja muuten lähellä olevista ihmisistä. Muutama niistä ottaa esittelyn, joista sit saat päivättyä lisää esittelyitä. Verkosto siis muodostuu sitä työtä tehdessä ja kasvaa koko ajan. Kyse on siis tuotteiden myynnistä (uusien rekrytoinnista myös) , ei niinkään verkoston luomisesta... Verkosto siis muodostuu siinä sivussa. :)

Ihmiset ottaa esittelyitä, kun sulla on hyvät tuotteet ja niistä kivoja tarjouksia. Välillä voi ottaa yhteyttä niihin, jotka on esittelyitä ottanu ja tarjota uutta. Toki hyödyt myös siitä, jos saat asiakkaan / emännän kiinnostumaan konsulentin työstä.

Tärkeetä verkostomyynnissä on se, että ite tykkään tuotteista joita myyt... Vaikee myydä sellasta, mihin ei ite usko. Tässä on useita vaihtoehtoja tuotu esille... Mikäs vaikuttais sun jutulta? :)

millä tienaa eniten? Sanoisin että kulutustuotteilla. Peset pyykkiä, harjaat hampaat ja siivoat ym. ym. Ja Tuo verkostoituminen tapahtuu hyvin yksinkertaisesti jos on yksinkertainen ja helppotapa (ilman suuria pääomia, velvotteita,riskitön ym.)Se on vaan itsestä kiinni miten homma toimii =)
Ja missä mä oon mukana, ni tässä voi rikastua itse henkisesti/älyllisesti sekä rahallisesti myös ilman myyntiä, myydäkkin veikkoset saa jos haluaa. Ja miksipä ei, ni saa heti katetta myynnille.